Smeren....

Discussion in 'Zwangerschap' started by aafke77, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

Jul 21, 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb een tijd geleden naar het programma van Bridget gekeken.
    Hoe word ik moeder in Amsterdam Zuid, best leuk trouwens.
    Maar, nu had zij het op een gegeven moment met Ellemieke Vermolen over dat je tijdens je zwangerschap vast moet gaan smeren met allerlei middeltjes om je onderkant vast soepel te maken zodat je minder kans hebt op inscheuren.......
    Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het waar zijn en zo ja, wat gebruik je dan........?
    Misschien een wat vreemde vraag, maar ben zo benieuwd!

2. samkids

samkids Niet meer actief

Toen ik voor het eerst naar de VK ging, kreeg ik een tasje mee met allemaal 'goodies' en monstertjes. Daar zat ook een zalfje bij wat je het beste vanaf week 30 (uit mijn hoofd) kon smeren op dat piepkleine stukje huid tussen je anus en je vagina. Inderdaad tegen inscheuren. Heb er nog geen ervaring mee, maar ik kan eens opzoeken waar dat spulletje van was (kan zo maar van Zwitsal voor Mama zijn) en hoe het heet?

3. leylaNB

leylaNB Actief lid

Jan 18, 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    JAAAAAAAAA drewb, doe dat! Ik ben heeeeel erg benieuwd :D

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hey,

Dat is allemaal onzin, gewoon elke dag je lichaam met bodylotion insmeren is genoeg, daar blijft het ook soepel van en droogt het niet zo snel uit...
    Ik heb zelf van een vriendin een tube etos zwangerschapscreme gekregen, dat is enkel voor de buik, als ik het opsmeer merk ik geen verschil en het trekt ook niet goed in de huid, kan het er na een uur gewoon afwassen met water.
    Succes... ;)

5. michellle81

michellle81 Actief lid

Sep 4, 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ook erg nieuwschierig ,zal alleen wel te laat zijn ....

6. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Euh, je lijf insmeren emt bodylotion helpt zowieso niet tegen inscheuren Winnythepoh. Wat Aafke bedoelt is middeltjes waarmee je je perineum (de huid tussen je vagina en anus) kunt insmeren om het soepeler te maken en daarmee de kans op inscheuren te verkleinen.

Aafke: Weleda heeft perineum olie. Ik heb alleen geen idee of het werkt.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Een vriendin van me moest dat masseren of laten masseren om het wat soepeler te maken.

Ik gebruik voor mijn lichaam bbbb creme van vsm. Is natuurlij spul en ik vind het lekker.

8. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Weleda heeft perineum olie.

Die heb ik gehad en 1x gebruikt want ik vond het stinken en heb uiteindelijk een knip gehad maar denk eigenlijk ook niet dat het wat zou werken of helpen aangezien tegenwoordig snel ene knip gezet word.

9. aafke77

aafke77 Actief lid

Jul 21, 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    @ DrewB, ik hoor heel graag wat dat is geweest! Stinkende Weleda handel lijkt me niet wat!
    Bedankt alvast!

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ze hebben idd van Weleda speciale olie daarvoor.

Enneh, mij kan het niet zoveel schelen of het nu naar roosjes ruikt of dat t stinkt ;) (je kont ruikt ook niet bepaald naar roosjes oid toch? :p)
    Je hoeft t volgens de verpakking maar 2 x per week te doen...

Ik ga het iig proberen, ben als de dood dat ik een knip krijg straks. Natuurlijk geeft het geen garantie dat t supersoepel is daar beneden voor de bevalling als je t gebruikt, maar kan het op zn minst proberen toch :)
    Ik ga het dus ook al eerder smeren dan 30 weken. Baadt het niet dan schaadt t niet.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Perineum massageolie van weleda.

Ik ga het iig proberen, je mag het vanaf week 34 gebruiken.

12. samkids

samkids Niet meer actief

Ja, inderdaad, dat spul wat ik als 'goodie' had gehad, was van Weleda. Ik denk dat ik het ook wel ga proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Nu alleen nog niet :) Over een paar maandjes pas.

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    heb er ook een foldertje van, lijkt me wel logisch op zich.
    Je kan het altijd proberen.. kan geen kwaad in elk geval.

14. deetje

deetje Bekend lid

Dec 10, 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ik had 'm ook al in huis, maar in de bijsluiter staat echt VANAF 34 weken en niet gebruiken als je risico op weeen hebt! Zou het dan ook niet eerder doen, je wil toch niet je weeen per ongeluk opwekken? Ik smeer nu met amandelolie alleen buitenkant, straks met weleda moet binnen en buiten. Als je er dan nog bijkunt :rolleyes: ?

15. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

Mar 26, 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    bij mij hielp t niets bij de eerste,
    mn huid was zo uitgerekt en gescheurd dat ik n
    operatie heb gehad om me huid weg te halen.
    En geloof me ik overdrijf niet.
    (ik heb dr nog foto's van)
    Na mn zwangerschap zat er n hangzak. Met strepen
    van de striae... kon t zo optillen.
    en heb toch echt van alles gesmeerd.

Nu de 2e vertik ik t om van alles te smeren
    we zien wel hoe we er dit keer uitzien :p

16. Caro1

Caro1 Actief lid

Oct 26, 2008
    123
    0
    0
    Een tijdje geleden was iemand een topic begonnen over Weleda. Toen hebben veel mensen gereageerd die al bevallen waren. Ik herinner me dat veel mensen waren ingescheurd/geknipt, maar het leek alsof dat gemiddeld bij de mensen die die olie hadden gebruikt toch minder was dan bij degenen die geen olie hadden gebruikt. (gemiddeld dan he). Ik ga het ook zeker proberen, het zal er zeker niet erger van worden en als er een kans bestaat dat het helpt...

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook de olie van Weleda, gewoon bij de etos te koop. Ik vind t eigenlijk best lekker ruiken.
    Je hebt t ook van andere merken, heb ik begrepen. Ik ben ook als de dood voor inscheuren/knippen/totaal ruptuur.

Je kunt t idd gaan gebruiken vanaf week 34, en er staat op 3-4x per week gebruiken, dus om de dag.
    Ik doe dat dus trouw nu.

Maar het is niet zoals je denkt dat t werkt... t is best een gedoe namelijk. Je moet niet gewoon zoals bij je buik je perineum een beetje insmeren.
    Maar het gaat er echt om dat je de huid daar en de spier eronder oprekt.
    Met je duim of vingers helemaal erin gaan en flink wat rek erop zetten en dat iedere keer meer etc. Daarna ook de perineumhuid goed masseren. Lees iig de bijsluiter goed door, anders werkt t dus sowieso niet...

In het begin dacht ik, jeetje dit wordt niets en dat gaat dus noooooit passen daar. Maar ik merk nu wel dat t wat opgerekter en soepeler voelt, al kan ik me nog steeds niet voorstellen dat er een hoofd van 10cm diameter doorheen kan...

Hopelijk ga ik er baat bij hebben ;)

Share This Page