Gent of Dusseldorf?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kristel86, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ons verhaal staat in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/363787-lage-dosis-aspirine-ter-bevordering-goede-innesteling.html

Wij willen heel graag verder onderzoek laten doen naar herhaaldelijke vroege miskramen en neigen ernaar om naar Belgie of Duitsland uit te wijken; we twijfelen tussen Gent en Dusseldorf.
    Waar kun je het beste terecht hiervoor?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Is er een groot verschil tussen mogelijke onderzoeken bij beiden?

Daarbij nog een vraag; kan ik Gent ook mailen?
    Dusseldorf heeft een e-mailadres op de site staan, maar op de website van Gent zie ik die niet?
    Als het kan, heeft iemand het e-mailadres voor mij?

Oh en hoe zit het eigenlijk met vergoedingen?
    Krijg je bloedonderzoeken ed gewoon vergoedt via je zorgverzekering? (ik ben erg uitgebreid verzekerd)
    Of zijn er ook onderzoeken die je zelf moet betalen? Of misschien een eigen bijdrage?

Veel vragen, maar ik heb echt geen idee hoe dit allemaal in zn werk gaat :)

2. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide zijn goed. Je voorkeur is vooral persoonlijk. Düsseldorf is volgens mij wat beter thuis in immuunafwijkingen. Ik heb gekozen voor Gent vanwege prof. De S. Ik las heel goede verhalen over haar en het is een supervriendelijke betrokken arts. Ze onderzoekt meer dan ze in NL gedaan hebben en prof. DS wil graag zaken uitsluiten (ook al is onderzoek volgens NL niet nodig). Dr. Pf. schijnt wat zakelijker te zijn. (Maar ik heb het van horen zeggen).

Het hangt van je verzekering af of ze het rechtstreeks vergoeden en of ze 100% vergoeden. CZ heeft bijv. een overeenkomst met UZ Gent, maar niet met de kliniek in Düsseldorf (waardoor ik maar 70 of 80% van het Ned. tarief vergoed zou krijgen in D). Rekeningen van UZ Gent worden rechtstreeks betaald, op de kosten voor de intake en supplementen na. De intake krijg je vergoed, supplementen niet. (De kosten daarvan zijn niet zo heel hoog).

3. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je googlet op ARG UZ Gent kom je trouwens op de website van de afdeling terecht. Daar vind je wat meer algemene info. Het algmene emailadres is arg@uzgent.be.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #4 Kristel86, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
    Dank je wel voor je reactie!
    We hebben echt moeite met een keuze maken tussen Gent en Dusseldorf, dus we hebben ons verhaal incl geschiedenis naar beiden gestuurd (bedankt voor het mailadres van Gent!).
    Nu is het dus afwachten of we een reactie terug krijgen en wat deze reactie zal zijn..

Edit: zojuist van Gent een mail terug dat we telefonisch een afspraak kunnen maken..!

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Maak wel een afspraak met dr. De Sutter zelf. Succes.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Maria: Ga ik zeker doen :)
    Maandag ga ik bellen.
    Ik kreeg de mail na 13.00 uur vandaag met daarin dat we het beste tussen 8.00-12.00 uur konden bellen, dus dat wordt maandag.
    (ik vind t doodeng... :))

7. Verstandig dat je het doet meis. Heb over beide positieve verhalen gelezen, ze onderzoeken allebei sowieso veel meer en beter dan in Nederland. Ik word ook afgewimpeld met het feit dat ik een gezond kind heb gekregen, deze zwangerschap voelt ook weer medisch als een wonder.. misschien was het alleen mijn homocysteine die te hoog was en B12 dat te laag was.. zal 't niet weten.

Voor vergoedingen kan je het best je zorgverzekeraar bellen. Maar denk dat je dat al hebt gedaan, aangezien je al contact hebt gehad met Gent.

Wil je alvast veel suc6 wensen, hopelijk kan je snel terecht en weer gauw een voldragen zwangerschap beleven :)

Wanneer krijg je trouwens die uitslagen van het bloedonderzoek?

Deel Deze Pagina