Mama's die op dieet zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dreumesmama, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Chocola op basis van rijstmelk, te koop bij naruurwinkel maar AH heeft het ook. Kan niet tippen aan echte, maar bij gebrek aan beter.

Ik viel ook best aardig af. Inmiddels niet meer, ik weet alle lekkere ongezonde dingen te goed te vinden, haha.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Becel light en Linera zijn halvarines.
    Dieetproducten dus. Voor jezelf prima voor je AD, maar ik zal het niet op brood van je kind doen. Die heeft vetten nodig.
    Wajang, Zeeuws Meisje en AH-margarine zijn koemelkvrij.
    Alle margarines uit de biowinkel ook.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oké, dat wist ik niet.

Wajang wordt hier niet verdragen. Mijn dochter reageert helaas ook op sojalecithine en dat zit in wajang. Inmiddels kan ik wel af en toe producten met sojalecithine eten, via de bv reageert ze er niet meer op. Maar dus nog wel als ze het zelf eet.

Welke Zeeuws Meisje bedoel je? Op de site zie ik alleen halvarine voor op brood en margarine om in te bakken.
    Zeeuws Meisje | Merken voor voedingsmiddelen | Unilever

Die van de AH kan ik zo gauw even niet vinden, ik zal eens in de winkel kijken.

4. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Helaas heb je het soms niet voor het kiezen. Mijn dochter krijgt een dieetproduct op brood omdat ik (zelfs met hulp van de diëtist) geen margarine kan vinden die koemelkeiwit- en sojavrij is. De meeste margarines bevatten toch nog sojalecithine en daar kan mijn dochter helaas niet tegen.
    @Zogelukkig, weet jij wel een margarine die zou mogen?

5. zogelukkig

Helaas ken ik er vooralsnog geeneen die geen sojalecitine bevat...

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dat is jammer. Voor dochter d'r darmen zou margarine dus veel beter zijn dan halvarine.

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Lastig zeg..
    Maar bevat Becel Light (volgens mij is t light; de blauwe variant?) dan ook sojalecithine?
    Want deze kon mijn dochter wel op brood krijgen..

@Appeltaart: Hmm, denk dat ik die ook maar eens ga maken! :D

@Hier gaat t goed met t dieet!
    Al kan ik helaas weer iets toevoegen aan mn lijstje van verboden producten; namelijk pijnboompitten.. (nooit gedacht, maar blijkbaar zijn deze ook nogal allergeen)
    Ik had woensdag salade gegeten met pijnboompitten en sinds donderdagochtend 4.00 uur was t DRAMA hier in huis :(
    P had zo'n buikpijn :( dit heeft tot gisteravond geduurd, zo zielig! Ze heeft 3x 20 min kunnen slapen gedurende de dag, maar werd dus steeds weer met enorme buikpijn wakker.. En huilen, niet normaal..
    Voelde me zo schuldig! (ookal kon ik t niet weten, toch voel ik me dan schuldig ;))

8. zogelukkig

Tsja, pijnboompitten vallen ook onder noten en zaden! Je moet nu dan ook uitkijken met sesam, zonnebloempitten, pompoenpitten (pepita's).

9. Bri

Bri Niet meer actief

Herkenbaar. Ik ben zelf allergisch voor pijnboompitten (en hazelnoot, amandel, walnoot, paranoot, kemirinoot, pistache en ga nog maar even door). Dan weer niet voor zonnebloem-of pompoenpitten, of sesam, maar ook dat zijn bekende allergenen in dezelfde familie.

Het blijft een kwestie van (heel voorzichtig) uitproberen.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het blijft idd uitproberen..
    Zo lijken pinda's bijv geen reactie te geven en hazelnoten, amandelen en cashewnoten ook niet, maar walnoten daarentegen wel heel erg..
    En nu dus ook de pijnboompitten.
    Ik wil gewoon niet onnodig dingen gaan mijden, dus hoe erg ook, we moeten er op deze manier achter komen :(

wat chocola betreft: Ik heb hier idd ook melkchocola en witte chocola op basis van rijstemelk! Ik vind het eigenlijk best wel lekker ;)
    Pure chocola kan overigens wel van veel merken, maar dat moet je maar net lekker vinden :) (Ik eet nu lekker mokkaboontjes van Rioba; grote bak van de Makro ;))

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Even dit topic een schopje geven ;)

Ben namelijk hélemaal gelukkig met dit topic, nu ik de rijstechocoladerepen heb gevonden, ze zijn inderdaad errug lekker!!'

én gister voor mijn verjaardag mezelf verwend met een appeltaart én pannenkoeken (met spa-rood gaat echt super goed!!)

Blijf ik met al dat lekkers ook nog eens goed op gewicht!

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Goed om te lezen!!! :D
    Zo gaat het dieet iets makkelijker he?! :p

13. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja inderdaad, soms heb je gewoon even iets lekkers nodig!:D

14. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Spa rood? Vertel!

Hier wel even een dipje, ik heb zoveel last van darmkrampen. Weet even niet wat ik nou mis of niet goed doe qua voedingsstoffen.

Dochter doet het wel super, haar lijntje boog iets af maar ze was nog super gegroeid.

15. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Slik je ook al probiotica? Sinds ik dat slik gaat het stukken beter met mijn darmen.

16. zogelukkig

Kan je hier een gemiddeld dagdieet van jezelf neerzetten?

Sowieso hooggedoseerd probiotica slikken!

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Voor de liefhebbers hier een recept voor een heerlijk toetje :D

Kokos-chocolademousse

Wat heb je nodig?
    - kokosnoot
    - kokosmelk
    - pure cacao (poeder)
    - evt wat suiker
    - een blender

Boor of sla met een hamer en spijker 2 gaten in de donkere ogen van de noot en vang het water op (dit kun je evt ook door de mousse doen nog). Breek dan de noot open en haal de kokos eruit. Schil t bruine schilletje met een dunschiller en doe de kokos in de blender.
    Doe hier een pakje/blikje kokosmelk bij en ongeveer 2 eetlepels cacao en blenden maar tot het een glad papje is.
    Evt wat suiker toevoegen naar smaak.
    Daarna even af laten koelen in de koelkast en je hebt een heerlijke mousse!

Hier is t alvast een favoriet toetje :D

18. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt lekker dat toetje.

De pannenkoek is heel simpel:
    Pak 6 granen pannenkoeken mix
    spa rood er door,

en in de pan bakken maar!

19. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier mijn dagmenu, hopelijk hebben jullie nog tips, voel me niet echt heel fijn als ik zoveel last van mijn darmen heb.

Ontbijt: 2 boterhammen (blue band goede start) met AH dieet light en zonnatura "jam", glas coolbest aardbei, kopje thee

Tussendoor: Snelle Jelle (ontbijtkoek) of fruit (appel of banaan)

Lunch: 3 boterhammen, met kipfilet of ham en 1 met hagelslag.
    Grote mok rijstemelk

Tussendoor: gedroogde abrikozen en dadels, handje amandelen
    mandarijn oid

Diner: pasta (ong. 100gr) groenten en gehakt ofzo of aardappelen, groente vlees (hamburger ofzo, ben niet zo'n vlees eter)

tussendoor: paar country cookies (AH) soms handje chips

Ik drink veel thee en water en 's avonds vaak glas appelsap

20. zogelukkig

Klinkt wel goed!

Had je al last van spastische darmen, verstopping of juist niet?

Ik zou veel volkorenvezels nemen en rauwkost e.d. En probiotica.

Deel Deze Pagina