Hoi! Ik ben echt even inspiratie loos. Ik ben opzoek naar recepten met groentes maar zonder aardappels aangezien ik echt geen aardappel eter ben. Pasta's heb ik genoeg en indisch enzo ook. Maar ik wil wel eens wat anders dan alleen pasta's of indisch. Het mag overigens wel met pasta zijn hoor maar dan zonder room saus of gewone rode saus of pesto saus haha. Rijst is natuurlijk ook welkom
Ja ik dus ook. En ik wil wel gezond eten dus lekker veel groentes. En iets wat mijn zoontje ook mee kan eten
Gegrilde groenten met couscous en runderreepjes: Courgette, paprika en uien grof snijden en grillen in grillpan, runderreepjes wokken in lekker woksausje en couscous erbij maken. Broccolisoep: Broccoli koken in kippenbouillon/groentenbouillon, kruiden naar smaak en dan de staafmixer erdoorheen - lekker met stokbrood. Evt. scheutje room erdoor en evt 1 aardappel meepureren om t iets meer te binden. Linzensoep (al maak ik het zelf dikker zodat het eigenlijk geen soep meer is) Ik gebruik dit recept als leidraad: Recept Turkse linzensoep @ tastyweb.nl (alleen gebruik ik kerriepoeder ipv cayennepoeder en doe ik geen rijst, wortel en munt erdoor) Rijst met kipfilet en snijbonen: Olijfolie in wokpan doen met kerriepoeder en knoflook, kipfilet hierin wokken en als laatste de snijbonen (in grove stukken) meewokken. Rijst erbij en smullen maar
Ik eet echt bijna nooit aardappels, als in 'groente, vlees en aardappels'. Wel verwerkt in de tajine, rijst of couscous bv. of als aardappelsalade.
Toevallig heb ik ook geen zin in aardappels vanavond. Wij eten met gehakt gevulde courgettes. Gehakt kruid ik met chilikruiden en dan bak ik er paprika, uien en knoflook doorheen. Dat zet ik dan in de oven in de uitgeholde courgette met kaas eroverheen. Daar nog wat rijst bij. Dit recept stond overigens in het "wat eet je vandaag topic", ik wil niet met andermans eer strijken natuurlijk
Groente taart Ik maak hem altijd met zak gesneden groente naar voorkeur. Gehakt, bladerdeeg, bloem, ei, kaas en melk, kruiden die bij groente passen. Dit werkt ook prima als je van de rest van de week groente over hebt en op wil maken. Rul de gehakt, groente. breng het op smaak. (bij brocoli heel eventjes koken, anders blijft het te hard) Doe de bladerdeeg in een taartvorm of schaal, gebruik het als bodem en zijkant. Doe de gehakt met groente in de vorm met bladerdeeg. (Zorg wel dat je het vocht uit het gehakt en groente heb laten uitlekken.) Maak een mix met beetje bloem, melk en 3 eieren (dunne pannekoekbeslag met veel ei, want het moet stollen/binden in de oven), als je wil kan er ook kaas door en wat kruiden. Giet dit mengsel over het gehakt en groente. Doe het overige bladerdeeg bovenop als versiering. Als je wil nog wat geraspte kaas erop. ongeveer 45 min in de oven op 200 graden. Hiermee kan je eindeloos varieren, met spek en ui, of je maakt een italiaanse of met kerrie. Vegetarisch of juist met vis. Mijn kids vinden dit geweldig, je eet immers taart
Recept Slanke Moussaka Zonder Aardappels En Zonder Bechamelsaus | Smulweb.nl Zomerse, gezonde recepten! Suikervrij, zonder toevoegingen | Voedzo
Ik heb pas Chicken Florentine gemaakt, errug jummie!! Hier is het recept, de hoeveelheden zijn wel amerikaans, dus dat moet je even omrekenen via google: Chicken Florentine Recipe : Paula Deen : Recipes : Food Network