Arrgh, rotkleding!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Pff, ik moet me even afreageren hoor..
    Al de hele zwangerschap heb ik problemen met mn kleding en ik word er écht wanhopig van!
    Elke 2 maanden moet ik gewoon nieuwe broeken kopen, want op een gegeven moment kom ik er gewoon NIET meer in.. Als ik ze koop zijn ze echt groot en lubberen ze aan alle kanten, maar op een gegeven moment kom ik er niet meer in of snijden de randen in mn buik.. (positiebroeken)
    Ook met bepaalde t-shirts heb ik hetzelfde probleem. Ik heb laatst 3 t-shirts bij de Prenatal gekocht, positieshirts dus, en die passen nu al niet meer over mn buik heen :(

Dit is toch belachelijk? Ik moet nou alweer gaan kijken voor een nieuwe positiespijkerbroek, want continu in een joggingbroek lopen (Wat ik thuis al de hele tijd doe) daar voel me nou ook niet echt charmant bij... ;)

Ben ik nou de enige met dit probleem of hebben jullie dit ook?
    Je zou namelijk van zwangerschapskleding verwachten dat je het tot het einde van je zwangerschap zou kunnen dragen!

2. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    nou ik ken het probleem hoor. bij mij is het iets anders, maar wordt er ook gek van. Ik heb een broek gekocht die eigenlijk te groot is en de hele tijd van mke kont afzakt. Aan de andere kant deze broek zit wel heerlijk. Maar heb ook een paar broeken die bij me benen goed zitten (heb nogal dunne benen) maar dan zit die band van die broek weer veel te strak en dat is ook echt niet prettig om die buik. Of het drukt onwijs op me blaas

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hier ook... M'n vriend zei gister nog "Er komt toch wel veel bij kijken he, buiten de babyspulletjes, al die kleding en bh's die je nodig hebt!".
    M'n borsten groeien elke maand een cup ofzo, die zijn het grootste probleem, m'n buik valt tot nu toe nog goed mee. Maar vooral m'n borsten zorgen ervoor dat ik constant nieuwe kleding en bh's nodig heb.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik herken het probleem deels..
    T niet meer lekker zitten van P.broeken dan.. heb er 3 in de kast liggen ( 2 dezelfde 3/4 spijkerbroeken en 1 lange broek)
    Gelukkig heb ik nog wel 3 andere ( een lange van miss etam, een capri van Fischer en 3/4 van noppies) die nog goed zitten..

P. shirts heb ik niet veel.. Ik loop in XXL van M&S.. Heb 2 shirts van noppies en ook die zitten goed..

Ik maak me niet zo druk meer om hoe ik er bij loop.. Ik ga ook net zo hard in een sportbroekje de boodschappen halen dan me eerst om te kleden naar "netjes"..
    Schoenen kom ik amper meer in.. dus leve de (nep)crocs, op sokken/blote voeten lopen..

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja heb ik ook met een positie spijkerbroek, ik heb juist wat vollere bovenbenen en een smalle taille, dus de broek zelf zit goed bij de benen maar zakt de hele tijd af, dus hoop dat dat straks beter wordt als mijn buik wat dikker wordt.

Ik heb 1 broek ,een linnenbroek, en die zit echt als enige heeeeerlijk! Heb die het liefst de hele dag aan, zit precies goed, knelt niet als ik ga zitten en nou ja gewoon lekker soepel

Ik koop van die extra lange hemden bij only of h&m en doe daar dan een korter hemdje en een bolero op, dus dat gaat allemaal nog wel goed.

die positie hemden enzo zitten juist helmaal niet mooi vind ik

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb.
    Ik heb 2 positie spijkerbroeken en die pas ik nog steeds.
    Oke moet wel zeggen dat ze moeilijker over mijn heupen gaan de laatste tijd maar ja die 10 kilo zit vast niet alleen op mijn buik

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Erg bekend! Bij mijn vorige zwangerschap paste ik op een gegeven moment ook gewoon niet meer in standaard zwangerschapskleding. Heb broeken van de H&M en C&A gekocht die ik maar een paar keer heb gedragen, of die band zat in de weg (en Lena ging er tegen schoppen) of mijn buik paste er gewoon niet meer in. Had een broek van Prenatal, die zakte dan weer van m'n kont. Op het laatst droeg ik leggings met jurkjes (gewone collectie) of van die jazzpants (geloof ik dat ze heten).

Heb me voorgenomen om deze keer gewoon geen zwangerschapskleding te kopen. Misschien een paar van die lange hemden maar verder niets.

Het is inderdaad erg frustrerend als je een 'nieuwe' broek na een maandje alweer op kan bergen.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    het moet gewoon zomer worden dan kunnen we allemaal met een jurkje aan de tuin in.
    Heb zo'n leuke gekocht in italie maar het weer laat hier nog even te wensen over helaas.
    En op het werk is het niet handig

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Vooral broeken vond ik lastig. Ik heb op een gegeven moment een paar broeken van Vida Vita gekocht, best wel duur maar die hebben dus dienst gedaan tot aan het eind van mijn zwangerschap. Ideaal! En qua t-shirts enzo, probeer zoveel mogelijk van die rekbare stretchstof te kiezen. Dat gaat eindeloos mee, zelfs als je een drieling draagt volgens mij. Maar lastig blijft het!

10. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Ik heb er ook last van! Omdat ik van nature nogal klein en smal ben (inmiddels niet meer, hoor, hahaha!) heb ik aan het begin van de zwangerschap spijkerbroeken via een Amerikaanse website voor zwangerschapskleding besteld (www.sierralanematernity.com). Hier verkopen ze spijkerbroeken van het merk 7 for all mankind, een superfijn merk. Deze spijkerbroeken hebben me een fortuin gekost, en ik kon ze na week 25 al niet meer aan...

Wat me nog het lekkerst zit, zijn jurkjes of tuniekjes met een legging eronder (en dan de legging in een grote maat, zodat je ze lekker over je buik kunt trekken). Dit zit altijd lekker en hoef je in ieder geval geen jonggingbroek aan. Maar daar moet je wel van houden natuurlijk.

Succes!

11. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    Hier ook herkenning. Ik heb twee broeken in de kast liggen die echt niet meer lekker zitten. Wat ik nu voornamelijk draag zijn inderdaad jurken van tricot. Dat zijn niet eens zwangerschapsjurken, maar had ik al in mijn kast van vorig jaar. Omdat het lekker meerekt zitten die nog het beste. En dan met een zwangerschapslegging van de Prenatal eronder. En één rokje, ook van tricot. Verder zit echt niets meer lekker helaas. :(

12. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier heb ik 1 broek die niet meer past sinds ik enorm veel vocht vasthoud.. De rest past nog prima. (wel heb ik bij 1 broek het elastiek eruit gehaald van de band, dat knelde).
    Shirts pas ik ook nog, heb er niet veel, maar loop meestal gewoon in effen shirts van Hans textiel of de zeeman ofzo.
    Gewoon heel goedkoop en als die niet meer past treur je er ook niet om.

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    #13 Lisszy, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    Oh zo herkenbaar!!!
    Positiebroeken die knellen onder je buik, banden bovenaan de broek om je buik knellen, shirtjes die nergens meer naar zitten!
    Maar het elastiek losknippen in zo'n band van een positiebroek, ga ik ook proberen! :)
    Ik ben van de rokjes en jurkjes (met eventueel legging eronder, waar ik ook he elastiek van los heb geknipt).
    Verder ben ik een beetje klaar met het kopen van positiekleding! Loeiduur en vaak niet al te beste kwaliteit! Ik ga voor H&M of Takko en dan een maatje groter! Ook niet altijd de beste kwaliteit maar dat doet minder pijn voor die prijzen! ;)
    enige waar ik heel erg tevre3den mee ben wat betreft positiekleding zijn de one-sizehemdjes van Mama Licious! Ideaal, groeien goed mee en verkrijgbaar in allerlei leuke kleurtjes!

Ik hoop dat het met mijn verlof mooi weer is, lekker in mijn bikini de tuin in! :)

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb denk ik mazzel, want ik pas alles nog wat ik met 12 weken zwangerschap gekocht heb. Soms lijken m'n broeken op mijn heupen zelfs te groot te zijn geworden. Panty's en leggings koop ik overigens gewoon een paar maten te groot, dan zitten ze prima. En dat is een stuk goedkoper dan speciale positie-panty's te kopen.

15. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Heel herkenbaar , ik word er ook gek van !
    Ik heb in het begin van me zwangerschap 2 broeken gekocht , waarvan er 1tje al voor geen meter meer zit..
    Ik probeer ook niet teveel zwangerschapskleding te kopen , maar gewoon maatje XXL.
    Dit kan ik ook nog dragen na me zwangerschap , want ik vind sommige zwangerschapskleding echt duur.. en tuttig.. ;)

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dit ook met een paar broeken, vooral die van de H&M! Die kon ik 6wkn geleden al niet meer aan terwijl ze in het begin echt te groot waren.
    Ik heb verder broeken van de Noppies en Mamalicious en die zitten perfect! Ze zijn nog heel erg ingesnoerd en ik kan ze dus oorlopig nog aan.
    Waar ik op let is het stukje band wat aan de voorkant zit onder je buik, dit moet heel zacht zijn of zelfs naar beneden kunnen klappen............dan gaan ze langer mee!
    Kwa t-shirts heb ik helemaal nog geen problemen en BH heb ik van die mee groei dingen gekocht..............niet Sexy maar ze blijven wel goed zitten!

17. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik herken dit probleem ook!! Mijn eigen beha's kon ik al vrij snel niet meer aan.. Maar het heeft even geduurd voordat ik meegroeibeha's heb gekocht, sorry maar ik vind ze zo niet sexy en niet mooi... En als ik een beetje leuke zag dan vond ik ze echt veel te duur voor die paar maandjes.. Ik heb er uiteindelijk toch maar een paar gekocht die nog redelijk geprijsd waren, maar sexy zijn ze niet... En die ik dus gekocht had waren al weer vrij snel te klein, qua omvang en die tussenbandjes paste er niet in :x dus moest ik weer op jacht naar nieuwe....

Mijn positiebroeken zitten nog goed.. alhoewel mijn positiespijkerbroek niet echt lekker meer zit, draag deze wel maar als ik thuis kom en ik niet meer weg hoef gaat deze gelijk uit!! Hopelijk blijft het voorlopig mooi weer, dan kan de spijkerbroek in de kast blijven hangen :D
    Van mijn bovenkleding kan ik bijna al mijn eigen kleding nog aan...
    Ik draag nu het liefst een legging met een tuniekje, dat zit echt het lekkerst..

18. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    er is dan nu wel opruiming bij prenatal dus wie weet kun je nog iets goedkoper scoren!
    sterkte, is niet leuk steeds dat gedoe met kleding

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik ook niet al te tevreden ben over de positiekleding en dan vooral over de broeken niet. Ook ik heb vaker moeten aanschaffen omdat ze toch niet meer pastten. Maar ook de truitjes die ook positie waren waren op het laatst gewoon te kort en die pastten dus niet meer. Sommige kan ik me buikband wel corrigeren maar sommige niet. Dus als je positiekleding koopt de truitjes dan koop ze dan lang dan kan je ze anger aan als je op het laatste zit.

De rokjes en jurkjes zitten trouwens wel erg fijn!!!

20. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Ik heb nog geen nieuwe broeken gekocht...
    Heb er 1 van mn schoonzus gekregen waar een dikke zoom in lag, die kon ik langer maken en valt nu precies goed!
    En een leuk rokje, ook fijn 100 maten verstelbaar.
    En verder draag ik leggings en m'n oude positiekleding van de vorige keer.
    Ik draag deze niet zo naar binnen maar heb wel een beschaafd buikje.
    Ik heb wel dat wat ik ook aan heb, ik t aan t eind van de dag wel heel erg zat ben! Het liefst ben ik naakt, zelfs een badjas of los jurkje is vervelend... Blij dat het geen winter is en ik niet in 5 lagen kleding hoef!

Deel Deze Pagina