koemelk allergie vraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mupet, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi dames,

ik heb weer eens een vraag

Ons zoontje krijgt volledige bv,

hij krijgt dit uit een fles omdat hij zo erg overstrekt dat ik hem niet meer aan de borst kreeg ook niet met hulp van lk.

Maar hij drinkt super onrustig (deed hij aan de borst ook) steeds huilen tussendoor en slecht drinken maar wel honger hebben

ook kreeg hij dan echt buikpijn/krampen tijdens en na de voeding. En hij verslikt zich ook De hele tijd, welke speen/fles ik ook probeer

Zn broer heeft koemelkallergie, dus die linkt werd als snel gelegd.

Ik dus na ongeveer 1,5 week gelijk op dieet, geen koemelk ei en soja en ook geen sporen ervan eten.

Ook is er eest gekeken of het geen spruw was maar dat is het dus niet, en heeft hij nu ook medicijnen tegen reflux.

Vanmorgen ben ik doorgestuurd van de huisarts naar de kinderarts, waar ik wel blij mee ben want zo als het nu gaat is het niet te doen.

steeds 2 slokken drinken, huilen want pijn oid en toch honger hebben maar niet willen drinken.

Nu heb ik dus met dit dieet nog steeds geen verbetering in zijn drinken, en ik vroeg me dus ineens af.. zou hij nou wel koemelk allergie hebben??

Ik dacht ik probeer gewoon eens een flesje gewone opvolg melk, kijken of hij dan nog slechter dinkt, of juist beter of hoe of wat.

Hij dronk super rustig meer als 100cc op, dat gebeurt eigenlijk alleen maar snachts als hij slaperig/moe is maar overdag komt dat echt eigenlijk niet voor

maar als hij nu dus wel koemelkallergie zou hebben, zou ik dit dan al moeten merken na dit ene flesje?? of is dat daar te weinig voor?

nou goed, lang verhaal, hoop dat iemand het weet alvast bedankt!

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    poeh dat is lastig. ik zou eerlijk gezged ook niet goed weten waar het onrustige drinken en de buikkrampen van kunnen komen. ik weet wel dat als hij erge allergie heeft dat hij echt wel op dat flesje had gereageerd. als ik een lapje kaas op mijn boterham doe, dan spuugt mijn zoontje zich helemaal leeg, dus dat merk je heel snel. veel sterkte en hopelijk zijn jullie er snel achter wat er aan de hand is

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blinky thnx

ja hij ligt nu dus al 1,5 uur heerlijk te pitten.. hij gaf wel een mondje terug ongeveer wat hij anders niet doet, maar meestal drinkt hij ook niet zo veel/ zo rustig..

kben echt heel benieuwd of ik dalijk nog wat aan hem zal merken ja of nee..

ik zou ook wel denken dat als hij echt allergiesch zou zijn ik toch wel wat zou moeten merken

oke hij was iet wat onrustig na het drinken, maar dat hij is bij de bv de hele drinktijd en daarna ook vaak

dus daar kan ik nou niet echt iets anders uit opmaken...

4. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat mijn lactatiekundige destijds zei, is dat het minimaal 3dgn duurt voordat alle koemelk/soja/kippenei uit jou lichaam is, ik heb toen met pepti deze dagen overbrugt, maar dat hielp bij mij niet omdat deze toch nog te veel eiwit bevatte.
    ik merkte na 4 dgn een duidelijk verschil met drinken. (zelfde probleem voorheen als bij jou) ze kreeg na 3dgn ook weer gewoon de borst.

Tevens zijn we voor het aanhappen bij een craniosacraaltherapeut geweest, die haar nekje behandeld heeft waardoor ze geen pijn meer had bij het aanhappen.
    Ook heeft ze voor haar darmen orthiflor start gehad, een probioticum voor baby's waar ze heéél veel krampjes van kreeg, maar het daarna wel een stuk beter ging. (ik heb antibiotica tijdens mijn zwangerschap en bevalling gehad, waardoor de darmflora minder ontwikkeld was) misschien ook een idee voor jullie als dat zo is.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het KMA is, zou je vandaag of uiterlijk morgen echt wel wat moeten merken.
    Ik zou op basis hiervan denken dat er eerder wat anders aan de hand is...

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees ik nou goed dat je een kind van een maand opvolgmelk hebt gegeven?

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uhh ik bedoelde qua voeding dus gewoon friso 1 standaard, geen nr 2 ofso foutje.

@rozemarijke ook mayb een idee wat het zou kunnen zijn? Of dat niet?

Gister trouwens ook weer gwoon bv gegeven maar hij dronk erg moeilijk, de fles erna weer fc geprobeerd maar ook hier dronk hij moeilijk bij, dus wat het nou allemaal zou zijn i donno

Daarnet was fles bv weer groot drama...hopelijk hoor ik snel wat van de ka

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Klinkt als (verborgen) reflux.

Vanwege de symptomen en omdat de klachten niet over zijn sinds koemelkvrij dieet.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik denk ook meteen aan (verborgen) reflux als ik dit zo lees..
    Herken de situatie ook helemaal! Ik heb mn oudste dochter nooit goed aan de borst gekregen oa doordat ze continu overstrekte en na elke 2-3 slokken weer los liet om vervolgens keihard te gaan huilen.. (overigens ook slechte begeleiding gehad in de kraamweek, maar lateraan met hulp van een LK is t ook niet gelukt)
    Ik ben uiteindelijk dan ook fulltime gaan kolven.
    Zij bleek later ook heftige verborgen reflux te hebben en zware koemelkallergie.

De reflux konden we uiteindelijk heel goed herkennen doordat ze gedurende de dag continu wilde drinken, heeeel onrustig:
    Slokdarm gaat steeds meer pijn doen door t omhoog komende maagzuur en dit willen ze dan vaak weer wegdrinken, waardoor er nog meer zuur omhoog komt, wat ze weer weg willen drinken, en zo gaat t door en is t cirkeltje rond > vicieuze cirkel.
    Ook rook ze op een gegeven moment de hele dag door erg zuur uit haar mondje..
    Ruik je dit toevallig ook bij je zoontje?

Je zou kunnen proberen om johannesbroodpitmeel (Nutriton) toe te voegen aan een fles afgekolfde melk, hem na een voeding minstens een half uur recht op houden en zn matrasje omhoog doen zodat hij niet meer helemaal plat ligt.

Geef dit even de tijd (slokdarm moet echt weer even tot rust komen) en mocht dit niet helpen dan zou ik zeggen: ga naar je HA of laat je doorverwijzen naar een KA voor evt. medicatie.
    Hier heeft Y bijna een jaar Zantac gehad, dit hielp, icm de goede voeding voor de KMA erg goed!

10. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kristel

mijn zoontje krijgt ook al medicijnen tegen reflux, hij kreeg eerst losec maar nu van de kinderarts zantac gekregen kijken of dat misschien beter werkt, bedje stond al omhoog uit de kraamweek, en indikken vd bv lukt niet echt, dan word hij woest omdat hij er niet genoeg uit krijgt.. ik moet nog ff grotere speen halen, wie weet werkt het dan wel beter.

welke voeding heeft je dochtertje toen gekregen voor de kma ? mijn zoontje is nu door kinderarts op nutramigen gezet en zn broer heeft dat ook gehad

maar hij vind het zo ontzettend vies dat drinken nog steeds een groot drama is waarbij hij nog erger blijft huilen omdat hij zo weinig drinkt en nog wel honger heeft, maar die nutramigen gewoon Echt niet wil.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als indikken van moedermelk niet geaccepteerd wordt door je zoon, lukt het wel met voor en na een fles een dikker papje van een lepel? Is wel wat geknoei maar helpt vaak ook bij kinderen die zo uit de borst drinken.

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @driksmama owja dat heb ik wel eens eerder gehoord, dat kan ik natuurlijk ook proberen thnx :)

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Misschien een andere allergie dan. Je zou kunnen kijken, als je daar nog trek in hebt, wat vor effect je hebt als je de belangrijkste allergenen laat staan: soja, ei, noten en vis. Evt ook tomaat, maar zonder dat wordt je warme maaltijd wel heel erg karig beperkt tot aardappels, vlees en groente, (alhoewel kokosmelk een goeie vervanger is voor room, en je daar qua saus wel veel mee kunt).

Want het enige dat ik op basis van je verhaal kan bedenken, is dat hij dus iig niet lijkt te reageren op de koemelk, maar wel op je BV. Aangezien het geen verschil lijkt te maken of hij die uit de fles of uit de borst krijgt. En aangezien KV enkel koemelk bevat en jouw BV allerlei voedingsmiddelen doorlaat....

Ja, of het zou reflux moeten zijn, want lees nu net dat hij nu ook met KV moeilijk doet. Als het geen verschil maakt of hij BV, standaard KV of nutramigen krijgt, dan lijkt mij enkel reflux nog voor de hand liggend. En daar moet hij idd dan medicijnen voor hebben, om te voorkomen dat het maagzuur zijn slokdarm aan gaat tasten en daar een ontsteking veroorzaakt.

Deel Deze Pagina