Maxicosi / autostoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanAnne, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon ging met 8maanden over (die is groter dan gemiddeld)
    Onze dochter is ruim 17maanden en die is sinds dit weekend over (zij is kleiner dan gemiddeld)

Hier dus een behoorlijk verschil tussen beide kids.

Dochter zit in een maxi cosi tobi. De oude stoel van onze zoon. Hij zit inmiddels in een maxi cosi rodi.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Zoon 1 met 3 mnd oud.
    woog 9,5 kilo en was 78 cm.(hoofd boven de rand van de cosi)

Zoon 2 met 6 mnd oud: 12 kilo en 78 cm.(hoofd boven de rand van de cosi).

En dochter met 8 mnd oud: dik 9 kilo en 79 cm. (Hoofd boven de rand van cosi)
    En over in een achterwaartse stoel.

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar er zijn dus 'gewone' autostoelen die achterwaarts gaan? Ik ben blijkbaar een leek op dat gebied, ik dacht dat ze na de maxi cosi gewoon overgingen op een normale voorwaartse autostoel.
    Moet je perse een achterwaartse aanschaffen? Want dat is maar heel tijdelijk, uiteindeljk gaan ze toch voorwaarts?

4. Biancamv2

Een kindje moet over zodra ze een cm boven de rand komen.
    Het is niet tot de oren.
    Dat is pas bij een vervolgstoel.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De achterwaartse autostoelen gaan tot 6 jaar en daarna kan je kind op een verhoger. Je hoeft dus maar één vervolgstoel te kopen. Uiteindelijk gaan ze wel voorwaarts ja want het is zo lastig als ze zelf auto gaan rijden maar nog achteruit zitten :p.
    Op CarSeat.se kun je wat achterwaartse stoelen bekijken en in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/399376-achterwaarts-gerichte-autostoeltjes.html staat heel veel informatie over de achterwaartse stoelen.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Er zijn zeker achterwaartse vervolgstoelen. Ze zijn verkrijgbaar tot 18 en tot 25 kg.
    Zeker de moeite waar om je daarin eens te verdiepen.
    In het subforum verzorging en veiligheid is een uitgebreid topic over achterwaarts vervoeren.
    Ons zoontje zit ook in een achterwaartse vervolgstoel.
    Het móet niet, is niet verplicht. Maar wel een stuk veiliger.

7. Biancamv2

Hier kwamen ze er met 78 en 79 cm bovenuit maar hebben een lange romp.
    dat scheelt ook een stuk.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer mag een kind dan echt voorwaarts in de autostoel? Voorwaarts is natuurlijk ook veel leuker voor :)
    Als ze goed zelfstandig kunnen zitten? Dan zouden ze toch sterk genoeg moeten zijn, en een harde klap is toch altijd gevaarlijk..zowel voorwaarts of achterwaarts op die leeftijd?

9. Biancamv2

mijn dochtertje is nu 25 mnd en 1m04 en 13 kilo.
    ze is nu in haar achterwaartse vervolgstoel met haar oren precies tot de bovenrand.

ik wil nu een achterwaartse tot 25 kilo.
    mag ze daar kwa gewicht wel in?

10. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Zou ik ook graag weten. Heb namelijk de MC Pearl gekocht i.v.m. familyfix systeem. Daar mogen ze vanaf 9 maanden in. Deze zou ik dus niet mogen gebruiken, omdat ze dan ook nog achterwaarts moeten!! Waarom worden zulke stoelen dan verkocht. Snap het even niet ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waarom zou voorwaarts leuker zijn? Mijn kinderen zitten beiden achterwaarts en hebben de grootste lol met de bestuurders in de auto's achter ons.
    Qua veiligheid:
    Zoek maar eens op crashtesten voorwaarts en achterwaarts op youtube, dan begrijp je het verschil wel.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    je mag gewoon voorwaarts vervoeren hoor! alleen de mc moet achterwaarts.
    wij hebben ook gewoon voorwaarts.

en ik denk dat je meer met je verstand moet werken dan naar de richtlijnen kijken, zoals je leest zit er veel verschil in kinderen wanneer ze eruit gegroeid zijn.

zodra ze met de kruin de bovenkant van de maxi cosie raken zou ik persoonlijk overstappen op een vervolg stoel omdat het anders simpel weg niet meer veilig is bij een noodrem of ongeluk. de maxi cosie klapt dan tegen de rugleuniing van de achterbank aan. als er dan nog een hoofd tussen zit gaat dat verkeerd natuurlijk. dan zitten ze hoe dan ook veiliger in een vervolg stoel of ze nou licht of zwaar, groot of klein zijn.

en wat voor stoel je kiest, is helemaal aan jullie zelf, waar jullie je fijn bij voelen. persoonlijk zou ik wel gaan passen van te voren waar je kindje mooi in kan zitten.
    en dat ze zelf nog niet helemaal perfect kunnen zitten is niet heel belangrijk, je kunt de stoelen vaak ook in ligstand zetten namelijk.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    hier ging ze met 10 maanden over denk ik? Hier wel voorwaartse stoel (Cybex juno fix)
    Ik geloof idd dat vanaf dit jaar je kind t.m 15 mnd achterwaarts vervoeren verplicht is. helemaal zeker weet ik t niet. (dochterlief was namelijk al 15 mnd in januari en werd 16 mnd)

14. Koon

Koon Niet meer actief

Ja dat mag.

15. tuc

tuc Niet meer actief

is die 15 maandengrens idd officieel nu..wist wel dat ze ermee bezig waren maar niet dat het ook daadwerkelijk ingevoerd was. Hier gaat tie sowieso nog wel in de maxi cosi passen dus geen punt hier, maar was wel benieuwd.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Kijk maar eens naar crashtests. Kinderen zijn nog lang niet sterk genoeg om de klap goed op te vangen. Achterwaarts is 5x veiliger. Dat is bewezen.
    Op de website www.achterwaartsvervoeren.nl staat veel theoretische uitleg.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wat ik heb gelezen is dat die regel pas ingaat in 2018...
    Anders zou er overal veeel meer achterwaartse stoelen verkocht moeten worden en dat echt nog belabberd. Ook de meiden vd prenatal hier weten nix over achterwaarts vervoeren. Halfords ook niet.

Enige winkel in NL die veel kennis n aanbod heeft is Babyplezier in Eindhoven.
    Daar hebben wij onze achterwaartse ook gekocht.
    Dl gaat dit wknd over in de nieuwe stoel.
    maar als ik t zo lees had dat eerder gemoeten want ze komt r al wel met kruin bovrnuit....

18. Koon

Koon Niet meer actief

Ik weet het niet hoor, ik kan er niets over vinden.
    Ik weet wel dat het een nieuw 'advies' is, maar nog niet verplicht volgens mij.

19. tuc

tuc Niet meer actief

nee ik denk het ook niet idd. Dan zou er neem ik aan ook wel meer ruchtbaarheid aan gegeven worden, ken er nl een hoop die momenteel kindjes tussen de 9 maanden en 15 maanden gewoon voorwaarts vervoeren (omdat ze de maxi cosi niet meer leuk vonden;))

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Die van ons is ook over gegaan met 9 maanden. In de maxi cosi schreeuwde hij moord en brand en wurmde zichzelf los, wat ik te gevaarlijk vond. Ik snap het wel, met zijn >80 cm en 11 kilo pastte hij ook niet lekker meer.... Hij is altijd erg sterk geweest, dus dan liever een 'onveilige' vooruitkijkende stoel dan een achteruitkijkende MC waar 1 armpje door de riem is gewurmd. Overigens zet ik hem wel altijd in de ligstand, nog steeds!

Hopelijk past/wil een volgend kindje wat langer in de MC, heb er zelf ook een veiliger gevoel bij. Moet wel zeggen dat het me is opgevallen dat veel 'oudere' mc's wat ruimer zijn dan die van ons, zal ook wel schelen...

Deel Deze Pagina