Ons zoontje kruipt de hele kamer door en is alles aan het ontdekken, dus die kerstboom blijft niet keurig staan. (Nog 2 andere kids in huis van 6 en 3 dus ze spelen veel samen met hem. In de box houden is geen optie) Ik moet dus de kerstboom hoger plaatsen zodat hij er niet bij kan. We hebben een kleinere boom gekocht en net op het tafeltje gezet, maar ik vind het zo'n raar gezicht. Het is niet echt een mooi decoratief tafeltje zeg maar.. (kindertafeltje Ikea) Een wit tafelkleed eromheen zag er ook zo massaal uit. Hoe hebben anderen dit gedaan? Tja waar kan je je druk om maken hè hahaha. Maar ik ben toch vast niet de enige met een kerstboom hoger geplaatst?
Ik weet niet precies hoeveel plek je hebt, maar kun je het tafeltje en de omgeving niet wat meer aankleden? Dus geen mega tafelkleed erom heen, maar een stuk sneeuwdeken erop waar je dan de boom op zet (verkopen ze overal) en dan onder het tafeltje door een houten treinbaan oid?? Dat het iets meer een tafereeltje wordt.
Sneeuwdeken dat is misschien nog wel een idee ja! Dat maakt het wat warmer misschien. Treinbaan is leuk ja, maar dat trekt hij natuurlijk ook meteen kapot met zijn bijna 8 maanden. Ik ga eens zoeken op Pinterest of ik een voorbeeld van zoiets kan vinden.
Tja ik had hem lekker laten staan. Ik heb nooit wat voor de kinderen weg gezet. Ze moeten maar leren om er vanaf te blijven. Ja, ook met 8 maanden Dus in den treure kind met een "nee" bij de boom vandaan slepen. Er al aan gedacht wat er gebeurd als boom op een tafeltje staat en kind aan het laken/kleed trekt? Kind dus bij de boom vandaan halen. Herhalen, herhalen, herhalen...
Andere jaren ook gedaan met de oudste 2. Maar deze is zo ondernemend en het is een stuk drukker met 3. Ik heb zelf last van mijn bekken dus kan hem niet heel goed tillen. Wil het mezelf dus toch wat makkelijker maken.
Bij 'mama en gezin' staat een topic over hetzelfde onderwerp. Daarom doe ik deze dicht. Wel geen kerstboom met dreumes?