Aanschaf kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleintjevoorons, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Bij de eerste heb ik 3 weken bv gegeven waarvan 2 weken kolven met een huur kolf. Het geld wat we daar aan uitgegeven hebben had ik een simpele elektrische kolf voor kunnen kopen.

Nu bij de tweede wil ik de bv weer een kans geven. Nou zag ik dat bij prenatal de medela swing 20% goedkoper is. Is het slim om deze nu al aan te schaffen!???? Of kan ik beter wachten tot na de bevalling????

Mijn redenatie is een beetje als de bv goed gaat wil ik toch een kolf zodat ik ook ooit weg kan en voor mijn werk. Mocht het nou lastig woeden dan zal ik in het begin wel weer moeten kloven en hoef ik niet een dure huur kolf in huis te halen. Of denk ik daar verkeerd over???

Alvast bedankt!!!!!
    Kleintje

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als jij er voor de volle 100% voor wilt gaan om (langere tijd) borstvoeding te geven, dan zou je idd nu al een kolf aan kunnen schaffen.
    Als je er enigszins instaat met de gedachte "als het niet lukt (door wat dan ook) stap ik over op flesvoeding" dat zou ik het niet doen en echt wachten tot na de bevalling. Liever tegen die tijd 20% meer betalen dan dat je nu veel geld uitgeeft aan iets wat je misschien niet eens of heel weinig gaat gebruiken :)
    (maargoed, da's mijn mening he ;))

3. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Meer adviezen?????

4. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ik heb een Medela Mini Electric, vind het handig om, als ik even weg wil en manlief ''past op'', even een flesje te kolven, of 's nachts als ik veel stuwing heb even wat te kolven.
    Ik ben wel tevreden over de Medela kolf.

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Medela Pump in Style Traveler 2de hand gekocht en dan wel nieuwe slangetjes enz.
    Medela mini plus ook gehad maar ik vind dat hij erg veel lawaai maakt

Weet niet hoeveel dagen je straks weer gaat werken maar een dubbele kolf is dan wel handig.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou persoonlijk geen kolf gaan kopen van te voren. Het huren is dan misschien wel prijzig, maar de kolf die je huurt bij een thuiszorgwinkel is wel veel krachtiger dan een 'simpele' kolf (zoals een swing idd) die je wil gaan kopen.

Wanneer je hem die eerste dagen/weken gebruikt is het vooral om je productie op gang te brengen en daarvoor moet je mi gewoon een goede, krachtige, dubbelzijdige kolf hebben.

Maar hoop vooral dat je kindje voldoende kracht heeft en kansen krijgt om je voeding op gang en niveau te brengen.

Succes in ieder geval.

Liefs Hanneke.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb een 2 de hands kolf op mp gekocht. Ik heb nieuwe schilden en slangetjes gekocht. Het is een medela pump in style dubbel elektrisch. Totaal 75 euro. Ik heb em gekocht nadat ik bevallen ben.
    Ik zou hem niet eerder kopen eigenlijk. Misschien even kijken hoe het loopt met de bv, of je langer wil blijven voeden en ook op het werk moet kolven? Aan de andere kant, kan je hem natuurlijk ook verkopen.

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zag net bij baby park de medela swing voor 129 euro. Dat is dus even duur als bij prenatal met korting. Dus ik wacht mooi tot na de bevalling en dan bestel ik hem wel bij babypark.

Probleem opgelost!

Deel Deze Pagina