Meest gênante onderzoek / ingreep

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Dat is een goeie, bedankt!
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  2. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ooo ik heb genoeg gênante momenten gehad maar alle hebben wel te maken met het middelste gedeelte op mijn lijf :rolleyes:

    Ik denk dat redelijk met stip op een alles omtrent mijn laatste bevalling is.
    - was een bevalling met medische indicatie, aangezien het enige ziekenhuis in de omgeving het ziekenhuis is waar ik zelf werk was de kans dus groot dat er ‘bekende’ zouden zijn. Zo ben ik bevallen op de voorbereiding ok en terwijl ik met alles open en bloot lag werden constant de gordijnen opengetrokken met gefeliciteerd collega...dank u hoop dat je blik van Altena naar Calcutta naar je zin is geweest :eek:
    - nadien kreeg ik een ontsteking dus moest er een kweek afgenomen worden door mijn eigen collega...
    Ben blij dat er voor mij geen bevalling meer inzit.
     
    citroenrasp, MariTheresa en Want2beAmom vinden dit leuk.
  3. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    O nog wel een die daarna kwam. Ging naar de huisarts om een spiraal te laten zetten. Net op dat moment moet er een invaller zijn. Twijfelde dus of ik het wel door zou laten gaan maar goed gecontroleerd hij was echt huisarts niet in opleiding maar wel een hij...goed hij begint zet de eendenbek erin en klaar om te beginnen kijkt rond en mist de spiraal. O zegt ie hou even de eendenbek tegen zo hier (mijn hand pakkend en neerleggen op het punt van tegenhouden) ik ben zo terug en weg was hij. Lag ik met mijn benen wijd, een eendenbek in mijn foef en de hand erop te wachten op de terugkomst van de huisarts wat toch wel langer duurde dan vijf minuten zeg maar :confused:
     
    Kanarie, Ansel, Louise11110 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Freijalove

    Freijalove Niet meer actief

    #84 Freijalove, 22 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2019
    Oh ja nog eentje,moest mijn maag worden bekeken met zo een slang echt naar en ik moest overgeven en flats echt ALLES in het gezicht van de dokter. Hij zei lachend ook nog: ik ben al gedouched dank je wel. Ik schaamde me vreemd genoeg niet eens zo erg als bij mijn IUI en IVF behandelingen.

    Ik moest me trouwens ook uitkleden in ondergoed en toen zei de dokter: wauw mooie lingerie hoor. Ik schaamde me dood.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik lag met de eerste iui in de stijgbeugels met een eendenbek. Het lukte allemaal niet dus de gyn moest helpen. Vroeg ze aan mijn man of hij het leuk vond even te kijken down under. Nou hij heeft gelukkig nee gezegd. Kom opzeg waarom zou hij willen kijken :roflmao:
     
  6. Nienke2

    Nienke2 Lid

    12 nov 2019
    21
    15
    3
    Geweldige verhalen dames!

    Ik dacht gister ook plots terug aan een genant verhaal... toen ik 15 was ben ik geopereerd aan mijn knie. Mocht toen niet uit bed de eerste dagen zonder hulp van een verpleegster. 's Avonds voor het slapengaan had ik flink gedronken, en 's nachts was ik al een paar keer wakker geworden met aandrang om te plassen. Ik durfde niet goed te bellen (tsja stom). Toen ik het echt niet meer kon houden toch gebeld, steekt de verpleegster haar hoofd door de deur en zegt ze dat ze zo komt omdat ze eerst nog met een andere patient bezig is. Die 'zo' duurde in ieder geval langer dan een kwartier. Genoeg om gewoon ALLES in mijn broek te doen, ik kon het niet meer houden. De verpleegster heeft de schuld wel op zich genomen, maar het gevoel om gewoon in je broek en lakens te plassen is echt super, super, super genant.

    Inwendige onderzoeken tijdens je menstruatie komen ook hoog in de top 10 overigens.
     
  7. DeborahBaby

    10 okt 2019
    11
    36
    13
    Vrouw
    Nog eentje. Mijn huisarts heeft de deur naar haar toilet in de wachtkamer. Je ziet dus dames passeren met een potje en je hoort ze dan ook daadwerkelijk in het potje plassen! Ik heb het gelukkig nog nooit zelf moeten doen, maar ik vind het wel genant en vooral niet te begrijpen waarom dat toilet daar is gebouwd!
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Dat vind ik echt heel onprofessioneel van die arts!!
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Zei hij dat!!!?!?! :eek:
    Shocking :confused:
     
  10. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Wat is er gênant aan plassen? Misschien iets geluid dicht maken maar dat mensen mij daar heen zien gaan zou me echt niets uitmaken.
     
  11. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Wat raar. Hier bij de huisarts staat in de wc ruimte een luikje waar je het potje in kan zetten. Je hoeft er dus niet mee rond te lopen.
     
  12. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Dat vind ik echt heel onprofessioneel!
     
    Freijalove vindt dit leuk.
  13. Novi

    Novi Niet meer actief

    Beetje ongeloofwaardig dat een arts zou zeggen "mooie lingerie" :|
     
    Evanesco, Zulema en MamaChantal vinden dit leuk.
  14. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ach, artsen zeggen wel eens vaker vreemde dingen. Het zijn ook maar mensen... :)
    Niet dat ik het goedkeur o.i.d. hoor, maar we hebben allemaal wel eens momenten dat we er iets uitflappen wat we beter niet konden doen ;)
     
    Freijalove vindt dit leuk.
  15. Freijalove

    Freijalove Niet meer actief

    Het is echt gebeurd. Toen ik nog een mooie meid was 10 jaar geleden.
     
  16. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Zonder zwans, maar ik heb ook járen mezelf helemaal uitgekleed tijdens jaarlijkse controles bij de gynaecoloog (ben sinds ik een jaar of 15 was naar de gynaecoloog beginnen gaan). Ze zei inderdaad steeds "je mag je uitkleden", ik wist dat én de onderkant én de borsten onderzocht moesten worden, en er hing in de omkleedruimte niets van papieren 'kleed' ofzo klaar (de eerste keer dat ik bij de gynaecoloog kwam, dacht ik dat er iets klaar zou hangen). Dus ja, dan maar helemaal bloot... Óók bij controles waar nog eens een stagiaire bij aanwezig was. En dan helemaal naakt op de weegschaal gaan staan en dergelijke...Vond het altijd hoogst gênant :p

    En dan plóts, in een toevallig gesprek met vriendinnen, ergens vele jaren na mijn eerste controle bij de gyn kwam ik er dus achter dat dat helemaal niet nodig is :eek: Dat anderen gewoon hun BH uitdoen en een ruim shirt aantrekken. Oh, wat steeg het schaamrood spontaan naar mijn wangen toen ik doorhad hoe 'exhibitionistisch' ik me al die jaren per ongeluk heb opgesteld :oops::oops:

    In my defense: denk wel dat ik bij mijn allereerste controle vanuit het kleedhokje gevraagd heb of mijn BH ook uit moest. Het antwoord was (uiteraard) 'ja' en heb me nooit gerealiseerd dat je er daarna wel terug iets los over heen kan trekken :o:

    De controles bij de gyn zijn nu alleszins een stuk 'aangenamer' :D
     
  17. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Noouuu ik vind het dan ook aan de gynaecoloog om aan te geven dat je wel iets aan mag houden
     
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ben even benieuwd waarvoor je dan jaarlijks bij de gynaecoloog komt waarbij ook je borsten bekeken/onderzocht moeten worden? Als het privé is en je het niet wil zeggen snap ik dat hoor, maar kan me gewoon niks bedenken wat je gynaecoloog met je borsten zou moeten...
     
  19. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Oh, dat is hier standaard. 1 keer per jaar uitstrijkje & borstonderzoek. Meningen zijn daarover wel wat verdeeld: huisarts vond dat een uitstrijkje 1 keer om de 3 jaar voldoende is, mijn gynaecologe had liever 1 keer per jaar. Ondertussen heb ik sowieso geen keuze meer, want er is gebleken dat ik een verhoogde kans heb op bepaalde kankers (& dan in het bijzonder borstkanker), dus ‘t is nu sowieso (min.) 1 keer per jaar.
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Wat is hier nou zo gek aan?
     

Deel Deze Pagina