Meest pijnlijke onderzoek of ingreep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    De punctie was een hel (is 13 jaar geleden toen pijnstilling nog niet echt standaard was).
    Maar vers in het geheugen het weghalen van een zwangerschapstumor (goedaardig) op mijn lip

    en geen ingreep maar wel hel een dubbele oorontsteking
     
  2. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Mijn zesde en laatste eicelpunctie. De gynaecologe (had er al een paar gedaan bij mij) vond mijn rechter eierstok niet en heeft toen door mijn baarmoeder geprikt en zat in mijn darmen. (moest erna dus een baxter antibiotica krijgen daarvoor)
    Maar door het mis prikken ben ik behoorlijk beginnen bloeden en om te controleren of het bloeden was gestopt, moest ze met droge gaas naar binnen gaan.
    Het was een geluk dat ik de enige was met een punctie die dag want heb echt geroepen van de pijn bij het inbrengen van die gaas. Dat deed zo pijn! Dat misprikken was onaangenaam maar die droge gaas. Brrrr. Heb mijn man zijn hand dan ook nog platgeknepen :) Was blij dat hij naast mij stond.
    Moest het mijn eerste punctie geweest zijn, had nooit nog een tweede gewild.

    Het enige goede dat er is uitgekomen is dat ik bij onze allerlaatste terugplaatsing (van deze punctie) zwanger was van onze tweede zoon.

    Die gynaecologe heeft zich echt rot gevoeld erna. En degene die de teruplaatsing deed, had het al van haar collega gehoord en was dan super voorzichtig. En heeft ook nog eens haar excuses aangeboden, ook nogmaals namens haar collega.

    Heb ervoor en erna nog verschillende operaties gehad, maar die ene punctie, ja, dat was het allerpijnlijkste.
     
  3. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Met stipt op nr 1; gebroken arm die ze recht moesten zetten. Toen was ik een jaar of 10 en ze verdoven het eerst, die spuit van 10 min recht in je bot was al een hel, en daarna zetten ze je arm recht.. ik denk die verdoving niks heeft geholpen, ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd.. vergeet het nooit meer!
    en ohja ze hebben een kies bij mij getrokken zonder verdoving toen ik 6 was. Tandarts zal wel veel blauwe plekken hebben gehad van mijn geschop en geslaan:evil:
    De katheter inbrengen voor de geplande ks was ook een hel! Ik denk ze wel 30x hebben gestoken voor ie goed zat:cry:
     
  4. Nienke2

    Nienke2 Lid

    12 nov 2019
    21
    15
    3
    Niemand heeft hier een mammografie vermeld? Vind ik anders ook aardig pijnlijk, als die platen je borsten pletten.

    Ik hoorde van een vriend dat die dat ook moest laten doen, maar dan met z'n teelballen. Ik weet niet meer of het een foto of een echo was, maar zijn dingen werden in ieder geval ook flink geplet. Auch.
     
  5. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik vond de botpijn bij het verdoven van mn gebroken pols heel pijnlijk. Beide botten compleet doormidden gebroken en de spuit moest ergens tussen de botten. Beetje wrikken en wiebelen om hem er goed tussen te krijgen... niet fijn.
     
  6. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Maar vond mn bevalling van eerste kindje ook heel pijnlijk, met name de periode tussen de weeen door deed zo'n zeer. Kindje bleek een sterrekijkertje wat klem zat in mn bekken.
     
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou ja, met stip op 1 staat bevallen; geen pretje :p

    Verder staat me vooral het verwijderen van de gazen/tampons uit mijn neus en bijholten bij, enkele dagen na een neusoperatie. Alsof mijn hersens meegetrokken werden; vreselijk :confused:
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Mijn tandarts vertelde dat ik geen verdoving mocht bij een zenuw kanaal behandeling. Kon hij het niet goed voelen..... Nou IK wel. 3 behandelingen gehad in een korte tijd. Wat een pijn! Moet ik nog schrijven dat mijn tandarts uiteindelijk failliet is gegaan.


    Oja na een neusoperatie duwen ze een grote tampon in je neus. 1 kant en dan naar het andere neusgat. Toen ik die moest laten verwijderen was ze bezig en dat deed pijn en bleek er 2 in the zitten! Arm klein neusje, ze begreep dat niet en heeft de handeling maar razend snel gedaan. Daarna konden ze mij plat leggen omdat de combinatie van pijn, spanning en zuurstof in eens zwart werd.
    Geen idee hoe ze 2 van die dingen er in gepropt hebbeno_O
     
  9. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Met stip op 1 mijn eerste bevalling.

    Maar daarnaast mijn borst verkleining, toen na 1 dag de remifentanil kraan uit ging
     
  10. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    327
    166
    43
    Mn schouder uit de kom die terug gezet moest worden (helaas hierna nog vaak gebeurd)
     

Deel Deze Pagina