Meiden zwanger na behandeling voor PCOS

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Zuss, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Zuss, 5 november, 1e kindje
    Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??
    Gooischemama, 30 oktober, 2e kindje
    Marijkeuh, 13 november, 1e kindje
    Kirsss, 15 november, 2e kindje
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs bevalling m.b.v. Een sectio
    Selina1984, 29 september, 1e kindje
    oudjaarsvlinder, 26 oktober, 1ste kindje

2. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudjaarsvlinder, 26 oktober, 1ste kindje
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs mbv sectio
    Anoniempje, ??, ??
    Nino, ??, ??

Zo, heb ons even op volgorde van datum gezet!

3. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden, zit hier helemaal te glimmen omdat ons clubje heel gezellig aan het worden is!

Marijkeuh, Kirsss, Hadassa, Selina, Oudejaarsvlinder, welkom en gefeliciteerd!

@Marijkeuh, ik vind het ook fijn om er hier lekker over te kunnen praten terwijl het voor de rest nog geheim is. Al gaan wij het van het weekend wel aan onze ouders vertellen. Zij waren ook op de hoogte van de MMM, en zitten dus waarschijnlijk wel een beetje op nieuws te wachten (al weten ze natuurlijk niet dat het nu goed nieuws is!).
    Wat fijn dat het gelukt is voor je aan de IUI moest, ik kan me voorstellen dat dat geen fijn vooruitzicht was. Mijn test was ook 2 dagen voor mijn NOD positief, rare gewaarwording is dat he!

@Nino, het is heel verwarrend met die weken, dat had ik eerst ook. Maar hoewel je kindje natuurlijk pas begint te groeien na de bevruchting, tellen alle artsen etc de zwangerschap vanaf de 1e dag van je laatste mensturatie. Als je dus voor een 6-7 weken echo gaat om te kijken of er een hartje klopt, is je kindje dus pas 4-5 weken aan het groeien. Vandaar dat ik mijn echo al op 21 maart hebt. Volgens mij hoef jij ook niet tot 2 april te wachten hoor, en kan het best eerder(tenminste, zo heb ik het begrepen).

@Kirsss, die angst begrijp ik helemaal hoor! Kijk maar eens naar deze post van mij: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/341151-waar-roze-wolk.html Gelukkig is de angst de afgelopen dagen een beetje verdwenen, ook door de reacties van de meiden die mij gerust stelden dat het er allemaal bij schijnt te horen. Ik was vooral bang door die mensturatieachtige krampjes en de afscheiding die ik steeds voelde, waardoor ik dacht dat het alweer over was. Maar nu blijkt dat er dus gewoon bij te horen. Vond het maar gek dat niemand je daar vantevoren iets over verteld. Langzaam kan ik gaan genieten...

@Hadassa, leuk dat je ons hebt gevonden via mijn oproepje in jullie topic van vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik had dit clubje al wat eerder opgestart maar ik had geen reactie gekregen, dus ik dacht: een beetje reclame maken kan geen kwaad! Wat je beschrijft over dat je buik niet lekker voelt herken ik helemaal. De afgelopen drie dagen had ik op mijn werk een beetje hoger sluitende pantalon aan, en dat voelde supernaar bij het zitten. Nu heb ik juist wel mijn spijkerbroek aan, want die sluit wat lager en is dus minder vervelend.

@Selina, wat leuk dat jullie het iedereen al konden vertellen. Wisten veel mensen dat jullie in de MMM zaten. Hoe waren de reacties? Hopelijk werken die medicijnen tegen de misselijkheid. Hier behalve pijnlijke borsten, een opgeblazen buik, beetje meer vermoeid en beetje meer plassen (nog) geen andere kwaaltjes.

@Oudejaarsvlinder, leuk dat we van het PCOclubje hier nu samen kunnen verder kletsen! Echt zo grappig dat je op de 9 maanden beurs ontdekte dat je zwanger was. Superspannend je eerste echo morgen!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik heb iets meer rust gekregen en kan al wat beter geloven dat ik echt zwanger ben. Van het weekend gaan we het onze wederzijdse ouders vertellen, en daar zie ik echt naar uit. Daarna vertellen we het mijn zus en de broer van mijn man, en 3 goede vriendinnen van mij die heel erg met mij meegeleefd hebben de afgelopen maanden. Voor de rest houden we het nog even geheim tot na de 12 weken echo (althans, dat is het plan nu ;)).
    Heb mij vandaag ook aangemeld bij MvM, ik wordt binnenkort teruggebeld om een afspraak te maken...

4. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Hahahaa dat reclame maken ken ik ja:p
    zo is ons clubje ook groter geworden en heel gezellig
    zijn zelfs al bezig om een meeting te plannen wat helemaal super is.

@kirss wijffie leuk om je hier dan ook weer te spreken meis
    heel herkenbaar hoor die angst mijn langste zw die eindigede in een mk was 6 weken en 3 dagen nou kijk naar de banner

@hier wij hebben het wel aan iedereen verteld puur vanwege het feit iedereen wist waar we mee bezig waren en mocht het weer fout gaan dan heb ik voldoende steun heb ik de laatste keer heel veel aan gehad
    Maar nu is het anders ik voel dat het goed zit
    en ben me een partij misselijk joh niet normaal en het ergste is I love it:D:D:D
    Morgen komt Moeders voor Moeders langs:D

@zus bedankt dat je me in je lijstje hebt gezet meis

@de nieuwe dames gefeliciteerd en welkom natuurlijk

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik heb trouwens ook erg veel afscheiding. Als ik smorgens uit bed kom, loopt het er gewoon uit. Dacht in het begin ook steeds dat het bloed was. Die menstruatieachtige krampen zijn de baarmoeder die zich voorbereid en opgerek wordt. Ook dat had ik, maar vooral de eerste 2/3 weken.

Alleen mijn familie en een hele goede vriendin wist het van de mmm. Ik heb voor bij de rugbyclub van mijn vriend een dikke buiken taart gemaakt, om het op die manier te vertellen. Dat vond ik erg leuk en de reacties waren ook allemaal geweldig. Ook onze families zijn helemaal door het dolle heen.

Zelf ben ik er nog wel redelijk nuchter door. Heb helemaal nog geen drang om vanalles te kopen en te regelen. Denk dat dat pas na die 12 weken echo komt. Wij hebben wel al ontzettend leuke dingen gekregen. Piepkleine pakjes en mijn schoonmoeder heeft kleine slofjes gebreidt, hihi, echt schattig.

Als we nu de 12 weken echo hebben gehad ook mijn vriend naar het gemeentehuis sturen om het kleintje te erkennen. Zijn jullie allemaal getrouwd of zijn er ook veel die dat (nog) niet zijn?

6. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Hier geen trouwerij hij heeft onze dochter wel gewoon erkend

Leuk idee om een taart te maken speciaal voor een hele club:D

7. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Hoi meiden,

@Selina, Super leuk bedacht met die taart! En ik snap dat je het nog niet zo snel allemaal wil laten gaan je bent gewoon erg voorzichtig en dat is logisch! Maar wat heb je al leuke dingen gekregen voor je kleine hummel! Mijn vriend heeft ook onze kleine meid erkend en we zijn ook nog niet getrouwd en bij ons volgende hummeltje precies hetzelfde!

@Zuss, Goed dat je begint te genieten, het is ook allemaal heel spannend! ik heb vannacht behoorlijke krampen gehad en schiet gelijk in de stress! ik heb maar heel weinig afscheiding maar wel het vele plassen. Hoe ga je het je ouders vertellen? :D

@Gm, Helemaal leuk wijffie :D Samen eindelijk genieten!!
    hoe is het met je mannetje en kleine meid??

Liefss!

8. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @all, mijn man en ik zijn al bijna 4 jaar getrouwd.

@Selina, ik had nog nooit gehoord van een dikke buiken taart, dus ik heb 'm even gegoogeld. Leuk! Die ga ik onthouden!
    De aandrang om me te verdiepen in een baby-uitzet begint een klein beetje te komen. Heb al even op marktplaats gespiekt voor ledikantjes en commodes enzo. Is voor mij een teken dat het langzaam begint in te zinken en dat ik het ga geloven.

Morgen gaan we het dus mijn ouders vertellen. We gaan als verrassing bij ze op de stoep staan (heb natuurlijk wel even gepolst of ze thuis zijn). En we hebben voor hun en mijn schoonouders dit beertje gekocht. Lief he! Ik vind het wel superspannend, het zal wel een emotionele boel worden, kan er nu al bijna om janken.

9. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @zuss oooooooooow wat schattig:D:D:D:D
    Die is echt super meis
    denk dat het idd een groot jankfestijn gaat worden maar wel van blijdschap hahahaha

@kirss jaaaa eindelijk he meis zijn wij ook weer aan de beurt
    merk dat ik wat terughoudend ben in het topic van de clomiddames gewoon omdat nog niet iedereen dezelfde blijdschap heeft als ons

Morgen komt Moeders voor Moeders langs en dan kan ik snel beginnen met flessen volplassen zodat ik ook de andere MMM-meiden kan helpen al zou het er 1 zijn dan ben ik al blij:D

Hebben jullie ook last van duizelingen??

10. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    @Zuss, ahhggg echt heel lief en leuk dat beertje :D leuk bedacht!
    ik ga het mijn moeder volgende week pas vertellen na de echo en dan koop ik een Shirt voor me dochtertje met *ik word grote Zus* en dan maak ik een foto van haar met dat shirtje en dan doe ik dat in een lijstje en dan gaan we er vrijdag middag naartoe!
    Vind het nu al super spannend :)

Succes met vertellen en lekker genieten met zn allen vandaag!!!

@Gm, Spannend moeders voor moeders :D, bij mij komen ze ook binnenkort ik krijg nog een telefoontje! Laat je weten hoe het is geweest meis?? En duizelig ben ik niet echt, kijk je uit? en anders even langs de HA want kan ook je bloeddruk zijn wijffie! Let op jezelf!

11. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hey meiden,

Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd!
    Word een leuk cluppie zo, gezellig!

Zuss: Oh wat leuk dat beertje ben benieuwd hoe ze reageren.

Zie dat jullie allemaal al vrij snel mogen komen voor een echo. Ik vind 2 april nog zo lang duren. Jullie gaan neem ik aan ook allemaal voor de 1e echo gewoon bij de gyn. Zou het liefste gewoon een vk bellen en er dan maar gewoon voor betalen om eerder te kunnen hihi.

Hier niet getrouwd. Al zou ik best willen ;), maar wil gevraagt worden. Ben ik dan toch weer beetje ouderwets in.

12. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Oudjaarsvlinder, 26 oktober, 1ste kindje
    Hadassa, 28 oktober, 3e kindje, zhs mbv sectio
    Nino, 6 november, 1e kindje
    Anoniempje, ??, ??

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heb bijgelezen maar even geen tyd om op iedereen te reageren. Kom binnenkort uitgebreider mijn verhaal doen. Voor nu wilde ik laten weten dat het ons eerste kindje is en dat de datum ol 5 oktober staat (vooralsnog)

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden, kom ff langskom te zwaaien... Ik ben zo vreselijk moe, niet leuk meer en ook erg emotioneel. Komt mede door de vermoeidheid denk ik.... Ga zo lekker mijn bedje in.... Reageer later beter ok!

Liefs,

Hadassa

15. kirsss

kirsss Bekend lid

27 jul 2008
    993
    0
    0
    moeder zijn
    hellevoetsluis
    Goedemorgen meiden,,

@zuss, En hoe was het gister met het vertellen aan je ouders?? :D

@Gm, Bij mij komt MVM dinsdag, vind het echt super spannend!
    Hoe is het verder wijfie?

@Hadassa, Neem lekker je rust meid!

@Nino, Ik vind idd dat ik wel heel snel mag voor een echo,
    maar dat komt omdat er 3 eitjes waren gesprongen en hij wil kijken of het er 1 of meerdere zijn, maar omdat ik volgende week nog niet zoveel kan zien ben ik juist heel onzeker en bang! Had toch liever wat langer gewacht ondanks dat ik nu wel heel erg nieuwschierig aan het worden ben!

Liefs

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Kirsss, dat is idd erg vroeg. Maar is ook spannend om te zien of je idd 1 of meer kindjes in je buik hebt groeien. Succes meis...

Hier, een lekkere lange nacht geslapen en ik voel me weer een heel stuk beter gelukkig. Wij krijgen binnenkort een nieuw bed, een boxspring, nu ben ik aan het kijken naar nieuwe dekbedovertrekken en lijkt me een PIP dekbed wel erg mooi. Maar ook wel erg druk... Ik weet het nog niet... Verder wil ik graag een eendendonzen dekbed... Maar die zijn echt duur zeg.

17. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Kirs: Oke dan snap ik dat je al vroeg mag komen. Spannend hoor meis! Tweeling zou wel erg leuk zijn. Wel druk natuurlijk, maar lijkt me echt bijzonder.
    En inderdaad ik moet iets langer geduld hebben... Heb al zoveel geduld moeten hebben, dat beetje kan er ook nog wel bij. :)

Hadassa: Fijn dat je lekker hebt uitgerust en je weer beter voelt. Oh lekker een nieuw bed! Ken ik niet Pip, wat is dat dan?

18. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @kirss bij mij zaten er ook 3 eitjes hahahahaa maar eerder komen hoefde niet want tja als het zo zou zijn dan is het zo he:p:p
    MvM ben ik dus al voor begonnen om te plassen en jij dinsdag he
    kunnen we sween hier ook verwachten hahaha het hele topic van de clomiddames komt zo hierheen

@zuss hoe reageerde ze??? ben benieuwd wijffie
    oow heb je trouwens toegevoegd

@hier ben nu over de duur heen waarbij het de langste keer misging maar toch is die angst er nog wel hoor
    ga nu weer even verder heb een open sollicitatie namelijk:D

19. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden, zo weer lekker thuis...
    Gistermiddag toen mijn man uit zijn werk kwam hebben we de auto ingepakt en zijn we naar mijn ouders gereden (2,5 uur van ons vandaan). Mijn vader zag ons als eerste door het raam, en na het gedag zetten drukte ik mijn moeder het ingepakte beertje in haar handen: "hier, cadeautje, uitpakken!". Dus mijn moeder trekt het papier eraf: "nee, het is niet waar?! Echt?!" Naja, en daarna natuurlijk één grote jankpartij... Ik was daarna helemaal koud en bibberig van de emoties. Dus even een kopje thee gedronken en toen met z'n vieren lekker uit eten geweest. Mijn moeder is zooooo blij! Mijn vader moet er even aan wennen dat hij opa wordt, voelt ie zich zo oud, hahahah.
    Lekker bij mijn ouders blijven logeren, en toen vanochtend doorgereden naar de ouders van mijn man. Eigenlijk hetzelfde, helemaal verrast dat we voor de deur stonden, en natuurlijk helemaal blij toen het beertje uit de verpakking kwam. Bij mij toen echter geen tranen meer, de druk was wel een beetje van de ketel. Toevallig kwam de broer van mijn man met zijn dochtertje ook op visite, dus toen hebben we mijn schoonzus gebeld en hun ook het nieuws medegedeeld. Ook hun heel bij natuurlijk.
    Op de weg terug naar huis mijn zusje vanuit de auto gesmst of ze met me kon skypen aan het eind van de middag. Ook helemaal gelukt en zij en haar vriend door het dolle heen dat ze oom en tante worden. Was echt superleuk om het zo even met de webcam erbij te vertellen, wel leuker dan over de telefoon, om ook hun gezichten te zien!
    Mijn ouders en schoonouders voelden allemaal natuurlijk wel aan dat we niet helemaal zomaar op de stoep stonden, maar durfden ook niet goed te hopen dat we daarvoor kwamen. Dat gold ook voor mijn zusje toen ze mijn smsje kreeg (had nog nooit eerder met haar geskyped).
    Maar het is echt superfijn dat we het nu een paar mensen hebben kunnen vertellen. Het heeft een stukje rust bij mij gebracht dat het niet meer zo heel geheim is. En het wordt een stukje 'echter' ofzo, nu je het met andere mensen deeld.
    En iedereen was zo blij, dat maakte mij ook weer heel blij!

Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Nu wil ik even gezellig met mijn man op de bank hangen, dus ik reageer morgen op al jullie verhalen ok!

20. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gooischemama, hier geen last van duizelingen. Hou jezelf wel goed in de gaten he, anders even aan de dokter vragen.

@Nino, ik was ook zo ouderwets dat ik gevraagd wilde worden om te trouwen. Maar dat heb ik hem dan ook goed duidelijk gemaakt. Alleen toen het eenmaal zover was, was het echt een complete verrassing...

@Hadassa, dat emotionele herken ik helemaal. Wat me opvalt is dat ik niet steeds in janken wil uitbarsten, maar dat alle emoties heftiger zijn. Blij is blijer, verdrietig is verdrietiger, vrolijk is vrolijker, bezorgd is bezorgder, angst is angstiger etc. Ik merkte het vooral (eer)gisteren toen ik in de auto zat, dat ik een stuk gespitster was op mogelijk gevaar...
    Pip dekbedden ken ik niet, maar ik heb toevallig een paar weken geleden twee nieuwe dekbedden gekoch van Beddinghouse, die vond ik supermooi. Wij krijgen binnenkort ook een nieuw matras in ons bed, toevallig he! Echter wel een synthetisch dekbed, want mijn man is allergisch...

Hoe is het verder met de rest?

Deel Deze Pagina