Welke week stoppen met foliumzuur?

Discussion in 'Zwangerschap' started by appelappel, Jan 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

Mar 1, 2007
    684
    0
    0
    De zoekfunctie werkt opeens anders hier op de site en het zoekt helemaal niet fijn, dus vandaar een nieuw topic:

Vanaf hoeveel weken zwangerschap mag je stoppen met het slikken van foliumzuur? Ik heb nu davitamon en daar zit o.a. foliumzuur in. Wat kan ik het beste gaan slikken na foliumzuur?

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Mijn internist zei dat je kunt stoppen met foliumzuur na 8 weken.
    Daarna heeft het geen functie meer.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Na 10 weken heeft het slikken van foliumzuur geen zin meer. Want dan zijn alle belangrijke organen aangelegd. Ik slik momenteel Gravitamon, vitamine speciaal voor zwangeren. Er zit voornamelijk ijzer en calcium in.

groetjes,
    Kiwi

4. Niet meer actief

Ik ben er mee gestopt toen ik 10 weken was

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    10 weken maar ik slik ook nog steeds Gravitamon. Is gewoon goed voor je

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    mijn VK en dietiste vertelde me dat ik het wel kon blijven slikken. Aangezien is slecht at (geen honger) konden die extra vitamines geen kwaad. Je hebt zelf ook foliumzuur nodig.
    In gewone vitaminepillen zit vaak meer vitamine A, en daarvan mag je niet teveel binnenkrijgen. Die zwangerschapstabletten zijn beter afgestemd op de aanstaande moeder, ook tot de 40 weken.

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik slik ook Gravitamon sinds ik weet dat ik zwanger ben en floradix

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik slik de zwangerschapstabletten van het Kruidvat, en mij foliumzuur wordt regelmatig geprikt ivm vitB12 tekort. Je hebt idd zelf ook foliumzuur nodig. En kwaad kan het niet.

9. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    ik neem helemaal niks van vitaminen want heb een maagprobleem.volgens de gyn kan dit geen kwaad als ik maar gezond genoeg eet.
    zit er soms wel mee dat ik niets neem,zijn er nog die dat probleem hebben?

10. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ik heb ook die van davitamon, zit foliumzuur in, maar ook een hoop andere extra vitaminen speciaal voor zwangeren en daarom slik ik het nu nog steeds. was alleen maar goed volgens de vk ;)

als je borstvoeding geeft word zelf aangeraden deze na de bevalling ook nog te slikken.

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik slik ook gravitamon, ook bij de eerste zwangerschap gedaan. zit alles in voor de zwangere vrouw, ook foliumzuur zit erin.

12. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    10 wk maar ik slik het nog steeds omdat het in de vitamine van VSM mama zit!

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik denk dat ik het ook gewoon nog heel erg lang zal blijven schlikken, na 3 maanden zal ik er niet meer zo streng op zijn maar toch blijven slikken tijdens de zwangerschap.

14. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik slik nu nog steeds foliumzuur, omdat mijn VK vertelde dat dat helemaal geen kwaad kon en het de ijzeropname uit eten bevordert.
    Ikzelf eet altijd gezond, dus voor mij was er geen reden om extra vitaminen te slikken, maar daar kun je inderdaad op overgaan, zoals de anderen al aangeven.

Marla

Share This Page