De zoekfunctie werkt opeens anders hier op de site en het zoekt helemaal niet fijn, dus vandaar een nieuw topic: Vanaf hoeveel weken zwangerschap mag je stoppen met het slikken van foliumzuur? Ik heb nu davitamon en daar zit o.a. foliumzuur in. Wat kan ik het beste gaan slikken na foliumzuur?
Mijn internist zei dat je kunt stoppen met foliumzuur na 8 weken. Daarna heeft het geen functie meer.
Na 10 weken heeft het slikken van foliumzuur geen zin meer. Want dan zijn alle belangrijke organen aangelegd. Ik slik momenteel Gravitamon, vitamine speciaal voor zwangeren. Er zit voornamelijk ijzer en calcium in. groetjes, Kiwi
mijn VK en dietiste vertelde me dat ik het wel kon blijven slikken. Aangezien is slecht at (geen honger) konden die extra vitamines geen kwaad. Je hebt zelf ook foliumzuur nodig. In gewone vitaminepillen zit vaak meer vitamine A, en daarvan mag je niet teveel binnenkrijgen. Die zwangerschapstabletten zijn beter afgestemd op de aanstaande moeder, ook tot de 40 weken.
Ik slik de zwangerschapstabletten van het Kruidvat, en mij foliumzuur wordt regelmatig geprikt ivm vitB12 tekort. Je hebt idd zelf ook foliumzuur nodig. En kwaad kan het niet.
ik neem helemaal niks van vitaminen want heb een maagprobleem.volgens de gyn kan dit geen kwaad als ik maar gezond genoeg eet. zit er soms wel mee dat ik niets neem,zijn er nog die dat probleem hebben?
ik heb ook die van davitamon, zit foliumzuur in, maar ook een hoop andere extra vitaminen speciaal voor zwangeren en daarom slik ik het nu nog steeds. was alleen maar goed volgens de vk als je borstvoeding geeft word zelf aangeraden deze na de bevalling ook nog te slikken.
ik slik ook gravitamon, ook bij de eerste zwangerschap gedaan. zit alles in voor de zwangere vrouw, ook foliumzuur zit erin.
Ik denk dat ik het ook gewoon nog heel erg lang zal blijven schlikken, na 3 maanden zal ik er niet meer zo streng op zijn maar toch blijven slikken tijdens de zwangerschap.
Ik slik nu nog steeds foliumzuur, omdat mijn VK vertelde dat dat helemaal geen kwaad kon en het de ijzeropname uit eten bevordert. Ikzelf eet altijd gezond, dus voor mij was er geen reden om extra vitaminen te slikken, maar daar kun je inderdaad op overgaan, zoals de anderen al aangeven. Marla