oke ik ben nu op een punt dat is eventjes ramngek word van mezelf ik zie het onderhand echt niet meer zitten. de kleine meid komt gewoon niet gewoon aan en schommeld zoooo in der gewicht. nu kreeg ik eigenlijk het verzoek een beetje bij te gaan voeden om te kijken of ze dan wel bij komt. ik heb dus met lood in mijn schoenen en tranen in mijn ogen een pak kunstvoeding gehaald ik voel me echt kut nu ik heb gewoon echt gefaalt! maar nu?? ik leg haar momenteel om de 3 uur aan en sinds vandaag om de 2 uur en dan zeiden ze om de 4 uur een kleinflesje van 30cc met 1 schepje er achter aan en als ze dan nog honger heeft weer aanleggen. maar ik merk dat ze in de avond meer honger heeft ik wil haar dan ook aan aantal dagen laten clusteren zodat ze in de avond strakjes meer heeft. ze is trouwens wel heel erg tevreden en alert en slaapt door dus hoe het kan we staan incl cb voor een raadsel wie kan mij vertellen wat het beste is?
Pff wat een rotsituatie Heeft ze goede plas- en poepluiers? Ik zou zelf niet snel gaan bijvoeden met kv hoor.. Ik zou eerst even proberen om idd overdag wat vaker te voeden als dat lukt en miss evt tijdens haar nacht nog een keer. Ik weet niet van hoe laat tot hoe laat ze doorslaapt, maar misschien kun je om bijv. 23/0.00 uur nog een voeding aanbieden? (als ze die niet al krijgt) Of 's ochtends nog een voeding rond 5/6 uur? Geeft ze t wel goed aan als ze honger heeft? Misschien helpt t om op jouw verzoek te voeden en dan je eigen schema daarin te maken zodat je op een bepaald aantal voedingen per dag komt. Misschien ook een idee om 1 voeding per dag met de fles te geven zodat je kan zien hoeveel ze nu precies binnen krijgt. Heb je zelf een weegschaal thuis?
Amfy; ik vind bijvoeden echt een laatste redmiddel. Hoe erg schommelt haar gewicht? Kan je de curves op bv.com invullen en hier laten zien? Of wat data en gewichten noemen. Icm lengtegroei (ook niet onbelangrijk). Als je kindje heel hard de lengte in is gegaan, zegt gewicht alleen niet zoveel. Je voelt je k*t dat je kv hebt gehaald, maar je moet niks! Ik hoop dat je vaak aan kunt leggen en in de avond kunt laten clusteren! Je wilt je goede productie behouden. Als je kv gaat geven, verstoor je het principe van vraag en aanbod, er zal minder vraag naar borstmelk zijn, dus ga jij minder melk produceren, zo simpel is het. Als ik lees dat je kindje tevreden, alert is en doorslaapt, dan heeft ze dus geen honger! Denk er nog maar eens goed over na!
het schommeld zo erg dat ze af en toe zelf gewoon afvalt. 4 weken terug zelf 60 gram afgevallen. en dan komt ze weer een 200 gram een en dan staat ze weer stil. ze komt niet zelf voor een voeding dus ik leg haar zelf aan. om de 3 uur en dan mag je in de nacht 6 uur slapen aan 1 stuk als ik haar laat liggen word dat 9 maar dat vind ik teveel. ik heb een weegschaal thuis en dat gaat nu aardig eergister 60 gram gister 50 gram maar vandaag maar 20 gram. ze is wel in de lengte gegroeit maar niet hard. ze is nu bijna 3 maanden en nog geen 5 kilo terwijl ze wel 3700 gram bij de geboorte was
Het beste? Ten eerste het advies van het CB naast je neer leggen. Nu gaan bijvoeden is een recept voor het afbouwen van je borstvoeding. Ten tweede: die weegschaal even aan de kant zetten. Maximaal 1x per week wegen. Per week "moet" je kindje zo'n 100-150 gram aankomen. Maar per dag kan dit erg schommelen (en niet betrouwbaar, bijvoorbeeld net gepoept, net gedronken, net....). De stress die het jou oplevert komt je productie absoluut niet ten goede! Als ze 's avonds graag wil clusteren: toegeven! Hartstikke goed voor je productie! En je doet het al super hoor, overdag maximaal drie uur er tussen laten en 's nachts maximaal zes uur! Ten derde: overweeg eens een lactatiekundige in te schakelen. Wordt vaak vergoed door je verzekering. Zij kan meekijken wat er niet goed gaat tijdens het voeden of wat er beter kan. Misschien heeft je kindje net niet de goede houding waardoor het niet effectief genoeg drinkt... Als een lactatiekundige niet verder kan helpen kan je altijd nog eens overwegen om bij een osteopaat langs te gaan. Ons heeft dat enorm geholpen. Mijn dochtertje deed ruim een uur over de voeding en kreeg dan nog maar zo'n 30 cc binnen. Na een bezoekje aan de osteopaat duurden voedingen ineens maar een kwartier en kreeg ze veel meer (zo'n 100 cc) binnen! Mijn dochtertje woog bij haar geboorte 3600 gram (51cm), met 3 maand 4850 gram (60cm) en nu met 6 maand 6500 gram (68cm). Gewoon een fijn, lang poppetje dus! Maak me daar echt geen zorgen over hoor... Enne: je faalt niet, je doet het juist zelf al hartstikke goed!!
fff ik zit alleen maar te huilen deze ochtend ik haat het echt gewoon! dit is yinthe haar gemiddelde curve zoals jeziet +1 begonnen en nu zit ze op -1 http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/40427/-1/1 en dit is haar lengte curve die groeit wel mee http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_length/40427/-1/1 ik heb haar nu na een voedin een flesje aan geboden puur om te kijken maar ze wilde meer 30 cc hebben en daarna was het vol! ik heb trouwens de huisarts gebeld nadat mijn vriend op internet bij de maaglerer darmstichting over reflux had gelezen zij hij gelijk "dit heeft ze" er komen heel veel dingen over een. *ze huilt een uur na de voeding kei hard *ze overstrekt zich *ze geeft gerust anderhalf uur na de voeding een fikse mond vol terug echt uit het niets. *ze komt niet aan (duh) *overdag slaapt ze bijna niet alleen als ze rechtop tegen ons aan ligd maar om nu te zeggen van dat heeft ze nee. ik vind het heel erg moeilijk. ik hoopte dat er een eind aan de ellende zou komen na de kutzwangerschap (slecht 20 weken echo afwijking onderzoeken) maar zo word het er niet leuker op
Je zit er doorheen, begrijpelijk... meid, schakel hulp in! Bel een lactatiekundige of ze mee wil kijken en misschien is een osteopaat ook wel een optie. En voor de reflux, begin eens met wat standaard dingetjes: * een half uur na de voeding rechtop houden * bedje aan het hoofdeind verhogen, aankleedkussen met hoofdeind omhoog, misschien in de wipper na de voeding zodat ze niet plat komt te liggen Wat zei je huisarts over reflux?
ik heb een enorm oudeerwetse huisarts die echt geen reet snapt van de "niewerwetse"dingen. dus ik moet morgen langs komen in de hoop dat hij wil luisteren. een lk heb ik al gezien die kan niets vinden een osteopat vind ik een helemoeilijke stap omdat ietdere halve zool zich zo mag noemen tegenwoordig.
Er is niet niks aan de hand, zo te lezen. Maar bij het CB zijn ze niet altijd even deskundig. Zou je misschien een doorverwijzing naar een kinderarts kunnen krijgen? En dan niet alleen vanwege het schommelige groeien, maar ook vanwege die andere dingen die je noemt (met name huilen na de voeding en overstrekken). Ik voel met je mee, je kunt er zó onzeker van worden als ze niet lekker volgens het lijntje doorgroeien... Sterkte! (en mocht het toch echt nodig zijn om KV te gaan geven, voel je dan niet schuldig. Dat betekent niet dat jij gefaald zou hebben, hooguit dat jouw lijf of dat van je kleintje het net niet helemaal zo doet zoals het zou moeten. Daar kun je toch niks aan doen, als het zo is?)
Zou goed kunnen Amfy, die reflux! Herken er veel van, alleen dronk mijn zoontje erg goed, die kwam 1200 gram aan de eerste maanden en hij gaf ook geen voeding terug. Hij had verborgen reflux en de problemen begonnen een half uur/uur na de voeding. Maar na je ha gana kan nooit kwaad! Je moet de curves er even in plakken, want omdat de curves met wachtwoorden werken, doen de links het niet. Wat al gezegd is: wegen is een momentopname; net na een voeding met poep in het buikje (tsja...) wegen ze veel meer dan met een lege maag en lege darmen. Ik weet uit ervaring dat dat wel 200 gram kan schelen!
Welnee! Zorgen dat je een osteopaat hebt die aangesloten is bij de Nederlandse Vereniging voor Osteopaten (NVO), dat zijn erkende osteopaten die de 5-jarige opleiding afgerond hebben! Lees hier meer: NVO Osteopathie: Organisatie De lk heeft meegekeken en ze hapt goed aan en drinkt goed?
http://i43.tinypic.com/es9ulh.jpg gewicht http://i43.tinypic.com/ms24pl.jpg lengte en dit is die van mijn zoon http://i43.tinypic.com/ou1ezn.jpg het is z'n verschil!! en als ik nu nog nooit geen bv gegeven had maar fynn heeft 2,5 jaar lang bv gehad ze hapt goed aan en ze drinkt goed.
Ik zou niet gaan vergelijken met je andere kindje, elk kindje doet het op zijn eigen manier! Ga morgen naar de afspraak met de huisarts en laat je doorverwijzen naar een goede kinderarts, die kan bepalen of je kindje reflux heeft en of je er iets aan moet doen... En vanavond: lekker met Yinthe op bed of op de bank, blote lijfjes tegen elkaar aan en lekker drinken maar!
heb haar vandaag om het uur anderhalf aan gelegd en dat ging goed wel 2 keer een heel klein flesje aan geboden 1 keer dronk ze de 30 cc op de tweede heeftg ze 20 cc gepakt nu krijgt ze eventjes geen flesje meer
Amfy, de curves gaan gelijk op. ik zie nu pas dat ze hartstikke lang en zwaar was bij de geboorte! Maak je nu maar niet teveel zorgen, gewoon vaak aanleggen, het komt wwl goed! En even naar laten kijken of het reflux is. Succes!
ze was 3756 gram en 52 cm dus zeker niet klein maar ook hier heel groot toch? kan het niet zijn dat ze gewoon op de -1 lijn hoort te zitten en dat ze daarom niet groeit?? tis mischien een domme gedachten maar ikzelf zat ook op de -1 lijn ik was ook maar 2600 gram bij de geboorte en heb op tot mijn 6 de op de -1 lijn gezeten eigenlijk.
Stom, ik keek naar 24/10 als datum... Ze is dus vrij normaal van lengte en gewicht geboren. Omdat lengte en gewichtcurve hetzelfde verlopen en je een tevreden, alert kind hebt dat doorslaapt, denk ik niet dat jij te weinig melk hebt of je dochter honger heeft. Ben jij klein van stuk? En je man? Je kan nog wel even langs de ha gaan om naar die reflux te laten kijken. en misschien heb je hier nog wat aan: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Langzame gewichttoename n de eerste maanden
ik ben niet groot nooit geweest 1,66 ja nu wel veel over gewicht maar dat heeft geen genetische aanleg (in door hormoon huishouding tijdens de eerste zwangerschap gekomen) papa is wel lang 1,93 maar niet breed ofzo gewoon normaal. ik ben zelf an mijn broertje ook heel smal en tenger opgegroeit tot de pubertijd. vriendliief was ook geen dik kind ook een slungel