Ik snap de Gynaecoloog niet...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kristel86, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hallo :)

De afgelopen 3 maanden ben ik elke maand zwanger geweest, 1e keer 5 weken, 2e keer 4,5 week en de 3e keer 4 weken en 3 dagen.
    Alledrie de keren is het dus vrij snel fout gegaan. Ik heb elke keer positieve zwangerschapstesten gehad, dus ik was echt zwanger.

Nu ben ik vandaag bij de gynaecoloog geweest vanwege de miskramen, voor verder onderzoek, en ik ben helemaal in de war nu!

De gyn vertelde als eerste namelijk dat hij niet geloofde dat ik ooit zwanger geweest ben! Omdat het zo snel fout ging... Hij zei dat miskramen vrijwel NIET voorkomen voor de 11e week :confused: Nouja, dat is toch onzin?!

Verder zei hij dat mijn testen dan waarschijnlijk reageren op andere hormonen... Dat is toch ook onzin?! Ik heb echt bijna alle merken die je in Nederland kan krijgen al gebruikt en allemaal gaven ze een streepje!

Ook vertelde hij me nog dat het ONMOGELIJK is om 3 maanden achter elkaar zwanger te zijn...

Ik ben gewoon zwaar gefrustreerd en in de war nu, voel me echt alsof hij dacht dat ik gestoord was ofzo..

Wat moet ik hier nu mee?
    Zit er nu echt een kern van waarheid in wat hij zei of is het echt onzin?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Kristel,

Ik vind het heel vervelend voro je dat je je niet serieus voelt genomen!
    Het lastige is dat je na een miskraam nog vrij lang positief kan testen, tenzij je na een miskraam ook negatief hebt getest dan is het een ander verhaal. Maar 3 keer zwanger in 3 maanden is erg snel na elkaar en daardoor kan ik de kant van de gynaecoloog ook heel goed begrijpen.
    De gynaecoloog heeft geen gelijk als hij zegt dat miskramen pas na de 11 weken voor komen, dit is niet juist.
    Er is dus een kern van waarheid in het verhaal van de gynaecoloog. Heb je nog wat met hem afgesproken? onderzoek of nog eens proberen? eventueel kan je dit ook samen met je huisarts doen.

Sterkte imke

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi Imke :)

Wat betreft mijn zwangerschapstesten, die zijn elke keer de dag voordat ik ging bloeden negatief geweest. Dus de positiefe testen zijn niet van een vorige keer geweest...
    Nu heb ik de afgelopen dagen weer positieve testen gehad en sinds vandaag zijn ze weer negatief :(
    Dat zou dus betekenen dat ik 4x (!) achter elkaar zwanger ben geweest. Dat is toch belachelijk of ligt dat nu aan mij?
    Is dat nu ECHT onmogelijk?
    Of kan het nu tóch zo zijn dat mijn testen ergens anders op reageren?
    Als dat zo is zou ik het trouwens wel heel gek vinden, want steeds voordat ik ga bloeden worden ze negatief...

Verder heeft hij afgelopen vrijdag bloed geprikt om HCG, beta-HCG en Progesteron te bepalen. Al weet ik niet wat beta-Hcg inhoudt?

Verder moet ik op CD 3 weer bloedprikken op andere hormonen en over 2,5 week weer terugkomen..

Ik ben wat de onderzoeken betreft heel onzeker en weet ook niet wat er eventueel uit de hormoonbepalingen afgeleid kan worden.
    Misschien stel ik te veel vragen, maar als je een klein beetje uitleg erover hebt zou dat heeeeel fijn zijn!

Alvast heel erg bedankt voor je reactie :)

Deel Deze Pagina