Snachts na vieren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 29 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Goeiemorgen,

Mijn zoontje van 10 weken oud gaat het steeds beter doen in de nacht gelukkig... Want ik liep op m'n tandvlees.
    Hij is nu rond 4en meestal wakker voor een voeding, en daarna slaapt hij zo onrustig. Hij wilt wel slapen, doet telkens z'n ogen dicht,aar gaat jengelen, trappelen, mopperen etc.
    Uiteindelijk wordt er door mij na vieren niet meer geslapen, hij slaapt heel licht met veel gemopper tussendoor. Ik geef continue spenen, uiteindelijk trek ik 'm maar gefrustreerd dat bed uit zo van.... Dan maak je je broer neit wakker. Maar leuk is dit niet, want ik ben echt bekaf.
    Het zijn geen krampen, samen slapen helpt niet.

Iemand tips?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Inbakeren? Dat hielp hier goed

3. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ja dat doe ik al, in de pacco

4. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Dat was hier ook in die tijd. Ik nam hem toch tussenin om hem telkens zijn speen te geven en over zijn hoofdje te aaien. Net het stukje aaien tussen zijn wenkbrauwen werkte bij dochter en zoon. Doodvermoeiend en een lamme arm rijker, maar na 20 minuten viel hij in slaap. En ik daarna ook.

5. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Last van wat reflux misschien bij het liggen? Je zou bedje wat omhoog kunnen zetten bij het hoofdeind met wat boeken?

6. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Staat ie al! Hij krijgt omeprazol voor de reflux

7. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Niemand enig idee? Ben ondertussen bekaf. .
    In bed nemen heeft geen zin, dan moet ik alles uit de kast trekken om hen rustig te houden

8. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Wij hadden destijds hetzelfde, er werd gezegd dat het missch toch krampjes zijn (had er ooit een topic over geopend). Ging met 3-3.5 maand beter

9. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    bedje een keer verplaatsen? andere kant van de kamer. ons zoontje
    heeft tot 10 maanden veeeeel gehuild in de nachten. Hij bleek oorpijn te hebben. Misschien keer laten checken?

10. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hier begint het standaard rond 5e. Enige wat helpt is op mij slaper of op zijn buik leggen.

11. Koeks83

Koeks83 Niet meer actief

Hier zelfde verhaal. Nu is hij ruim vier maanden en sinds hij goed kan omrollen gaat het beter; hij gaat namelijk nu zelf op zn buikje liggen en slaapt dan makkelijker door.

12. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Je zou toch denken dat beiden dingen niet leen de laatste paar uurtjes van de nacht aan de orde zijn toch?

Helaas dat is hier net zoveel onrust en dat doe ik dus wel, maar dan lig ik dus al die tijd te wiegen

Laten we het hopen

13. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    En een sleepyhead? Dan voelt hij zich misschien wat meer geborgen?

14. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Hij slaapt in een wiegje dus denk dat dta niet past. Hij slaapt ook ingebakerd en goed ingestopt!

15. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Hou je hem na de voeding ff overeind? Het hoeven niet perse krampjes te zijn maar misschien ligt zn voeding toch niet lekker.

16. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Overdag wel, maar na de fles van 19.00, 23.00 en 04.00 schuif ik hem zo z'n bedje in

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat je om 4.00 uur geen energie hebt om je kindje uitgebreid rechtop te houden na de voeding en voor een enkele keer kan dit meestal ook wel. Maar bij drie voedingen achter elkaar terwijl je kindje bekend is met reflux en er ook medicatie voor krijgt al?
    Ik denk dat daar het probleem zit en het zich daardoor ook alleen 's nachts uit; het stapelt zich op.
    Boert hij na deze voedingen ook niet? Want dan kunnen krampen ook nog meespelen; de lucht moet er ergens uit...

Ik hoop in ieder geval dat je snel meer weet en je gauw verbetering mag zien! Met inmiddels baby nr 3 met reflux en verschillende allergieën weet ik hoe wanhopig je je kan voelen als je kindje zoveel onrust ervaart. Sterkte!

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oei hier werd onze meid (die geen eens hele erge reflux had) ook erg onrustig van. Zowel overdag als s nachts hielden we haar overeind voor minstens een half uur. Deden we dat niet dat lag ze een uur later te slikken, te kronkelen, te persen en allerlei geluiden te maken. Nu sliep zij de eerste maanden sowieso wel wat onrustig, met veel geknor en geluiden, maar daar sliep ze zelf vaak doorheen, in tegenstelling tot de klachten die ze kreeg als we haar dus niet een poos rechtop hielden.

19. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    De onrust die hij heeft vind ik niet als reflux klinken, maar zeg nooit nooit. Het is een afweging die ik maak, omdat hij zo prikkelgevoelig is dat hij van mij bizar wakker wordt en dan denkt dat de dag begonnen is.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Is het (al) een optie om hem op een eigen kamertje te leggen, of ligt ie daar al?

Vwb. je reactie op of het eventueel oorpijn zou kunnen zijn...

... Oorpijn heb je geen last van hoor als je slaapt ;) Maar het punt is juist dat als je niet slaapt, en je ligt, je oorpijn op z'n ergst is. Zittend/staand heb je vaak nergens last van.
    Dus ja, mocht het oorpijn zijn, vind ik het niet zo gek dat je zoontje er pas weer last van begint te krijgen zodra hij rond 4& wakker wordt..

Deel Deze Pagina