regeldagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mandy1, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik hoorde dat baby's ook regeldagen hebben om de zoveel weken. bij hoeveel weken hebben ze die dagen en hoe lang duurd dat? alvast bedankt groetjes esther

2. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    oei, da's weer even diep graven. Volgens mij met een dag of tien, met zes weken en rond de drie maanden. maar weet het niet helemaal zeker. kan het niet nazoeken want het boekje staat bij mathijs op de kamer en die ligt lekker te slapen. bij hem duurde het meestal een dag, hooguit twee, maar volgens mij verschilt dat per kind.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii heb het ff opgezocht

Wanneer heeft mijn baby een groeispurt (regeldagen) en wat doe ik?

Gedurende verschillende periodes:
    Rond de tiende levensdag.
    Na 3 weken, 6 weken, 3 maanden
    Telkens als je baby meer voeding nodig heeft.
    Je baby's voedingsritme is in de war. Een uur of anderhalf uur na een voedingsbeurt begint je baby opnieuw te huilen alsof hij rommelt van de honger.
    Je baby groeit en heeft meer voeding nodig.
    Laat hem vaker zuigen. Zo produceren je borsten meer melk. De hoeveelheid melk past zich automatisch aan aan de behoeften van je baby. Na enkele dagen zal hij zijn normale ritme hernemen.
    Extra rust stimuleert de melkproductie en zal je sneller door deze moeilijke dagen heen helpen.

4. lidia

lidia Fanatiek lid

hallo,,

ik heb een vraagje over de regeldagen.. heb je die ook bij flesvoeding of ga je daar langzaam over op meer voeding?

damian had met 12 dagen na zijn geboorte een regeldag met bv hij had de heledag honger :D ik had het idee dat mijn borsten niet genoeg konden aanmaken zo snel wilde hij weer drinken..
    verder nog geen regeldagen meer gehad..

helaas nu bijna over op fles omdat hij niet genoeg had aan bv..
    alleen de ochtend nog lekker knuffelen en voeden..

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik geef ook flesvoeding ben inderdaad benieuwd hoe het dan is?

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    dan heb je geen regeldagen, want die zijn bedoeld om het lichaam van de moeder meer melk aan te laten maken. het kan natuurlijk wel zijn dat je kindje gewoon sneller honger heeft, zodat je wat meer voeding in de flessen doet.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    de kraamhulp zei dat ik regeldagen kon verwachten. ook raar want ik geef vanaf dag 1 flesvoeding!

8. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Op het cb is mij verteld dat je ook met fv regeldagen kunt verwachten omdat alle kindje toch op een gegeven moment meer voeding nodig hebben en dat dan ook aangeven door net als met bv vaker te komen/ niet meer zo verzadigd te zijn na de voeding.. Kan me alleen voorstellen dat het bij bv mischien langer duurt/ beter merkbaar is omdat je met fv sneller kunt verhogen en dus ook sneller weer aan de behoefte voldoet? Tenminste bij bv duurd het gewoon even voordat je lichaam meer voeding aan kan maken..

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Volgens mij gaat het precies zoals jij het zegt viefje. Jarissa krijgt ook fv en de regeldagen zijn er echt wel maar zijn zo weer over omdat je de hoeveelheid voeding meteen kunt aanpassen.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja nou ik wacht wel af ik heb er tot nu toe nog niets van gemerkt, misschien met de 6 weken dan.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Regeldagen zijn idd zo rond dag tien, 6 weken en drie maanden.

Kwebbel

12. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi

nou volgenms mij heft damian vandaag z'n regeldag.. :(
    gisterenavond : meneer wil om de 2 uur eten maar drinkt niet meer dan 100cc terwijl hij eerst makkelijk 120 dronk..
    vannacht wel 3 keer wakker voor een fles :( en toch maar 100 cc drinken!
    heb wel geprobeerd om het met de speen even uit te stellen maar op een geven moment geef je toch toe :oops: :)
    hoe kan ik hem weer laten doorslapen tot 04:00 uur(hij krijgt laatste fles om 23:00 uur) en dan weer tot 08:00?

overdag slaapt hij wel maar ook niet overdadig veel en het slapen s'avonds gaat wel goed vanaf 20:00 in zijn eigen bed maar s'nachts is het feest :( :(

wie weet het?

groetjes

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Probeer hem eens te laten huilen 's nachts. Dikke kans dat hij zo weer verder slaapt...

14. lidia

lidia Fanatiek lid

wil hem wel laten huilen maar voor hoelang?

ga het vannacht proberen :oops: hoop dat ik het op kan brengen ;)

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als Jarissa huilt van de honger, houdt ze gewoon niet op tot ze een fles heeft gehad. Ik laat haar niet meer doorhuilen als ze honger heeft.

Regeldagen duren vaak niet zo lang, zeker niet bij fv. Gewoon even je tijd uitzingen ben ik bang.

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    de kraamhulp zei tegen mij dat je ze 10 min. mag laten huilen, huilen ze dan nog dan kun je eten geven of een schone luier enz.

17. debley

debley Nieuw lid

2 mei 2007
    1
    0
    0
    Volgens mij heb je bij fv ook regeldagen, mijn dochter is nu 6 weken oud en ineens komt ze weer 2 keer per nacht voor melk.
    Ze eet ook ineens wat onregelmatiger dan voorheen, laat elke keer een aanzienlijke hoeveelheid staan die ze vervolgens 2 uur later weer wel wil.

Deel Deze Pagina