Ik loop al z'n half jaar zeker met buikpijn. Allerlei onderzoeken wezen niks uit. Gister eindelijk naar de gyn geweest en bleek mijn baarmoeder iets verzakken te zijn. Waar de pijn vandaan kan komen. Dit is opgelost met een ring. Ik ben vergeten info te vragen en hij heeft verder ook niks verteld maar op Google enzo lees ik dat je hem 1 x in de zoveeltijd moet schoonmaken. Maar dat lijkt me onmogelijk om zelf in en uit te doen. Hebben mensen hier ook z'n ring en tips voor mij ? of hoeven jullie dat ook niet te doen ?
Hier ook een verzakking en ik heb heel even zo'n ring gehad na de bevalling van mijn oudste. Diverse maten geprobeerd, maar t was allemaal niks; ik kreeg er juist nog meer buikpijn van.. Ik kon de ring er zelf uithalen (wat ook wel moest; ik verging van de buikpijn telkens als ik weer een nieuwe had) maar t is geen pretje hoor! Inbrengen is erg lastig.. Ik zou je gyn even bellen maandag en daarmee bespreken hoe en wat. Waarschijnlijk zul je om de zoveel tijd even langs moeten komen. Overigens zijn de klachten van de verzakking hier vanzelf minder geworden. Het heeft meer dan een jaar geduurd, maar vanaf een maand of 10 na de bevalling van de oudste merkte ik al wat verbetering. Wel moet je goed om je rust denken; niet te zwaar tillen en niet te lang staan/lopen. Tijdens menstruatie komen de klachten wel heel erg terug, maar de eerste dagen neem ik dan ook echt mijn rust. Overigens is het na de zwangerschap/bevalling van de 2e niet erger geworden gelukkig, maar mocht het hier mettertijd toch weer erger worden dan word ik eraan geopereerd. Ze "hangen" mn baarmoeder dan weer goed op aan de banden. Wellicht iets om te bespreken nog met je gyn? Altijd met zo'n ring blijven lopen is ook geen pretje lijkt me.. Daarbij moet je wel even goed opletten dat je geen inwendige drukplekken krijgt van de ring. (weefsel en huid kan hierdoor beschadigen)
Oke ja ik moet nu over een maand weer konen. Maar de ring zit helemaal niet goed. Gemeenschap is helemaal niet mogelijk omdat de ring schreef zit en aant begin van de opening dus dat is niet de bedoeling denk ik. ik ga nu gelijk even bellen want lijkt me niet dat hij zo hoort te zitten. Bedankt voor de info en jou ervaringen Mvg