Hallo allemaal, op dit moment ben ik 16 weken zwanger. Ongeveer 1,5 week geleden kregen we te horen dat ons meisje met turner syndroom niet meer leefde. Net toen we de keuze hadden gemaakt de zwangerschap af te breken. Wel besloten om het nog even zelf de tijd te geven om los te komen en anders komende maandag de bevalling opwekken in het ziekenhuis. Net ging ik naar de wc en was er bloed te zien, het is dus begonnen. Ik merk alleen wel dat ik nu wat angstig ben, het ziekenhuis voelde als een veilige basis om dit te doorstaan. Begeleiding, hulp en kundige mensen die dit vaker zien en meemaken. Ik heb al eens eerder een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap (kindje was niet groter dan 6 weken) en ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit te vergelijken is met elkaar. Hoe snel kan het nu gaan? (vorige miskraam was op woensdag af en aan/om de dag bloedverlies, zaterdag hevig bloedverlies en hartje gestopt en maandag vruchtje verloren.) Nu is het bruin/rood en met wat stolseltjes al, rugpijn komt opzetten maar dat kan ook tussen mijn oren zitten misschien De pijn zal ook wel heviger zijn vrees ik, vond het met 8 weken al niet mis maar in het ziekenhuis hadden ze het over echt wel weeën maar dat zou met misoprostol/cytotec zijn, dus wellicht weer anders/heviger. Nu moet ik sowieso het ziekenhuis bellen als het thuis zou starten, dit ivm de placenta die vaak niet los komt op dit termijn. Zal ik dit morgen al doen of toch wachten tot maandag of tot het kindje er ook echt is? Iemand die hier helaas ervaring mee heeft, een natuurlijke miskraam op dit termijn?
Geen ervaring mee maar lieve schat een kindje van 14 weken zit alles op en aan. Ik zou nu al het ziekenhuis bellen. Straks zet het vannacht door en dan lig je daar, in je bed...met een dood kindje wat er toch best wel eng uit ziet en dan...wat ga je met het kindje doen? Misschien ben ik te voorbarig omdat ik er geen verstand van heb maar zo zou ik denken. Bellen kan sowieso geen kwaad. Heel veel sterkte!!
Wel ervaring, maar toch anders... ik dacht dat ons zoontje (met edwards syndroom) was overleden in mijn buik. Had een hevige bloeding en had daar rust bij, maar hij leefde nog zag ik op de echo... De placenta moest operatief/curretage weggehaald worden, dit weet ik niet meer prcies. Maak/laat foto's maken van je kindje. Misschien heb je hier niet gelijk behoefte aan, maar je kan ze later altijd nog bekijken. Helpt bij het vetwerkingsproces. En ik heb veel gehad aan het dossier wat ik meegekregen heb, pas maanden later gelezen, maar het hielp mij. Veel sterkte, neem je rust en denm goed aan jullie zelf :,(
Ziekenhuis gebeld en die geven aan dat ze liever hebben dat we daar naartoe komen als het doorzet. Dat we dit dus niet alleen thuis hoeven te doen. Als het bloedverlies meer word of buikkrampen/weeën krijg moeten we sowieso weer bellen. Foto's willen we ook maken inderdaad, kindje laten we ook cremeren Heb contact gehad met stichting Still, maar helaas na mijn laatste mail niks meer gehoord, dus nog maar de vraag of ze komen. Anders doen we het zelf.
Vanmiddag is ons kindje thuis geboren. <3 Helemaal compleet en af, veel pijn en nog een curretage gehad ivm hevig bloeden en restweefsel. Maar het is achter de rug
Och meis toch. Ging t zo snel dat je het ziekenhuis niet meer hebt kunnen halen? Heel veel sterkte en neem je tijd om te rouwen.
Sterkte! Vervelend dat je dan alsnog naar het ziekenhuis moest. Nu lekker uitrusten en tijd voor jullie zelf nemen. Als je denkt dat je er met iemand over moet praten aarzel dan niet en ga naar de huisarts (praktijkondersteuner). Het kan je enorm helpen..
Kleine inschattingsfout van het ziekenhuis. Ik had wel echte weeën zoals bij mn zoontje toen en ook elke 4 minuten ofzo, maar nagenoeg geen bloedverlies. Ze dachten dus dat we onze afspraak morgen wel gewoon gingen halen. Mijn vriend ging net diclofenac halen in het ziekenhuis en ik ging van ellende douchen. Toen werd het echt te hevig en viel ik bijna flauw. Mezelf naar bed gesleept en toen geen pauzes meer tussen de weeën en ineens knapte er wat in mijn buik. Naar de wc gegaan en daar was het kindje. Nog wel kunnen opvangen gelukkig. Ging ineens heel erg snel. Toen dus voor controle naar het ziekenhuis. Iedereen heeft daar het mini mensje bewonderd, ze vonden het heel bijzonder en mooi. Ik voel me ergens vooral erg trots op dat kleintje <3
Wat heftig! ik ben opgelucht dat het wel met jou is goed gekomen, ook nadat je flauwviel onder de douche. Had heel anders kunnen aflopen. Wat zul jij zelf ook geschrokken zijn. Jammer dat het ziekenhuis dit verkeerd had ingeschat. Gefeliciteerd met jullie mooie meisje en natuurlijk ook zusje. En tegelijk heel veel sterkte met dit grote onvoorstelbare verlies dat dit zo is gelopen. Daar zijn geen woorden voor voor dit verlies....
Tylmare, ik heb de afgelopen weken je verhaal gevolgd, ik ken je natuurlijk niet maar heb toch regelmatig aan je moeten denken. Ik wilde je graag even heel veel sterkte en kracht wensen voor jou en al je dierbaren! Ik zag ook de foto bij een ander topic, echt een beeldschoon meisje! En je mag zeker heel trots op haar zijn! Hoewel dit alles jullie natuurlijk heel veel pijn doet, blijft dat kleine poppetje een hoop pijn bespaard. Nogmaals heel veel sterkte!
Ik heb ook de foto gezien en wat een prachtig kindje, zo lief. Ze heeft alleen maar liefde gekend en dat zie je.
Hi @Tylmare, Ik zag je foto net in een ander topic, wat een prachtig kindje met alles erop en eraan. Ziet er ook echt wel vredig uit, heel bijzonder. Ik ben 'blij' voor jullie dat het op een natuurlijke manier is gebeurd en jullie zelf niet voor een keuze hebben gestaan. Nu heel veel sterkte met verwerken van dat alles en een voorspoedig herstel. Dikke knuffel
Wat naar dat je alleen was @Tylmare. Ik vond het in het ziekenhuis al een nare gedachte dat het kleintje geboren zou worden en er geen verpleegkundige aanwezig zou zijn op dat moment. Kwam de placenta wel mee? Hebben ze in het ziekenhuis nog hand- en voetafdrukjes kunnen maken? Of was dat door het water niet mogelijk? Zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen (begraven, cremeren, etc) en hebben jullie het kindje een naam gegeven?
Bedankt voor de reacties! @Sammetje83 geen hand en voet afdrukjes gemaakt. Durf dat ook niet zo goed aan zo teer en klein als het is. Wel foto's gemaakt Placenta kwam niet helemaal mee en dat is operatief nog verwijderd. We hebben haar Elin genoemd en donderdag word ze gecremeerd.
Mooi! Wij waren heel blij met de afdrukjes (we hebben er een tatoeage van laten maken) maar wellicht dat je ook iets moois kunt doen met de foto's! Sterkte nog en ook voor donderdag..