mislukt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door girliegirl16, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girliegirl16

17 mrt 2008
    73
    0
    0
    Dat weet ik :)

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik zit het zo even te lezen allemaal...
    en smoekie heeft echt geljk.. het is inderdaad je eigen keuze maar ik raakte zwanger we woonde allebei nog thuis was niett de planning wel onwijs gewenst.. Urgentie krijg je NIET.. als je zwanger bent houd daar ook rekening mee in ieder geval maar wat en hoe wil je het dan gaan doen? samen wonen bij iemand van de ouders..? dan voed je een kind nog niet samen op.. en je bent 16.. ik was 17 toen ik zwanger raakte 18 toen ik ging bevallen is ook jong tuurljk.. maar het is een moeilijke tijd geweest voor alles te regelen... huis met heeel veel moeite geregeld het huis was 3 dagen voor de bavalling pas klaar.. erkennen moet je regelen.. en dna komen alle kosten er nog bij kan je, je ook in vergissen want hebben jullie wle een baan? uberhaut hebben jullie samen al gespaart? komt veel bij kijken hoor een kleintje...

maar hoe wil je dat dan gaan doen als ik vragen mag? stel je voor je bent nu zwanger? hoe doe je dat dan met huis? hoe wil je alles gaan betalen?

kortom ik raad je aan hoe leuk alles ook klinkt het is moeilijker en zwaarder dan je denkt maar is helemaal je eigen keuze niet daarvan... maar zal er wel even goed over nadenken..

succes in ieder geval dan maar

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    wijze woorden natasssie!

4. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik ben het ook helemaal met mensen die boven mij staan eens... En een bloedtest bij de dokter? Doen ze volgens mij nog niet zo snel en ik denk dat hij je ook een aantal vragen gaat stellen waarom je NU een kindje wil... Wat ga je dan zeggen? Ik heb een sterke relatie en ik woon nog thuis? en geld is er euhh niet echt maar de familie helpt wel? Erg makkelijk gedacht...

Je gaat nog naar school maak dat eerst nog ff en zie over 3 a 4 jaar wel verder... Ga samen wonen en kijk of dat goed gaat en financieel wel eens kan.. met een zaterdag baantje als 16 jarige heb je misschien niet eens een pakvoeding en pampers...

Ow en je schreef het is MIJN keus... Neem aan ook die van je vriend? En die van je ouders en zijn ouders? Want tja zij moeten bijspringen als het niet lukt en met de oppas...

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Pffff jeetje...ik had eerder al een berichie neer gezet maar toen had ik de rest nog niet gelezen.

Dit is wel een moeilijk iets.
    Het is wel je eigen keuze maar is het ook de beste keuze voor je kindje?
    Ik denk dat je er nog maar eens over moet nadenken!

6. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Beste Sandra,

Ik snap heel goed dat je graag een kleintje wil. Dat is toch de droom van de meeste vrouwen. Alleen vind ik je timing niet echt ok. Het lijkt wel alsof je nergens over nagedacht hebt. Ik ben het met bovenstaande vrouwen eens.

Neem anders eerst een hond of poes en ga daarmee oefenen. Kijk eens of je die kan onderhouden, daar gaat namelijk al geld en tijd in zitten.

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Hopefully

Groot gelijk wat betreft het huisdier nemen!
    Wij hebben sinds een half jaar 3 katten... Wij dachten dat t niet zoveel zou kosten, maar zelfs met dieren heb je al zo veel onvoorziene kosten; hoe zal het met een kind dan wel niet zijn? ;)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tuurlijk is het je eigen keuze, maar veel keuzes kun je later nog terugdraaien of veranderen, eenmaal gekozen voor een kind dat verwekt is, is er geen weg meer terug.

ik ben persoonlijk van mening dat je hier gewoon verdomde goed over na moet denken en pas "moet gaan oefenen"op het moment dat jullie het kind onderdak etc. kunnen bieden, je vriend gaat op zichzelf wonen, maar heeft nog geen woning, vindt je niet dat je dat soort dingen eerst moet regelen zodat je een kinderkamer in orde kunt maken voordat de baby geboren wordt, ipv eerst zorgen voor een baby en dan de rest...

je gaat normaal gesproken ook toch niet alvast in een auto rijden voordat je je rijbewijs hebt...

je gaat toch ook niet bij de winkel je boodschappen doen en later terug komen als je geld hebt...

je zorgt eerst voor je rijbewijs voordat je auto gaat rijden..

en je zorgt normaal gesproken eerst voor geld voor er boodschappen gedaan kunnen worden...

ja sorry hoor, alles is je eigen keuzes, en groot wordt je door je eigen fouten, maar je kunt ook leren van andermans fouten, en het moge duidelijk zijn en feitelijk bewezen door andere tienermoeders dat de keuzes die zij vaak deden op jouw leeftijd anders zouden hebben gedaan toen ze eenmaal wat meer levenservaring op hadden gedaan...

dus kortom iedereen moet leren van zijn eigen fouten, maar het is niet verkeerd om ook te leren van andermans fouten om jezelf te behoeden voor fouten waar je niets meer aan kunt doen...

als moeder zijnde hoor je ten alle tijde eerst aan je kindje te denken, en dan pas aan jezelf...doe jezelf en je kindje een groot plezier en pas dat nu alvast toe...denk eerst aan je (ongeboren) kindje en dan pas aan jezelf (aan wat je graag zou willen)

zorg eerst voor een stabiele basis voor de kleine (huisje - boompje - beestje) voor je een kindje op de wereld zet die nergens om gevraagd heeft...kleine vraagt niet om in een gezin geboren te worden, waar de ouders zich nog niet eens zelf kunnen bedruipen, je moet er nog maar achter komen of jullie dat kunnen...dus kijk eerst of jullie het samen redden voor je het gaat "proberen" met een kind... ;)

gr.smoekie

9. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Ik kan hier met mijn pet niet bij. Als het een ongelukje is oke maar dit nee sorry.

Het stukje samenwonen hoort bij het volwassen worden. Word eerst zelf volwassen voor je aan een kindje begint.

10. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Wie weet gaat ze wel zeggen het is een "ongelukje" lijkt mij niet dat je hierbij gaat zeggen tegen de ouders we hebben er bewust voor gekozen...

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmmm, ik weet niet hoe het met jullie zit? Maar ik heb het idee dat ze hier niet meer op gaat reageren hoor :) Sinds er zoveel 'tegengas' gegeven wordt door anderen reageert ze namelijk niet meer. Zou ik ook doen als ik 16 was en opstandig ;)

12. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Ja soms is het niet altijd leuk hoe de mensen reageren maar we zijn allemaal mens met een eigen mening.

Kijk niemand heeft mij ooit kunnen vertellen wat het is om een kind op te voeden. Nou kan je zeggen is de moeilijkste taak in mijn leven geweest. En ben blij dat ik al 28 was anders had ik het niet getrokken met mijn terrorpeuterpuber haha.

Dus vandaar ook mijn reactie dat ik er echt met me pet niet bij kan dat een kind een kind wil opvoeden bewust.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi, ik heb gelezen dat het bakje erg steriel moet zijn omdat de test anders verkeerd uit kan pakken! Succes

14. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    Zal het ´aandacht nodig hebben´ zijn ;)

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het is inderdaad nog erg jong 16! Ik ben het ook heel erg eens met jullie adviezen naar haar toe.
    Wel begrijp ik dat ze niet meer durft te reageren want het is op die leeftijd niet zo makkelijk om je goed te kunnen verwoorden.

Gelukkig bleef het bij mij bij een tatooo die ik eigenlijk niet mocht...

Ik hoop dat je er goed over nadenkt. En mocht je toch beslissen zwanger te raken en een kindje te krijgen. Dan wens ik je veel geluk.
    Er zijn ook mensen die er wel de leeftijd voor hebben en helemaal niet met kinderen om kunnen gaan. Dit heb ik zelf in mijn omgeving ervaren.

Succes in je beslissing. Wat dat ook moge zijn!

16. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Je hebt ook meiden die op hun 16e al heel zelfstandig zijn. Niet iedermens is hetzelfde. Alleen als je nog niet op je zelf woont vind ik het gewoon heel onverstandig. En denk haar ouders ook want die kunnen het opvangen allemaal.

17. girliegirl16

17 mrt 2008
    73
    0
    0
    ik ben weg doeeeeeeei!

18. girliegirl16

17 mrt 2008
    73
    0
    0
    Sorry, mijn exuses, maar ik was even kwaad, maar ik had de laatste berichten nog niet gelezen. SORRY!

Ik ben inderdaad heel zelfstandig en zorgzaam.. En nee ik heb geen aandacht nodig! Dat is echt een rot opmerking, sorry dat ik het zeg :$

Ik was trouwens aan het werk. Het is koopzondag in waar ik woon, dusja werk aan de winkel!

Doeidoei,
    Sandra

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Lieve Sandra,

Ik wil heel graag geloven dat je heel zelfstandig en zorgzaam bent en dat je denkt dat je het aan kunt.
    Ik snap ook heel goed dat je het niet leuk vindt om tegengas te krijgen, maar iedereen hier bedoelt het hartstikke goed! Er komt gewoon zooooveel bij kijken als je een kind krijgt/hebt en dat probeert men alleen maar duidelijk te maken hier. Natuurlijk wil je graag dat mensen achter je keuze staan of je begrijpen, maar soms is dat heel moeilijk voor mensen en over het algemeen is daar dan ook een reden voor; in dit geval: je bent nog niet zelfstandig GENOEG om een kind op te voeden.

Echt, als jij op deze manier (naar school gaand, thuiswonend, geen zekerheid nog in relatie) een kind op de wereld wil/gaat zetten, is dat dan eerlijk tegenover je kind? Gun jij elk kind een gezin dat misschien op den duur uit elkaar valt en in de financiële problemen komt/zit en geen thuis voor zichzelf etc. etc.?
    Denk daar eens heel oprecht over na... Als je dat écht doet, dan weet je diep in je hart ook wel dat het nu gewoon niet kan?!

Ik gun iedereen de warmte en liefde van een kind, maar het kind moet ook terug kunnen krijgen wat ie verdiend.

20. girliegirl16

17 mrt 2008
    73
    0
    0
    Weet ik.. en ik weet ook wel waar ik mee bezig ben.. ik denk er dag en nacht aan of t wel zo slim is enz. dusja.. en ik wil zeker nog echt nadenken als t mis is.. misschien begin ik wel weer met de pil, maar ik weet het nog niet eens zeker.. als het nu raak is, laat ik t komen en als het mis is, dan tja dan weet ik het nog niet..

Doeidoei,
    Sandra

Deel Deze Pagina