Is het begonnen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Djones, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Hoi dames!

Hoe weet je nou of de bevalling echt begonnen is of dat het voorweeën zijn? Ik heb afgelopen week best vaak pijnlijke harde buiken gehad en een stuk van mijn slijmprop verloren, maar nu heb ik een soort constante, zeurderige menstruatiepijn. Zijn dit nou voor- of oefenweeën of het echte werk? Het rommelt in elk geval flink in mijn buik en hij is keihard. Ik dacht dat weeën altijd een begin en eind hadden, maar dat voel ik dus niet. Ook nog geen pufbehoefte.

Ik twijfel of ik mijn vriend moet bellen of hij naar huis komt, hij is hier 2 uur vandaan voor zijn werk en ik wil hem wel bij me hebben als het echt begint! Maar het is ook weer zo vervelend als het dan vals alarm blijkt te zijn.

Wat denken jullie, is this it?? Graag jullie deskundige advies!! Alvast bedankt! :)

xD.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heel lastig!
    Neem een douche. Als het afzakt waren het oefenweeen, als het doorzet zij n het echte weeen!
    Je voelt ook geen regelmaat erin zitten??

3. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Druif78, bedankt voor je reactie. Ja het is heel regelmatig, een constante pijnbrei. Het stopt niet tussendoor zeg maar (dus wat nou tijd klokken). Goede tip van die douche, ik zal 'm zo eens uitproberen als het onduidelijk blijft!

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hmmm ik kon op ene gegeven moment niet meer praten tijdens de wee.En toe wist ik dat het begonnen was. Tot die tijd ook harde buiken gehad denk wel een uurtje of 8 overdag.In de nacht is het begonnen met de weeen die ik voelde en even moest stoppen met te doenw at ik deed.

Maar puffen deed ik pas vanaf een cm of 5 a 6.
    Heb er 17 1/2 uur over gedaan vanaf de eerste wee die ik voelde die meer was dan harde buik.Dus je zal best de tijd hebben.

Even doucen idd (minimaal 15min) zodat je lekker kan ontspannen.En dan eventjes op bed gaan liggen mss een tukje doen.En dan merk je het vanzelf.

Ik kon niet meer liggen en slapen.MOEST rondlopen.Nou dan weet je genoeg hihi.

5. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    mamavanlucas10 bedankt! Ik heb net een halfuur onder de douche gestaan, maar het is zo warm, ik hield het er niet lang uit. De pijn is niet weggegaan, dus ik hoop dat het gaat doorzetten. Ik ga mijn VK en vriend bellen, horen wat zij zeggen. Maar ik heb er een goed gevoel over, voel me heel onrustig!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoop voor je dat het doorzet en je een voorspoedige bevalling mag hebben! :D *duim duim*

Het zit nu nog vers in mn geheugen dus ik kan nu nog beschrijven hoe weeen voelen ;) (dat kon ik een paar maanden terug niet meer, ookal ben ik al eens bevallen, zo gek :p)
    Hier begon het met een menstruatie-achtige kramp die steeds heftiger en heftiger werd en op de piek was het echt een hele scherpe pijn.
    Vooral die scherpte was voor mij heel typisch; die heb ik nooit bij iets anders gevoeld, alleen tijdens weeen.
    Ook kon ik echt niet meer praten of wat dan ook tijdens een wee. Alleen maar diep zuchten en kreunen :) Mijn man was dan wel tegen me aan t praten ("je doet t goed schat, blabla") en dat vond ik zo irritant! Maarja, dat kon ik dus niet eens meer zeggen tegen hem, dus kreeg hij een paar tikken tegen zn schouder haha ;)

7. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Kristel86 wat jij omschrijft voel ik nog niet zo sterk. Ik begin nu wel een begin en eind te voelen en heb 3 lichte krampen van 30 seconden tot 1 minuut in 7 minuten tijd gehad. Ik heb de VK gebeld en ze komt zo even langs. Ze ging toch net op weg naar een andere bevalling. Er schijnen 2 andere vrouwen op het punt van bevallen te staan, dus ze heeft het al druk! Ze was blij dat ik het heb gemeld, kan ze er rekening mee houden dat ik tussen nu en 24 uur hopelijk ga bevallen. Mijn vriend heb ik ook op de hoogte gebracht en hij komt naar huis. Hij wil me gewoon bijstaan, ook al zou het nu alsnog stoppen. Over 2 uurtjes is hij hopelijk thuis! Tot dan hoop ik mijn support hier vandaan te kunnen halen, vind het best spannend allemaal!

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    wat ik me nog kan herinneren van de weeen is dat ze ECHT waren op t moment dat de pijn langzaam opkomt , n heeel scherpe pijnlijke piek had en dan tergend langzaam weer afzakte
    Ik he nu al 3 dagen voorweeen :S en ik wordt er ook niet echt vrolijk van .
    hopelijk zet het bij jou door en gaat het echt voor je beginnen :)

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #9 Kristel86, 29 sep 2011
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
    @Djones: Moet er wel bij zeggen dat het bij mij pas zo voelde vanaf een cm of 6.. (toen heeft de vk mn vliezen gebroken) Tot die tijd had ik niet door dat ik aan t bevallen was, ik had "gewoon" harde buiken (pijnloos). Maar ivm minder leven had ik de VK gebeld en tja, toen bleek ik dus al aan t bevallen te zijn.
    Maargoed, dit gebeurt niet zo vaak op deze manier ;)

Eerste bevalling is, na het breken van de vliezen (spontaan), opgewekt met weeenopwekkers, maar die weeen voelen heeeeeel anders dan natuurlijke weeen, dus daar kan ik eigenlijk weinig over zeggen :) Valt niet te vergelijken..

Iig, als je nu toch al een begin en een eind begint te herkennen dan zou het dus heel goed kunnen dat t idd begonnen is!!
    Hoop het echt voor je :D Ik hou dit topic in de gaten!
    Probeer rustig te blijven (hoe moeilijk ook op dit moment) en ik hoop dat je een goede bevalling zult hebben :)

10. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Dank je nikkie83, hopelijk komt het echte werk voor jou ook snel! Ik heb geen twijfel meer of mijn bevalling is begonnen, ik voel nu echt de start, opkomende pijn, piek en dan weer afnemend. De weeën komen nu om de 3 minuten en houden soms anderhalve minuut aan. Op zich wel goed vol te houden, maar dit moet het echte werk wel zijn!

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    je zo klinkt het wel alsof het begonnen is :) spannend hoor .
    succes :D

12. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Djones, succes!!!!
    Spannend zeg, laat je nog ff horen wat de vlos heeft gezegd!!!
    Zet hem op!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Spannennnnddd!! :D
    Hopelijk is je vriend gauw thuis!
    Red je het tot die tijd wel alleen?
    Anders misschien je moeder, vriendin, zus? of iemand anders bellen die je vertrouwt en waar je je prettig bij voelt?

14. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Woohooo!! Ik heb gewoon al 6 cm ontsluiting!! Geen idee waar dat nou weer vandaan komt, maar we zijn al onwijs ver op weg. VK is net weg, snel door naar de andere bevalling en ik mag haar bellen als ik haar nodig heb. Hoop dat mijn vent snel thuis is… Hij verwacht rond 12.15 uur thuis te zijn. Pfff het begint hier nu wel goed op gang te komen hier, dat voelen en woelen van de VK heeft wel een duwtje gegeven volgens mij.

Kristel86, mijn moeder woont aan de andere kant van het land, zij komt ook al deze kant op en ik wil eigenlijk geen anderen bij mijn bevalling. Ik kijk wel hoe het gaat. Over ruim een uur is mijn vriend hopelijk thuis.

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat spannend!!! Heel veel succes!!

Gaat lekker snel dus bij jou met die ontsluiting!!

16. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Gut de weeen worden wel heel heftig nu en er zit maar heel kort tussen... Ik hang ze op te vangen over mijn bedeinde, laptopje dichtbij. Ik ddenk niet dat ik nog veel updates kan geven, maar dat geeft me wel rsust.

17. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Spannend zo live de bevalling volgen :) Heel veel succes he!!!

18. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    aaah wauw al 6 cm :D
    vind het wel n beetje sneu voor je dat je alleen bent :(
    is er geen vriendin of lieve buuf die even bij je kan zijn tot je man er is ?
    Mja aan de andere kant ... je hebt ook geen gekwek om je heen lijkt me ook lekker :D
    Zet m op :D

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wow spannend.. Hopelijk is je mannetje inmiddels bij je! En gaat het zometeen allemaal mooi snel en heb je je kindje in je armen

20. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Succes!!

Deel Deze Pagina