Methotrexaat bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap - ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lalalaura, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ben benieuwd of iemand hier me een beetje kan helpen voorbereiden op morgen.
    Krijg dan methotrexaat omdat er een buitenbaarmoederlijk zwangerschap is.
    (Doorstijgend hcg, na een daling en niets te zien in mijn baarmoeder)
    Maar nu ben ik benieuwd, word je na toediening alsnog “gewoon” ongesteld? Bedoel een beetje, in welke heftigheid gaat dat?? Bij een reguliere menstruatie krijg ik namelijk een soort shockreactie en wordt ik bleek, zweterig en ga ik out van de pijn. Heb ibuprofen op doktersvoorschrift om dat te onderdrukken. Maar dat mag nu niet gecombineerd worden.
    Het is wat het is... Maar ik wil me er ergens op kunnen voorbereiden ofzo...

2. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Lalalaura wat schrik ik van je berichtje en onderschrift zeg! Wat heftig voor jullie.

Wat ik van mijn werk weet is dat je meerdere injecties moet krijgen. Ene dag methotrexaat en andere dag waarschijnlijk folitropinezuur of hoe je het schrijft. Het is echt rotspul als ik het zo mag noemen.
    Verder qua menstruaties weet ik er niets van af.

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat 2019 jullie jaar wordt!!
    Dikke knuffel van mij!

3. MGea1989

MGea1989 Actief lid

9 jul 2018
    153
    130
    43
    Vrouw
    Ik heb ook een injectie gehad in september. Na 4 dagen ben ik het vruchtje verloren, zonder pijn of heftig bloedverlies, bij het plassen. Mijn HCG zakte daarna vrij langzaam, maar na 6 weken werd ik keurig weer ongesteld en mijn cyclus is ook weer normaal. Zolang je HCG nog niet onder de 5 is krijg je sowieso geen menstruatie, daar kan je iig rekening mee houden.

4. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Plottwist 6195191481. Echt, als ik dit van een ander zou lezen zou ik het niet geloven. Het is gekmakend en frustrerend.

Moest melden bij de fertiliteitsafdeling en bloedprikken, dan later de afspraak met de dokter op een andere afdeling voor de spuit. Een half uur voor we naar die afdeling moesten belt de dokter. Aan de hand van de bloeduitslagen van vandaag heeft ze besloten dat de prik toch niet meer hoeft.

Hcg was toch al weer uit zichzelf aan het dalen. De 28e weer kijken of het al 0 is. Welke emotie nu past weet volgens mij niemand meer.

Had het polsbandje al om alle uitleg gekregen en zelfs het receptje met extra foliumzuur was al meegegeven en na een hele ochtend gedoe en zenuwen voor dus he-le-maal niets ploep, weer terug de auto in om alsnog te wachten tot het vanzelf weggaat.

5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit iig niet zo is. Ik had met hcg van 40 een "normale" menstruatie.

@Lalalaura spannend zeg! ik hoop dat het door blijft dalen en dat je snel herstelt.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Ook ik heb met een hcg van 18 een menstruatie gehad, maar dat ter zijde.

Ik hoop voor je dat het vanzelf weggaat. Ik zit er momenteel middenin, en omdat mijn hcg ook zakte moet ik het afwachten. Maar bij mij speelde er van alles omheen.

Heel veel sterkte.

7. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Jij ook!
    Wat is er bij jou allemaal gebeurd dan? Ik lees ook een bloeding in je buik??

Hier is vooral het voortraject ook intensief geweest waardoor dit zwaar valt. Het voordeel is wel dat ik al goed in de gaten gehouden werd. Nu afwachten tot de 28e, dan weer bloedprikken...

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.696
    113
    Ja echt heel naar en pijnlijk is die bloeding geweest. Ik heb een topic lopen in het miskraam gedeelte. Het gevolg na mijn miskraam heet het.

Veel sterkte! jullie voortraject is idd ook niet niks :(

Deel Deze Pagina