Ik krijg B12 injecties omdat ik er een chronisch tekort aan heb. Mijn lichaam neemt het niet op uit voeding of tabletten. Door dit tekort zijn mijn klachten continu hoofdpijn, gewrichtspijn (vergelijkbaar met reuma), altijd moe, snel afvallen en ik heb al 3x een miskraam gehad door het tekort. B12 is heel belangrijk tijdens de zwangerschap omdat het nodig is voor de aanleg van het zenuwstelsel. Zoals jullie over B12 injecties praten vind ik eerlijk gezegd een beetje neerbuigend overkomen. Alsof je even naar de dokter gaat om en B12injectie als je niet zoveel energie hebt een tijdje en als je haar niet wilt zitten Mensen zoals ik krijgen die injecties niet zomaar voor de lol of omdat we futloos haar hebben oid hoor Mensen zoals ik krijgen deze injecties omdat we zonder injecties ten eerste continu 'ziek' zijn en ten tweede veel van ons (waaronder ik dus) niet zwanger kunnen blijven zonder de injecties. Wat betreft vitamine B tabletten; je kan niet te veel vitamines B binnenkrijgen, of iig niet dat het schadelijk is. Vitamines uit de B-groep zijn namelijk wateroplosbaar (net zoals vitamine C) en alles wat je er te vee laan binnen krijgt (Wat je lichaam dus niet nodig heeft) dat plas je gewoon weer uit Nu even ontopic: Ik heb vandaag Floradix gekocht en zal dit even gaan proberen. Verder wil ik voor volgende week een afspraak met HA maken om te overleggen of ik nu vaker B12-injecties nodig heb of niet
@Kristel86 het is niet zo dat ik 'even' B12 injecties haal. Maar bedoelde meer voor informatie aangezien ik niet weet wat het is, waarom het is, en voor wie het nodig is.
Ik bedoel der ook niet mee, dat ik ze toen even heb gehad om mezelf op te krikken of omdat me haar niet zat, maar dat waren bij mij toen wel de symptonen ervan, heb zelf ook de injecties gehad toen de tijd..