beinvloeden geslacht?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Guinevere, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik hoorde van een vriendin van mij dat ze expres drie dagen voor de eisprong heeft gevreeen om haar dochter te krijgen....

hoe zit dat precies?

Edit moderator: Verplaatst naar zwanger worden.

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k geloof daar niet zo in :S

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik geloof daar dus ook niet in.

De zaadcellen overleven ook niet 3 dagen voor de eisprong. Dus denk niet dat het zo werkt.

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik weet wel dat het een gezegde zou zijn, dat als je een paar dagen voor de eisprong vrijt, je een meisje krijgt. Op de dag van de eisprong zou het een jongetje moeten worden..

Volgens mij klopt er helemaal niets van, maar zo heb ik t wel gehoord :)

5. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Zaadcellen kunnen een week overleven. Het kan dus wel.
    Ze zeggen dat zaadcellen met XX-chromosomen (dus de vrouwelijke) sterker zijn dan die met XY-chromosomen (de mannelijke).
    Door dus vrij lang voor de eisprong te klussen, is de kans groter dat een zaadcel met XX het eitje bereikt dan die met XY.

6. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    pfff weet niet of het echt kan kloppen.ik zou me er in alle geval niet mee bezighouden om het te zitten uitrkenen wanneer wel en wanneer niet haha
    trouwens we mogen blij zijn dat we kindjes kunnen krijgen he,jongen of meisje is me eender :)

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Het zal best kunnen maar vers zaad is beter, in gunstige omstandigheden kunnen ze tussen de 3 en 5 dagen overleven, alleen word je hier vaak niet zwanger van, en breekt het zaad voortijdig af. Het heeft vooral met kwaliteit te maken en de gezondheid van de vrouw.

Dit heb ik van mijn fertiliteitsarts vernomen.

Vind het overigens een beetje simpel om zo het geslacht proberen te bepalen. Wees blij met wat je krijgt.

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik heb gehoord dat de X-zaadcellen (vrouwelijk) traag zwemmen maar langer leven en dat de Y-zaadcellen (mannelijk) snel zwemmen maar korter leven....dat zou het fabeltje rondom het kiezen van het geslacht evt kunnen bevestigen!

Ik persoonlijk geloof daar niet zo in :( ...maar mischien komt dat omdat het mij niet uitmaakt wat het wordt :p

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens tearke!

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Waar maak je je druk om. Wees blij als je een kindje mag krijgen!

Pim

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Jongen, meisje, hermafrodiet... het zal allemaal wel. Ik ben al de gelukkigste meid ter wereld als ik een kindje van onszelf gezond mag baren :)

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:thumup:

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Als je kind maar gezond is, geslacht doet er niet aan toe in mijn ogen. oke liefst heb ik jongen en een meisje, maar zal met 2 meiden of 2 jongens of wat dan ook heel gelkkig zijn :D

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb dan wel een knul en een meid, dus van alles wat maar dat was voor ons geen reden te stoppen. We wilde graag nog een kindje en niet om een jongen of een meid maar omdat we gewoon graag nog een kindje willen.

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Wees blij als je uberhaupt zwanger kunt raken, en of het dan een meisje of een jongen is is volgens echt absoluut niet belangrijk!

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek

yep! Hier precies hetzelfde! ;)

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb wel een voorkeur, ik wou bij me zoon al graag een meid en hoop nu weer op een meid!Dat wil niet zeggen dat ik met een jongen niet superblij ben en het niet als een wonder zie hoor, maar ik hoop gewoon op een meid.

Volgens mij is het wel zo dat als je voor je eisprong vrijt je meer kans heb op een meisje en tijdens op een jongen. Jongenszaad is sneller en meisjes zaad leeft langer.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het echt onzin dat je geen (lichte) voorkeur mag hebben. Volgens mij is dat een heel normale menselijke reactie, een gevoel.
    Nu heb ik het ook niet, maar bij de eerste had ik al gelijk het gevoel dat het een meisje was. Dat zat zo diep dat ik er waarchijnlijk echt wel even aan had moeten wennen als het een jongetje was geweest.
    Kijk, om nou speciaal te gaan sexen op bepaalde momenten om toch maar een meisje te krijgen, dat vind ik ook ver gaan.

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk dat het heel erg ligt aan je verleden en hoe je denkt over zwanger worden. Als je erg vruchtbaar bent en makkelijk zwanger raakt dan kan je het evt uitstippelen, als het wat moeizamer gaat ben je al lang blij dat je zwanger bent geraakt.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja maar denk jij echt dat dames bij wie het een tijd heeft geduurd die gevoelens niet hebben? Ik denk eerder dat ze dat niet willen/kunnen toegeven. Begrijpelijk natuurlijk, maar niet reeel denk ik.
    Bij mij heeft het dan niet lang geduurd voor ik zwanger was, maar door complicaties bij de zwangerschap/bevalling/vroeggeboorte wel bijna mijn dochter kwijtgeraakt. En nog steeds kan ik me voorstellen dat mensen een lichte voorkeur hebben..

Deel Deze Pagina