aantrekkingskracht wederzijds?

Discussie in 'De lounge' gestart door veulentje, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeveer 13 jaar geleden was ik op training voor mijn werk. Er was daar een jongen die me gelijk opviel. Er zijn een stuk of 5 momenten in die week geweest waarbij ik enorme aantrekkingskracht/energie voelde. Of dat wederzijds was heb ik me op die momenten nooit afgevraagd. Ging er automatisch vanuit dat dat niet zo was.
    Hij zat constant in mijn hoofd.

Toen ik na die week thuiskwam had ik al een mail van hem (er was een mailaddressenlijst uitgedeeld).
    Daarin stonden precies die 5 momenten uitgebreid omschreven en het bleek dus dat hij zich precies hetzelfde voelde.

Na 3 dates was het afgelopen, de spanning was eraf. Maargoed, daar gaat het nu niet om ;)

Nu heb ik weer iets met iemand. Niet zo heftig als toen maar wel momenten waarin mijn hart sneller gaat kloppen of dat ik aantrekkingskracht voel.

Nu vraag ik me af. Kan ik er van uitgaan dat diegene dat ook naar mij heeft? Voel je beide zoiets?
    Of is dat naief gedacht?

Hebben jullie zoiets meegemaakt? Dat je er later (of eerder) achterkwam dat die ander het ook zo voelde?

Het aankaarten doe ik niet. Dat is niet gepast in deze situatie.

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja ik denk het wel, de keren dat ik dat gevoel bij iemand had was dat geheel wederzijds! Ze noemen het niet voor niets 'chemie' met iemand hebben toch?
    Maar wel spannend... Ben wel nieuwsgierig waarom je het niet kunt aankaarten?

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Mijn motto is altijd; een klik voel je nooit alleen ;)

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ja.
    Als ik een klik voelde had die andere dat ook.
    En soms was dat niet gepast en er dus niks mee gedaan of duidelijk gezegd dat het leuk en aardig was allemaal maar niet kon.

5. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Waarom het niet kan?
    Ik ben getrouwd en zwanger van onze 2e..
    Hij bekleed een hoge functie bij het bedrijf waar ik werk en is ook getrouwd met kinderen (al wat ouder).

En hij is ook niet echt mijn type...alhoewel dat tegen de chemie in druist natuurlijk :p

Ik hoop maar dat het weer overgaat..want het lijdt nogal af en de hormonen helpen niet erg haha

6. flerk

flerk Niet meer actief

Waarom wil je weten of het wederzijds is?

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Haha, ja dan kan ik het me heeeel goed voorstellen!
    No worries, gaat wel weer over...:) en zo niet, je doet er toch niks mee? Dan doe je toch ook niemand kwaad?

8. Metire

Metire Niet meer actief

Ja dat vraag ik me ook af, het klinkt alsof je ervoor openstaat? Wanneer dat zo is en je eigenlijk zou willen dat het wederzijds is moet je toch eens goed nadenken.

En mijn antwoord of het altijd wederzijds is: nee! Een vriendin van me heeft wel vaker dat soort 'momenten' waarbij de jongens haar achteraf alleen als vriendin blijken te zien..

Edit: vriendschappelijk dus :p

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik voel het wel gelijk als er aantrekkingskracht is. Heb daar nu geen behoefte meer aan met andere mannen maar heb dat wel gehad.

Ik kende mijn man nog niet en was mee met een groepsreis. Met één hele knappe man had ik gelijk die aantrekkingskracht, al vond ik hem in het begin maar een macho;)
    Ik dacht wel steeds 'zou hij het ook voelen?' maar aan de andere kant dacht ik bijna zeker te weten dat hij mij ook erg spannend vond.
    Toen ik thuis was van die vakantie kreeg ik ook gelijk een sms van hem en we hadden daarna mail contact. Hij was verliefd op mij geworden.
    Het is niks geworden uiteindelijk maar wat ik had gevoeld was dus wel echt. :)

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Spreek het uit, tegen je vriendinnen ofzo, die zeggen je ook nog eens dat het niet kan en jij bent je ei kwijt.
    Het heeft mij wel eens geholpen.
    Ik was zo van die kriebels af want echt stiekem is het dan niet meer ;)

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Het komt idd een beetje over alsof TS het leuk zou vinden als het wederzijds is.

Natuurlijk houdt iedereen wel van wat aandacht van andere mannen maar ik lees dat je getrouwd en zwanger bent dus vind ik niet dat je hierop moet gaan zitten jagen ofzo. Waarom vind je dit zo belangrijk?
    Ik zou zelf er nl. geen aandacht meer aan schenken omdat ik nu gelukkig ben met mijn man.

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ja ik had dat heel erg met mijn man.

Wil je er iets mee doen?
    Of vind je het "alleen fijn" om aantrekkelijk gevonden te worden?

13. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan me voorstellen dat TS dit wil weten omdat ze als het alleen van haar kant is geen rekening hoeft te houden met zijn gevoelens. Als hij hetzelfde gevoel heeft als ts dan kan ik me voorstellen dat zexwat meer afstand houdt. Dan hoeft ze toch niet gelijk verkeerde intenties te hebben?

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Mij komt de vraag eerder over als pure interesse ipv om er iets mee te willen doen.
    Gewoon een "gedachtenkronkel"-moment en kijken wat de ervaringen zijn :)
    Niet alle vragen (op zp) zijn voor persoonlijke doeleinden ;)

Hier overigens meestal wel wederzijds geweest; wellicht inderdaad toch die chemie?

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad.
    Meteen weer dat suggestieve hier. Pffff...

16. flerk

flerk Niet meer actief

Ik wil helemaal niets suggeren, mijn vraag was serieus.
    Maar als je getrouwd en zwanger bent en je aangetrokken voelt tot iemand anders van je werk en zelf ook vindt dat het ongepast is om er naar te vragen of iets mee te doen...waarom dan op een forum zetten en er DUS energie in stoppen? Ik zou het zelf lastig vinden en het juist zo min mogelijk aandacht willen geven. Soms moet je ergens in duiken, soms juist helemaal niet...

17. flerk

flerk Niet meer actief

Zo nobel zijn wij mensen niet.

18. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Naar mijn idee klopt het niet helemaal als je hart sneller gaat kloppen door een andere man.
    Mijn hart klopt echt niet voor een ander!! Tuurlijk sjans ik wel eens maar dat is meer voor mn eigen ego en voor de lol.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.514
    36.475
    113
    spreek voor jezelf...

20. knap

knap Niet meer actief

Een paar keer het gevoel gehad dat het wederzijds was. Maar achter af dus duidelijk niet.

Heb het mij ook altijd af gevraagd. Eigenlijk is het iets wat je dan zelf doet. ( verliefd worden of dat er dan toch meer aan de hand moet zijn) Heb er een keer wat mee gedaan die bleef bij hoog en laag beweren dat het niet zo was. Maar ja. Dan leg je er uit eindelijk bij neer. Maar heb het mij altijd afgevraagd. Doe je zo iets altijd alleen of is het toch van beide kanten een speciaal gevoel. Heb er nooit antwoord op gekregen op de vraag zelf dan he. Daarom maar niet meer verliefd worden al hoe wel was toch wel een lekker gevoel heerlijk.

Deel Deze Pagina