Hmja, maar zo werkt het ook in mijn ogen. Als het kaartje 'tweedehands' eraan hangt gaat er eigenlijk sowieso al 50% van de nieuwprijs af. Is het dan ook nog gebruikt, dan gaat er nog meer af. Wij waren op zoek naar iemand die (let wel, tegen betaling) onze buxus, die ons echt ontzettend in de weg stond, uit de tuin wilde halen. Toen zei m'n moeder; 'Nee joh, die moet je tegen betaling op MP zetten en dan zet je er gewoon bij dat ze hem zelf uit de grond moeten halen. Die dingen zijn geld waard!'. Uiteindelijk hebben we dus niemand betaald om hem weg te halen, maar hebben we 20 euro gekregen
Meestal hanteer ik: Nieuw met kaartjes; 50 % van de nieuwwaarde In nieuwstaat, maar gebruikt dus, 1/3 van de prijs.
Ik vind het ook wel leuk. Maar wat ik dan niets vind is als er mensen dan in huis komen om dingen te komen bekijken o.i.d. Als ik dingen op kan sturen vind ik het prima. Maar met meubels doe je dat niet echt he?
Heerlijk verkopen op MP. Ik verkoop tot nu toe bijna alles met winst.. Gewoon geduld hebben en veel opslagruimte.
Niks raars aan hoor Ik heb t ook wel; momenteel weer wat advertenties erop staan en dat loopt goed! Daardoor word ik weer gestimuleerd om nog meer erop te zetten, lekker opruimen zo En t leukste vind ik nog dat we laatst een mooi bed met nachtkastjes gekocht hebben via MP en met het bedrag wat we verdiend hebben aan t verkopen van t oude bed + nachtkastjes hebben we er nog geld aan overgehouden ook Momenteel zijn we bezig onze slaapkamer en zolder te vernieuwen en hoe leuk is het als je er bijna geen eigen geld in hoeft te stoppen Zo hebben wij vorig jaar ook de meubels in de woonkamer veranderd; met een beetje goed zoeken voor 100,- een gave eettafel en salontafel gevonden, zelf een likje verf eroverheen en uiteindelijk voor 240,- onze vorige eettafel en salontafel verkocht Super toch zo?
soms lopen dingen echt heel goed, staat het er net 3 tellen op en de telefoon rinkelt al, dat geeft wel zo'n soort "verslavingskick" Maar aan de andere kant als potentiele kopers niet komen opdagen, of als je voor goede spullen alleen maar belachelijke biedingen krijgt kan ik me er wezenloos aan ergeren. Ik had uit de inboedel van mijn opa een hele mooie gazelle herenfiets, geen krasje zat erop...kwam niet verder dan een bod van 30euro van een opkoper. Toen heb ik m maar weggegeven aan een arm gezin waarvan net een fiets was gestolen, daar hadden alle partijen meer plezier aan.
En kopen is, tot nu toe, ook hartstikke leuk vind ik Ik heb nog nooit problemen o.i.d. gehad met verkopers *klopt af* Vandaag bijv. een supergaaf kledingsetje voor onze jongste dochter opgehaald van Dollcake, nieuw met de kaartjes eraan nog en voor een spotprijs. Daar zeg ik geen nee tegen hoor Het kost over t algemeen wel wat tijd, maar dat heb ik er zeker voor over