ei besprongen nadat ei is gesprongen? ;)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klingel, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi there,

ik zat me (maar weer eens een keer) iets af te vragen.

aangezien wij braaf aan het smeppen zijn doen wij het dus minimaal om de dag .
    nou vroeg ik me af.... dan heb je dus verschillende lichtingen zaad in je! :oops: ;)

kan dat geen kwaad? ik bedoel, kan het ook 'teveel' zijn zegmaar?

dat als je eitje springt, ze helemaal door 5 zaadlozingen wordt overvallen? :)

ik moet wel lachen om mijn eigen vraag maar toch, ben benieuwd hoe jullie erover denken.

we hebben gisterav om 20 u geklust maar ik wil het eigenlijk zo alweer nog even doen, aangezien ik nog steeds een posi ovu test heb!

:)

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Op zich hoef je niet meer te klussen als je het gisteren al heb gedaan
    Nee op je vraag als jij het gewoon om de dag doet is er niks aan het handje
    (ook niet eens als je het elke dag doet)
    alleen met elke dag heb je kans dat het zaad wat minder word
    Ik zou op save spelen en als je het gisteren gedaan heb morgen nog een x voor de zekerheid klussen

Maar ik zeg maar zo klus wanneer je zin heb
    niet omdat het moet (moet leuk blijven)
    Dus als jullie er straks zin in hebben lekker doen
    en geen zin gewoon lekker niet doen

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zodra een zaadje binnengedrongen is bouwt het eitje geloof ik een kapsel om zich heen zodat andere zaadjes er niet meer inkunnen.

En als je exact twee tegelijk hebt krijg je een tweeling, toch?

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi danjo!

dank voor je antwoord.
    sowieso moet je het doen als je zin hebt (hoewel zin maken als je bv moe bent dan wel weer handig is..);
    ik vroeg me alleen af of het ook téveel kan zijn.

wup,
    ik weet niet of je een 2ling krijgt als er 2 zaadjes tegelijk bij eitje naar binnen komen, opzich klinkt dat wel logisch!

ik denk dat we het vanav gewoon nog een xtje doen en missch morgen en dan moeten we maar afwachten...

trouwens danjo, JOU gun ik in elk geval snel een zwangerschap; 33 maanden is te lang! (en 15 trouwens ook wup :)

succes meiden!

liefs
    klingel

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ben al wat langer bezig dan 15 mnd ondertussen helaas, maar hiervoor had ik geen normale cyclus.

Ik hoop voor je dat er raak geschoten is :)

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Geduld is een schone zaak klingel
    voor ons komt de tijd nog wel
    we zitten nu weer volop met onderzoeken
    Klus gewoon lekker wanneer je zin heb dan komt het allemaal goed

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @ wup, in elk geval fijn dat je nu een redelijk normale cyclus hebt; ik wens je veel vruchtbaar succes en geluk!

@ danjo, ja geduld is een schone zaak en daar moeten we ons aan over geven. dat is voor mij nog niet zo moeilijk, maar ik ben wel erg niewsgierig en leergierig als 'beginneling' in deze complexe materie!
    ik wens jou ook veel vruchtbaar succes en geluk in de onderzoeken, ik hoop dat jullie geduld en sterkte snel zullen worden beloond.

klingel.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey hey, wat je hoofdvraag betreft; klus wanneer je wilt ^^

Wat betreft het '2 zaadjes principe', dat kan niet. Zodra een zaadcel de eicel binnengedrongen is gaat de eicel meteen een omkapseling maken zodat anderen er niet meer bij komen.
    Het kan (heel misschien bij hoge uitzondering) niet door 2 zaadcellen bevrucht worden.

Een tweeling onstaat anders.
    Eeneiïge tweeling onstaat tijdens de celdeling. Normaal gesproken deelt de bevruchte eicel en wordt t een baby. Maar het kan ook zijn dat die celdeling anders verloopt en dan splits t ie in 2en waardoor uit allebei een baby ontstaat.

Een tweeeiïge tweeling ontstaat doordat er op dat moment 2 vruchtbare eitjes vrijgekomen zijn en allebei bevrucht worden.

Dus wat meerlingen betreft, het is aan het lichaam van de vrouw om dat te bepalen ;)

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    en terecht ;)

dank voor duidelijke uitleg!

:)

Deel Deze Pagina