Hoi, Ik doe nu 2x in de week boodschappen: op dinsdagmiddag voor dinsdag/woensdag/donderdag en op vrijdag voor het weekend en de maandag. Afgelopen zaterdag kwam het ter sprake met een vriendin en zij gaf aan dat ze haar boodschappen online bestelt. Dat doet ze 1x per week en dan gelijk voor de hele week. Op vrijdagochtend rijdt ze naar een pick op point, en klaar is kees . Het klinkt eigenlijk wel superhandig! Maar ik vraag me af... hoe doe je boodschappen voor een hele week? Haha. Bijvoorbeeld verse groenten, fruit, etc. Dat blijft toch geen week goed? Aan de andere kant denk ik dat ik hiermee wel zou kunnen besparen op de boodschappen... minder impulsaankopen . Wie doet dit nog meer? Tips misschien?
Ik doe het ook een keer per week en plan aan het einde van de week een maaltijd met groente uit een potje, soep of een maaltijd die ik de dag ervoor al gekookt heb. Veel fruit blijft ook een week wel prima. Bijvoorbeeld peren. Rood fruit dan weer niet.
Ik bestel ook 1x boodschappen voor de hele week. Ik vind het mega handig, veel dingen hebben wel een houdbaarheidsdatum die lang genoeg is. Alleen met vlees en zakjes gesneden groente kom ik niet tot het einde van de week, maar dan eet ik het gewoon aan het begin van de week ipv aan het eind. Of ik vries het in.
Ik bestel mijn boodschappen voor de hele week ook online en laat ze nu ivm de zwangerschap even thuis bezorgen, anders haal ik ze na mijn werk op bij het Pick-up point. Ik ontvang de boodschappen op maandag. Alle verse dingen kan ik meestal prima tot en met vrijdag gebruiken. Het weekend wordt dan wat lastiger, maar dan gebruik ik bijvoorbeeld diepvriesgroente en het vlees dat ik op maandag heb gekocht heb ik dan al meteen in de vriezer gedaan. Hetzelfde met brood, dat bestel ik al ingevroren en kan dus meteen de vriezer in. Natuurlijk komt het wel eens voor dat ik in het weekend toch uitgebreid iets wil koken en dan ga ik even snel wat vers halen. Maar meestal red ik het prima met de spullen uit de weekboodschappen. Wat ik ook nog wel eens doe is door de weeks extra koken en invriezen, dat kunnen we dan later in het weekend weer eten. Gewoon van te voren een planning maken en logisch kiezen wat je per dag wil eten, dan is het prima te doen. En mij scheelt het zeker impulsaankopen!
Ik laat ook 1x per week bezorgen. Daarnaast ga ik vaak eind van de week nog even naar de winkel voor wat extra weekendboodschappen en evt wat andere dingen die op zijn.
Ik bestel eigenlijk alleen als ik weet dat ik veel (zware) dingen nodig heb, bv met feestjes, kerst, e.d. Hiervoor ook weleens wekelijks via Picnic besteld, maar nooit voor een hele week. Er komen in de loop van de week toch altijd wel dingen voorbij die ik toch nog bij de winkel moet halen doordat plannen veranderen of er iets eerder op is dan verwacht of omdat ik iets over het hoofd heb gezien. Nu doe ik iedere zondagochtend boodschappen voor een aantal dagen (meestal zo t/m do of vr), en doordeweeks haal ik dan nog wat kleinere boodschappen, of de dingen die ik vers of in de aanbieding van die week wil halen.
Hier ook ervaring met bestellen. Wat ons heel erg tegenviel is dat je van verse groente vaak wel de 'buitenbeentjes' krijgt toegestuurd, i.e. hele kleine preitjes of paprika's. Was bij de AH. Nu bestellen we vaak alleen nog aanbiedingen en houdbare producten.
Ik laat ook wekelijks de boodschappen bezorgen, op woensdagochtend, ideaal! Tijdens het boodschappen doen kijk ik altijd eerst naar de bonusaanbiedingen en hier zoek ik zoveel mogelijk van uit voor het weekmenu, wat ik tegelijkertijd maak. De meeste verse groenten en fruit blijven zeker 5-6 dagen goed, soms zelfs wat langer nog (alles gaat de koelkast in bij ons en vlees bijv. direct in de vriezer), dus over het algemeen heb ik hier geen last van met het maken van het menu. Voorgesneden groenten in zakken gaan hier ook altijd dezelfde dag de vriezer in; handig ook als ze in de bonus zijn. Soms komt het menu uiteindelijk niet uit met de houdbaarheid van producten, maar dan pas ik het menu aan de houdbaarheid aan. We hebben overigens wel een (andere) supermarkt om de hoek, dus mocht ik tegen het einde van de boodschappenweek bijv. iets met sla willen eten (wat dus niet zo lang goed blijft) dan is dat zo bijgekocht
Wow, goede ervaringen en tips al! . Bedankt! En welke winkel is favoriet bij jullie voor online boodschappen? AH/Jumbo?
AH! Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ze eerder de enige waren waarbij het kon (Ik bestel inmiddels al jaren online boodschappen) en inmiddels komt er voor ons (i.v.m. Coeliakie/glutenintolerantie) het pluspunt bij dat ze een ruim assortiment glutenvrije producten hebben van het eigen merk
Tijdens mijn zwangerschap ook online besteld. Enige nadeel is dat ik dat alleen bij Deen kon doen en die hebben geen aanbiedingen etc. Dus je betaald met alles de volle mep. Ik bestelde dan zware dingen, houdbare dingen en groente en fruit voor een halve week. Haalde ik tussendoor nog brood, vleeswaren en vers groente en fruit. Toch scheelde het mij een hoop gesjouw.
Hier wekelijks bij ah, maar wij doen niet echt boodschappen voor een hele week. Ik bestel voornamelijk de wekelijks terugkerende boodschappen en bonus aanbiedingen. Dat vind ik het grootste voordeel, alle aanbiedingen op een rijtje, zodat je bepaalde dingen goed kunt inslaan op het juiste moment. Mijn ervaring is trouwens niet dat je de buitenbeentjes krijgt, hoewel er soms wel groente/fruit tussenzit wat ik zelf niet zou hebben gekozen (maar dan gaat het over (on)rijpheid enzo, niet dat er echt wat mee is), maar meestal is het gewoon prima.
Ik bestel aan het begin van de maand een flinke voorraad. Dus echt voor de hele maand. . Probeer dus van te voren een beetje te bedenken wat we allemaal gaan eten. Voordeel is dat wel veel groentrn uit diepvries en blik/potjes eten. En kan me niks schelen als ik elke week hetzelfde eet. (Bijv maandag friet, elke dinsdag spinazie enz) En dan bestel ik voor de 1e week ook de verse dingen mee. Melk, yochurt, fruit. Broden,vlees en vleeswaren van hier verder allemaal de vriezer in. Ik heb dan een flinke voorraad binnen, een aantal kratten. Voor de over gebleven weken haal ik alleen de verse dingen. Melk en fruit en evt aanbiedingen van die week. Werkt hier super goed.
Ik heb ervaring met AH, Jumbo en Picnic. Begonnen bij Picnic, vanwege beperkt assortiment over op AH en nu jumbo weer proberen omdat ik AH erg duur vind. AH vind ik het beste assortiment hebben en producten zijn goed houdbaar, maar is duur en ook de bezorgkosten zijn niet mis (dit kun je wel afnemen in een bundel zodat je lagere bezorgkosten hebt, maar dan zit je dus wel voor een x aantal maanden aan ze vast). Jumbo heeft de beste app en ook een goed assortiment. Picnic is goedkoper en bezorgt gratis. Heeft wel een iets minder uitgebreid assortiment en minder keuze qua bezorgtijden.
Ik bestel een keer in de 1a 2 weken bij picnic. Vooral zware, grote en lang houdbare dingen. Verder ga ik af en toe even snel met de fiets of de kinderwagen. Ik ga nu nooit meer met de auto.
Ik laat ook 1x pw boodschappen bezorgen. Als het dan binnenkomt maak ik aan de hand van de houdbaarheidsdata een weekmenu. Zo doe ik het al jaren en ben nog nooit niet uitgekomen. In geval van "nood " vries ik vlees in voor het einde van de week. Alleen brood haal ik bij de bakker twee keer per week.
Ik doe dat al heel lang bij de jumbo. Ik haal het op dinsdag op bij het pickup point en ik heb dan voor dinsdag, woensdag en donderdag vers fruit en groente. En ik doe op vrijdagochtend een rondje markt voor een verse lading fruit en groenten.
Wij bestellen altijd via Jumbo. En dan het goedkoopste tijdsstip. Als je dan boven de 70euro uitkomt, krijg je 1 euro korting. Vaak hebben we voor 2 euro dan alles thuisbezorgd. Vaak bestel ik diepvriesgroenten.. evt verse groenten eten we de 1e dagen of ik haal het bij de supermarkt zelf. Ik vind het echt ideaal.. scheelt me zoveel tijd. Heerlijk, boodschappen doen met een bakkie koffie op de bank En je weet gelijk wat je kwijt bent. Als ik het bedrag te hoog vind naar mn zin, schuif ik wat met producten, zodat het bedrag wat lager uitkomt.
Bestel regelmatig bij Jumbo, maar dan vooral de zware dingen. Als ik bestel dan doe ik er vaak ook wat vers spul tussen, hoef ik die week niet meer naar de winkel Wij wonen 3 hoog en hebben geen lift, dus dit is echt een uitkomst!
Wij bestellen niet maar doen ip wel maar 1x in de week boodschappen. Wij eten als eerste de groente die bederfelijk zijn (verse spinazie, sla, andijvie bijv) en aan het einde van de week bijv de pompoen, paprika, bloemkool en spruitjes. Die kun je in de groentelade echt wel een week bewaren. Soms hebben we kant- en klaar gesneden groenten en die gooien we ook nog wel eens in de vriezer. Het vlees gaat hier vrijwel direct de vriezer in en is dus sowieso geen probleem. We kopen ook niet elke week vlees, als het op is wordt het aangevuld.