Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en heb een vraag: ik ben nu 38 weken en 2 dagen zwanger en ik heb vandaag een complete ananas (met hart) gegeten en ben thee met kaneel aan het drinken mijn vraag is hoeveel ananassen heb je nodig om je weeën op te wekken en na hoeveel tijd beginnen de weeën en breken je vliezen ? ik heb al ruim 2 weken voor weeën en wil graag dat ons kindje snel geboren wordt. Iedereen die informatie kan geven laat het me weten en dan weet ik het ook groetjes stephanie
Nou, ananasharten kunnen inderdaad werken om de bevalling op te wekken, maar koop er dan nog maar minstens een stuk of 5. Volgens mij kun je beter gewoon lekker afwachten, dat gaat een stuk gemakkelijker. Zoek wat afleiding!
Dat werkt alleen als je lichaam er ook echt klaar voor is, heb het zelf ook geprobeerd hoor maar het werkt niet, als je baarmoedermond niet rijp is en je baby er niet klaar voor is komt het toch niet, wat je ook eet of drinkt kan alleen versnellen mocht je er wel klaar voor zijn... En kaneelthee? waar is dat dan goed voor? mijn verloskundige heeft me afgeraden kaneel te gebruiken net als noodmuskaat dit zou niet goed zijn voor de baby? xxx ((Kaneel: gebruik niet te veel kaneel! Het is nog niet geheel duidelijk of dit erg ongezond is voor de baby, maar hier zijn wel aanwijzingen voor. Kaneel zit vooral in appelgebak, pepernoten, kruid en ontbijtkoek.))
Ik geloof dat niets weeen op kan wekken aan etenswaar en andere zaken zoals geslachtsgemeenschap. Laat het gewoon geheel aan je lichaam over, die zal haar werk doen wanneer ze er klaar voor is : ) Geduld is een schone zaak en en je krijgt er iets heel moois voor terug.
hihi daar hebben we de ananasfabel weer. de tweede keer deze week. ik denk dat je zo ongeveer een vrachtwagen vol zult moeten eten en als je dan geluk hebt doe je dat op het juiste moment. nee meid even serieus het is gewoon 1 van de fabeltjes die de ronde doen. jou beebje komt als het zijn of haar tijd is niet wanneer jij dat graag wilt.
wat de kaneel betreft daar is recent inderdaad ook weer wat ophef over. bewezen is het nog niet maar er schijnt een stofje in te zitten wat slecht kan zijn voor beebje. dus ik zou geen liters kaneelthee gaan drinken alleen voor dit doel.
Ik denk dat er maar 1 oplossing is... rustig afwachten... Als je lijf en beeb er klaar voor zijn dan komt de kleine en niet eerder... Ondanks ananasharten/kaneel en wat er allemaal nog meer zou moeten helpen... Ananashart lijkt me nou ook niet echt lekker... Succes met de laatste loodjes
je baby komt wanneer je baby er klaar voor is, het werkt zelfs zo dat als de baby geboren wil worden er dan pas een seintje naar jouw lichaam gaat om een bepaald hormoon aan te maken dat de bevalling in gang zet, dit hormoon kan je niet nabootsen, laat staan je eigen bevalling opwekken.
Ja als dat eens zou kunnen, dan had ik ook niet met 42 weken ingeleid moeten worden, was dol op ananas Maar ik hoop voor je dat je kindje snel komt meid! Succes!
moet heel eerlijk zijn ik geloof niet dat een ananas of sex de weeen serieus kunnen opwekken.. denk dat het ook iets is wat gewoon moet gebeuren je lichaam moet er klaar voor zijn
Ik heb 3 weken lang heftige voorweeén gehad, uiteindelijk is de kleine 2 dagen overtijd geboren... kindje komt op ZIJN/HAAR tijd
ik sluit me aan bij de rest: je kindje komt pas als de baby en je lichaam er klaar voor zijn. Er zijn dingen die, als je lichaam al 'klaar voor de start' is, de boel kunnen bespoedigen (strippen door de VK bijvoorbeeld en vast ook sommige van de fabeltjes zoals sex). Maar zolang de startsituatie er nog niet is, kan je doen wat je wil, dan komt de kleine nog niet. Ik ben trouwens ook een groot ananasfan, eet vaak en veel verse ananas, maar ben bij de 1e met 42+2 ingeleid en nu ben ik ook alweer 41+5...
Ik heb 2 liter ananassap gedronken (het moeten de harten zijn I know) en kilometers gewandeld, maar de beeb is lekker blijven zitten
Ik wist echt niet dat er mensen zijn die echt ''geloven'' in die lariekoek haha. Sorry hoor, ik wil natuurlijk niet stom overkomen, maar lieve dames: babylief komt wanneer hij dr helemaal klaar voor is hoor. Hoeveel ananasschijfjes of geslachtsgemeenschap je ook mag hebben. Gewoon afwachten! Zo ga je jezelf alleen maar voor de gek houden hoor.
Ach, mijn verloskundige zei vorige week (toen er even twijfel was over mijn eigen gezondheidstoestand) dat ik de tonic en ananassen maar even moest laten staan en m'n benen bij elkaar moest knijpen, haha. Van sex geloof ik het trouwens wel hoor. Schijnt dat het samentrekken van je baarmoeder en een of ander stofje in sperma toch wel effect kunnen hebben. Maar ook alleen dan wanneer je lichaam er toch wel min of meer klaar voor is... Je weet dan natuurlijk nooit of je zonder seks ook wel of niet bevallen zou zijn.....
De dag dat ik bevallen ben, was ik het allemaal zo vreselijk zat (was 41+3 zwanger), dat ik mn vriend naar de winkel heb gestuurd om bitter-lemon te gaan halen. Dat is iets wat ik helemaaaal niet lekker vind trouwens haha.. Ik heb geen idee of het heeft geholpen of dat de tijd er gewoon was, maar ik heb die avond een halve fles leeg gedronken en een paar uur later zijn de weeën begonnen bij mij..