Luier-uitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susanne85, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    hey meiden

ik heb even jullie advies nodig wbt luier-uitslag.

Ik kwam er gister tijdens t douchen achter dat mn zoontje van 1.5 luier-uitslag heeft. t is best heftig omdat zijn ontlasting zo zuur is. lang leve de laatste 4 hoektanden die door komen.:x
    Hij gilt t uit na t poepen van de pijn en verschoon m dan ook meteen met een natte washand ipv billendoekjes.

wat kan ik nu t beste gebruiken om op zijn billen te smeren wat echt (snel) helpt bij hevige uitslag?? ik heb er nu vaseline op gesmeerd omdat dat toch wat vetter is en dus zijn urine afstoot maar ik lees overal dat maizena goed werkt?! is dat echt zo of kan ik beter iets anders gebruiken?

graag jullie tips want met dochter lief heb ik nog nooit met luier-uitslag te maken gehad:)

en eventueel de winkels waar ik t halen kan;)

thnx alvast

2. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier altijd de tips gekregen om niet te smeren met vaseline etc omdat het de huid afsluit, het moet drogen dus in de blote kont lopen :D zodra de luier weer aangaat insmeren met bepanthen, maar goed wat voor de 1 werkt dat werkt voor de ander totaal niet ;)

succes!

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

wat ECHT super helpt is een ei spitsen en het eiwit kloppen en dat zachtjes op de billetjes smeren! de rest van het eiwit in de koelkast bewaren en meerdere keren erop smeren!

koelt heerlijk vor de kleine en werkt direct! succes!

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    haha ja ik had m ook in zn blote billen laten rondhobbelen tot hij in ene de vloer stond te besproeien:D daarna droog gedept en vervolgens in gesmeerd;)
    bepanthen heb ik niet in huis dus dat zou ik even moeten halen.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    :$ eiwit?? wow. nog nooit van gehoord. en hoe vaak doe je t dan op de billen en waar allemaal. hier zijn zijn billen , balzak en liezen rood. billen overigens echt kapot:)
    maar droogt dat niet uit dan?? kan t allicht aan manlief doorgeven voor de nacht dat t in de koelkast staat te wachten op de billen van max haha. zie nu al dat hoofd voor me:D

hij ligt nu lekker met schone luier te slapen dus als hij wakker wordt maak ik zn billen maar weer schoon en ga ik dat even proberen. eieren heb ik in huis

6. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Hier werkt Sudo creme als een wondermiddel...Ik smeer het er s'avonds op en s'ochtends is de uitslag alweer een stuk minder. Het ligt natuurlijk ook aan het kindje, maar ik zweer erbij :-D

7. cindybaby71

gewoon bij elke luierwisseling erop smeren,je kan het overal smeren hoor! werkt echt direct verlichtend voor je kleine man;)
    ik heb het bij al mijn 3 kinderen zo gedaan,en baad het niet schaad het niet toch?

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    nou dat is t dus. toen hij zn 1ste tandje kreeg had hij ook zulke verschrikkelijke uitslag en toen deed sudocrem ook wonderen. maar nu niet:( ik smeer er sowieso altijd zalf op als hij gepoept heeft maar nu blijft t zo rood en vurig:( vandaar ook dat ik om tips vraag want hier werkt t niet zoals ik gewend ben

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    ik ga t zeker proberen straks als mijn vriendje wakker is;) vind t zo sneu voor hem en ik voel me best schuldig als ik weer eens aan zn billen zit en hem dus pijn doe:(

eitje staat al klopt in de koeling dus nu wachten tot hij uitgeslapen is al duurt dat nog wel even;)

10. cindybaby71

succes en laat even iets weten;)

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maizena als het open is!!! Hier het enige wat werkt, daardoor krijgen de plekken kans om op te drogen en te genezen, met allerlei zalfjes blijft het maar open. Als het eenmaal dicht is kun je weer smeren met sudo of bepanthen of wat dan ook.

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Maizena

13. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    en waar zou ik dat eventueel kunnen halen?? :) kan t maar in huis hebben;)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon bij de supermarkt....

15. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Hmmm, dat is vreemd...Maar ja, de reactie van producten op de billetjes van je kindje kan veranderen natuurlijk :D...Ik hoop dat de oplossing er bij zal zitten...Sterkte van Foekje. Nooit leuk als je kindje zo'n uitslag heeft :(

16. jackie 1985

28 dec 2010
    41
    0
    6
    ik raad maizena aan mijn dochter had het ook heel erg het het bloede nog net niet sudocreme en andere creme hielpen niet maizena gebruikt en het werkte snel na een paar dagen was het niet vuurrood meer

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als niets helpt zoals maizena sudocreme en bepanthen moet je naar de huisarts. Bij beide kinderen dacht ik oh dat is luieruitslag, maar mooi niet dus, was een soort schimmelinfectie en dat moet met speciale zalf behandeld worden.:(

18. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    bepanthen en maizena heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik t gisteravond pas zag toen we ging douchen. ;) dus ik hoopte eigenlijk dat t vanmorgen met sudecrem wel over zou zijn maar helaas is t niet minder geworden.
    hij ligt nog steeds lekker te slapen dus als hij wakker wordt ga ik eerst dat met t eiwit proberen en als dat morgenochend niet minder is probeer ik maizena.
    ik heb ook al zitten denken aan een schimmeltje maar dat kun je pas weten als al t andere idd niet werkt. ;)

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maizena..
    maizena en nog meer maizena.. met een watje/doekje uit een bakje op de billen deppen.

elke supermarkt heeft het en kost geen drol.

Sudo op open plekken doet zeer!! heel zeer. Bepanthen als het weer dicht is en tot die tijd schoonmaken met watjes/washand met water evt. beetje olie (wasgel prikt ook) en dan maizena..

20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    maizena is van koopmans en staat in het vak van de bakartikelen zoals bloem en pannekoekenmeel etc.

Hier werkt het vrij snel. Mocht dat niet zo zijn even naar de huisarts.

Deel Deze Pagina