Ik vroeg mij af wanneer jullie klussen in je vruchtbare periode. Elke dag schijnt niet goed te zijn voor de kwaliteit van het zaad, of is dat onzin : Ik heb even mijn calculator als voorbeeld neergezet: 1 Mei 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 12 Mei 2008 Een beetje vruchtbaar 13 Mei 2008 Vruchtbaar 14 Mei 2008 Erg vruchtbaar 15 Mei 2008 Eisprong 20 Mei 2008 Innesteldag 29 Mei 2008 Vanaf hier kun je testen 5 Februari 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum En is het nu het beste om wel of niet op de dag van je eisprong te klussen : En stel je voor dat je eisprong ´s morgens is, en je klust ´s avonds, is dat dan nog op tijd : Maakt het ook nog uit hoevaak je klust tijdens die paar dagen; stel dat je het drie keer doet ipv 1 keer, heb je dan ook een drie keer zo grote kans dat het raak is of maakt dat niets uit : Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken!
volgens mijn gyn kun je het beste om de dag klussen. Da's voor de kwaliteit van het zaad het beste. In jouw geval zou dat zijn op 12, 14 en 16 mei. 3 keer op een dag klussen verbetert de kansen niet hoor! Er komen gewoon elke keer minder zaadjes uit! In principe ben je vruchtbaar tot ongeveer 6-12 uur na je eisprong omdat je eitje maar zo kort bevruchtbaar is als het eenmaal is gesprongen. Zaadjes overleven gemiddeld minimaal 2 dagen in de baarmoeder. Denk je er wel aan dat de calculator een gemiddelde weergeeft? Dus jouw ei kan best eerder of later komen dan dag 14 he! Ook als je cyclus 28 dagen is. Als ik jou was zou ik gewoon om de dag klussen vanaf dag 8 dan mis je je ei vast niet! Succes!
Bedankt voor je reactie! Klussen vanaf dag 8, wow mijn man ziet me aankomen haha. Wel goed dat je me daar op wijst. Ik zal in ieder geval daar rekening mee houden als ik ga ovulatietesten. Wanneer zou jij dat dan in mijn geval doen? De handleiding zegt volgens mij op de 11e of 12e mei in mijn geval. (even uit mijn hoofd gezegd)
Iedere dag kan ook wel.. maar dan moet je je wel bedenken dat je dan niet gelijk een dubbele kans hebt. Er zit dan iets minder zaad in. Maar nog wel genoeg in principe.
Ik ben zwanger geworden dmv inseminatie. Ik had 1 inseminatie en was ook steeds direct raak. Bij de eerste 2 dagen voor de eisprong en bij de jongste was mijn ei zelfs al geweest Ik voelde overigens wel mijn eisprong!
Op de site http://www.zwangerstraks.nl/sterkzaad.php staat erg nuttige informatie. "Wanneer je de zwangerschapskans wilt verhogen, is het handig om te vrijen met beleid. De eerste week van de cyclus, waarin je menstrueert, vrij je weinig. De kans op een zwangerschap is dan laag. De tweede week van de cyclus vrij je om de dag. Dat houd je vol totdat je zeker weet dat de eisprong achter de rug is. Met dit schema ligt er rond de eisprong altijd een voorraadje vers, krachtig sperma klaar, ook als de eisprong onverwacht vroeg plaatsvindt. Je kunt de zwangerschapskans verhogen door vlak voor de verwachte eisprong de frequentie nog wat op te voeren en dagelijks te vrijen. Vlak voor en op de dag van de eisprong ben je het meest vruchtbaar. Eén tot twee dagen nadat het slijm is verdwenen of de ovulatietest weer negatief is, heb je de eisprong achter de rug. Vrijen is dan niet meer effectief om zwanger te worden. De eicel is maar 12 tot 24 uur vruchtbaar. Het hier beschreven vrijbeleid geldt voor vrouwen met een cyclus van ongeveer 28 dagen. Duurt de cyclus langer, dan valt de vruchtbare periode later. Duurt de cyclus korter, dan valt de vruchtbare periode eerder. Stem het vrijschema hierop af." Ergens anders had ik gelezen dat je op de dag van je eisprong een kans hebt van 1 op 3 om zwanger te raken, de 2 dagen ervoor een kans van 1 op 4 om zwanger te raken. De eerste 6 a 8 uur na de eisprong heb je de meeste kans om bevrucht te raken. Als je 's ochtends je eisprong hebt, dan heeft het niet veel nut meer om 's avonds te gaan klussen, dan had je beter de avond ervoor kunnen klussen. Bij jouw voorbeeld zou ik in ieder geval op 12, 14 en 15 mei gaan klussen. Ik las ook dat je met ovulatietesten wilde gaan beginnen? Aan je onderschrift te zien was je eerste cyclus 28 dagen? Dan zou het voldoende moeten zijn om op dag 11 van je cyclus te beginnen.
Ha Bayliss! Goed dat jij er ook wat aan hebt! Wat is jouw verhaal, als je deze tenminste hier wilt delen...?
Ik ben in maart gestopt met de pil en wil natuurlijk héél graag zwanger worden. Nu laten wij het gewoon maar een beetje op zn beloop, maar het is natuurlijk wel handig om te weten wanneer je het beste kunt klussen zodat je meer kans hebt
Ik snap het ook allemaal niet zo goed, vorige maand voelde ik echt mijn eisprong, nu heb ik vandaag wel een paar lichte steken maar heel anders weer. Ik hoop maar dat het geklus voldoende is geweest...
Ah dit schept duidelijkheid! Dan ga ik ook maar voor de zekerheid alvast om de dag klussen! Groetjes Claudia
Die keer dat ik zwanger geworden ben, hebben mijn man ik de dag voor mijn eisprong en de dag na mijn eisprong geklust. Deze maand hebben we iets vaker geklust maar wel de dag voor en de dag na mijn eisprong. Piglet
Nog een vraag van mij, waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb; maakt het uit of je rond je eisprong veel of weinig klust: Is het zo dat het bevruchten afhangt van je eicel, dus als er 1 keer zaad binnenkomt accepteert je eitje er wel of niet 1 of dat nu met een keer klussen is of met 4 keer. Of is het zo hoe vaker je het doet, hoe meer kans dat een zaadje je eitje bereikt? Bedankt voor het meedenken!
In principe is er maar 1 zaadcel nodig he.. maar als je regelmatig klust heb je wel een grotere kans dan als je weinig klust. Maar als je een dag voor de eisprong klust, heb je een net zo grote kans als je 2 dagen daarvoor ook nog heb geklust. Maar over iedere dag of meerdere keren per dag is niet zoveel bekend of het nou beter of slechter is. Wel is het zo dat het sperma dan meer vocht en minder zaad bevat, dus zo slecht is het in ieder geval ook weer niet.
De cyclus en je eisprong het blijft nog even ingewikkeld hoor pfff... gister was laatste dag ongesteldheid nu ben ik gisteraaf maar begonnen met klussen en ga nu om de dag doen.. Dat lijkt mij het beste.. Ik ben ook zo Cluelesssss wat dit alles betreft, maar dat zijn er meer zo te zien
Bij een cyclus van 28 dgn heb je rond dag 14 je eisprong (Eerste dag van ongesteldheid is dag1) Als je een aantal dagen voor de eisprong begint met klussen om de dag dan heb je de meeste kans, zaadcellen blijven namelijk een aantal dagen leven. Je kunt voor de zekerheid na dag 14 ook nog blijven klussen (voor het geval je eisprong wat later is) maar om na de eisprong pas te beginnen heeft natuurlijk geen nut. Zo hebben wij het gedaan en ronde 3 was raak. Succes allemaal!
Tot de eerste ongesteldheid had ik een cyclus van 25 dagen dus moet ik rond dag 11 klussen lijkt mij?
hoi Naiobi, Inderdaad, ongeveer op de helft van je cyclus is de eisprong, ik zou rond dag 8 beginnen. Hou voor jezelf je cyclussen bij dan zie je of je een regelmatige cyclus hebt en is het makkelijker te bepalen wanneer je eisprong zal zijn Succes!
Ik ben nu 2x achter elkaar zwanger geweest (2x vmk) en alletwee de rondes hebben mijn vriend en ik 4 a 5 dagen achter elkaar geklust en de rest van de maand niet. Wij begonnen 2 dagen voor mn eisprong en deden t voor t laatst de dag na mn eisprong. Blijkbaar werkt dat voor ons. Rond mn eisprong heb ik dan ook de meeste zin, de rest van de maand eigenlijk niet zo... stomme hormonen