Nekplooi 3.5mm + Trisomie 21

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kwekkie4u, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Er is inderdaad veel verschillende informatie.
    Wat ik wel interessant vind zijn de verhalen van anderen. Daarin probeer ik toch wat rust te vinden.

2. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Poeh.. te herkenbaar dit. Ik leef met je mee, weet hoe je je voelt.
    Mijn kleintje had een nekplooi van 3 mm, maar bepaalde bloedwaarden bij mij waren niet goed waardoor we ook een zeer vergrote kans op Down hadden. WAT een klotetijd.. huilen tot je geen tranen meer over hebt en je wordt geleefd.. wij gingen voor de vlokkentest, puur omdat die al sneller kon. De test zelf viel me (lichamelijk gezien) reuze mee, maar psychisch is het loodzwaar. Zien hoe die grote naald vlak bij je kindje komt.. afschuwelijk. Maar.. het is goed afgelopen bij ons! De uitslag van de vlokkentest was goed!!! Mijn zoontje bleek geen chromosoomafwijkingen te hebben!! Ben nog nooit zo blij geweest als toen!

Nu ben ik weer (pril) zwanger van de tweede. Voor mij geen combitest meer. Ammenooitniet.

Hou vol meid, hou je vast aan die 5 op 6 dat het wel goed zit. Probeer de dag door te komen en hou jezelf bezig voor zover dat gaat. Over een tijdje heb je meer duidelijkheid.
    x

3. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    @Kawai; bedankt voor je reactie. Hier ook; waarom ben ik aan die test begonnen. Bij mijn zoontje was alles goed en dacht..owww mij overkomt toch niks.

Ik ben heel blij te horen dat je een gezond kindje hebt! Ook super gefeliciteerd met je tweede liefje!

De vlokkentest kan morgen al, dus dat scheelt weer.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met mijn gynaecoloog en die vertelde mij ook dat ik mezelf vast moet houden aan het positieve.

Maar helaas... ik kan dat niet. In mijn hoofd ben ik al afscheid aan het nemen.... misschien in de hoop dat de klap dan minder zal zijn.

4. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik herken dat wel, dat in je hoofd al afscheid nemen. Deed ik ook. Uit zelfbescherming inderdaad, dat het niet zo heel rauw op je dak valt als het toch foute boel mocht zijn. Is heel menselijk denk ik, die denkwijze. Maar toch, probeer je te richten op die 5/6 kans dat het wel goed zit! Kan kun je misschien toch nog een paar uurtjes slapen...

Succes morgen met de vlokkentest. Tip: kijk niet naar het echoscherm als de naald in de buurt van je kindje komt.. ik ging uit "schrik" toen bewegen waardoor de gyn echt moest uitkijken de baby niet te raken met die naald.
    Hoe lang moet je wachten op de uitslag van de test?

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb zojuist de afdeling gesproken en er staat 5 werkdagen voor.
    Als de assistent belt, dan is het positief. En belt de gynaecoloog dan heeft ons kindje de syndroom van down.

Daarbij besef ik mij net dat ons kindje wel een neusbeentje heeft. Dat hebben ze meerdere keren bij de echo herhaalt. Ik ben heeeeel benieuwd!

6. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Heel veel succes morgen, we duimen mee

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoe was je gevoel over je zwangerschap alvorens je te horen kreeg dat er een verhoogde nekplooi is?

Was dat goed? Dan zeg ik nogmaals: probeer vast te houden aan dat gevoel.
    En is het al zeker dat jullie de zwangerschap afbreken, mocht er sprake zijn van down? Omdat je al afscheid aan het nemen bent in je hoofd?

8. Suus8

Suus8 Lid

9 apr 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, wat een onzekerheid.
    Ik ken iemand die had 1 op 10 maar gelukkig is dat kindje kerngezond!! De kans is inderdaad groter dat er niks mis is dan wel.
    Heel veel sterkte. Xx

9. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bedankt allemaal!

@Romy1979; ik ben inderdaad al afscheid aan het nemen omdat ik al de hele tijd het gevoel had dat er wat zou zijn. Deze hele zwangerschap is een risico voor mij omdat ik nierpatiente ben.
    Ik was dolgelukkig dat ik zwanger werd, maar ook heel erg bang dat het mis zou gaan. En misschien hou ik me daar ook aan vast omdat ik anders bij een positieve gedachte mijn verdriet en telleurstelling niet aan kan.

Morgen 09.00 uur! Spannend!

10. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

hoi lieverd
    mijn kindje had een 12 mm nekplooi en had kans op 1 op 5 op down, patau, edwardssyndroom.
    hij is geboren met een zeldzame chromosoonafwijking ,maar heeft niks aan zijn hartje.ik ben ook bang geweest voor het ergste,maar het valt allemaal mee.want bij mijn kindje dachten ze ook t ergste.
    ik hoop dat ik je zo kan gerust stellen.
    sterkte en een dikke knuffel.
    ik was ook bang

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel veel succes morgen. De komende dagen zullen mijn duimen voor jou en je gezin draaien.

12. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Heel veel succes meis! Gelukkig stelt het niet veel voor. Althans ik vond het geen pijn doen ofzo.

13. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Heel veel succes!!

Ik duim voor een goed en snel resultaat!!!

14. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Nou hier ben ik dan.

Ik lig lekker in bed, veel last van krampen gevoel en trekkerig gevoel.

De vlokkentest was op zich wel goed gegaan. Vooraf nog een echo gehad en die heeft nog meer verwarring opgebracht.

Tijdens de echo lag de baby weer niet goed genoeg voor de nekplooimeting. En zeiden ze dat ze het neusbotje niet zagen.
    Terwijl maandag dat wel gezien was. Meerdere keren zelfs.
    De nekplooimeting is vandaag dus weer gedaan, een onduidelijke gaf weer 3.5mm aan. En later draaide de baby weer. Waarop zei vertelde dat ze nu wel een goeie nekplooimeting kon doen. Alleen zei ze niet hoeveel die was, want dat zagen wij zelf ook op het schermpje! 2.8 mm en nog een keer was het 2.6mm.
    Maar ze zei er niks over!

We hopen vrijdag de uitslag te hebben en anders word het maandag of dinsdag.

Ik blijf vandaag nog even liggen. Want wat ook niet verteld was, is dat bij mij de kans 1 op 40 is voor een miskraam. Ivm de meting. Normaliter is dat 1 op 200. Het enige wat ik op dat moment kon doen, was naar de vrouw staren en ik kon niks zeggen van de shock en zenuwen.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Jeetje meid wat krijg jij het voor je kiezen, vind eigenlijk dat ze heel onbeholpen met je om springen, maar voor nu heel veel sterkte toegewenst

16. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

sterkte lieverd,ik hoop dat alles goed .
    laat je niet te bang maken hebben bij mij ook gedaan.
    het deed mij zo pijn,omdat ik geen band durfde aan te gaan met de kleine,omdat ze dachten dat het te erg was wat hij had.
    heb 8 maanden gestrest geleefd, maar ben nog er nog steeds niet overheen,al die emoties van toen.
    en nu is hij 17 maanden en kijkt dora lachtend.
    ik snap jou helemaal lieverd.
    sterkte en en een dikke knuffel

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Pff sterkte de komende dagen, duim voor goed nieuws!

18. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Sterkte, je hebt dit maar vast gehad.
    Nu maar even lekker uitrusten en duimen voor een goede uitslag !

19. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Heel veel sterkt. Ik duim voor jullie! Liefs

20. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Jeetje wat heftig zeg.... Sterkte de komende dagen, hopelijk komt de uitslag snel! En lekker rustig aan doen...
    Ik heb er een goed gevoel over hoor!

Deel Deze Pagina