Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey meiden,

Ik ben 23 jaar, en heb bijna een jaar een relatie! Wonen vanaf dag 1 samen!
    Mijn vriend is bijna 12 jaar ouder, en heeft al 2 kinderen!
    Toch is de wens sterk aanwezig, en zijn wij aan onze 1e ronde begonnen!
    Wie is er hier nog meer jong...en niet heel lang samen!
    En waar loop jij zoal tegen aan!
    Zeker als je jong bent, en nog niet zolang samen bent, heeft de buitenwereld veel kritiek!
    Nou sta ik daar best positief in, want wat wij samen willen, gaat natuurlijk niemand anders over! Alleen vind het toch best spannend, nu weet niemand van onze wens, maar alst zo ver is, en wij zijn zwanger! Hoe zullen de mensen gaan reageren!

Het lijkt me fijn als meer meiden die in dit schuitje zitten, dit met elkaar hier willen delen! En zo kunnen we ervaringen uitwisselen!

Gr. Marieke

2. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Wauw, wat een uitroeptekens! ;)

Maar succes met zwanger worden :p

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Lievelief!

HAHA...Niet eens opgemerkt die uitroeptekens!

Nou is in ieder geval duidelijk.. haha! ( oh sorry doe ik t weer)

Maar zie dat jij al zwanger bent...Gefeliciteerd zeg!
    Ook nog niet zolang samen? omdat je hier kwam kijken?
    Ben erg benieuwd!

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    je moet gewoon egzellig komen klesten bij jong moeders en jong en moeder willen worden en ik sluit af met een uitroep teken!

5. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hoi,

Nou, ik ken het hoor die uitroeptekens.. Ik betrap mezelf er ook wel eens op haha.
    Mijn vriend en ik zijn nu 4 jaar samen en zwanger van de 1e.

Dus al wel iets langer samen maar ook nog geen eeuwigheid ;)

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

Oke dan! Lynn..ik zal eens komen kijken daar!

En Lievelief...tis toch al een stuk langer dan bij ons, maar inderdaad geen eeuwigheid.
    Lang geduurd voor je zwanger raakte?

7. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

9 feb 2008
    107
    0
    0
    Ik heb al 7 jaar een relatie bijna waarvan we er bijna 5 samen wonen geloof ik. We zijn ook bijna 2 jaar getrouwd.
    Mensen vroegen aan ons jaartje na onze bruilofd ongeveer wanneer de kids kwamen. Die vraag kan je dan wel verwachten.
    Mijn man is 36 en ik ben 22, we willen graag kinderen alleen had vanmorgen een negatieve test in handen.
    Gisteren zei de huisarts miskraam of dreigende miskraam dus ik getest, helaas een miskraam dus.
    Maar ik zou er geen probleem van maken als je al aan een kleine begint.
    Me schoonzus had net mijn schoonbroer leren kennen en een jaar later hadden ze al een kind en woonde ze al samen
    dit ging ff heel snel allemaal. Maar mensen hebben het wel geaccepteerd.
    Er werd ook wel ff over gepraat maarja, dat hou je toch hun hebben een leeftijdverschil van 10 jaar.

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey vrouw 1985
    Dan ben jij zeker overal vroeg bij geweest zeg! Jeetje al 7 jaar samen, en 5 jaar samenwonen, is al een topprestatie tegenwoordig.
    Ik maak er ook geen problemen over dat wij nu al voor een kleintje willen gaan. Bij ons is ook alles super snel gegaan, en we volgen gewoon ons gevoel...dan komt het vast wel goed!
    En over ons praten..ik heb er nog niet veel van gehoord! Maar dat komt denk ik omdat ze mij altijd ouder schatten, en mijn vriend jonger! Dat heft elkaar weer op!
    Wat vervelend zeg dat het een mk geweest is! Hoop dat je snel weer zwanger zal worden, en dat het dan goed mag gaan! Duim voor je!

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meid,

Ik zou me niet al te druk maken over wat de buitenwereld ervan denkt...
    Het is jou leven en als jij en je vriend er achter staan en jij weet zeker dat je relatie stabiel is wat zou je dan tegen houden?

Ik ben zelf 22 jaar...en mijn man is 25...we zijn nu 5 1/2 jaar samen en sinds 10-10-2007 getrouwd.
    Ik heb ook genoeg commentaar gekregen...je bent zooo jong geniet van je leven! Ja dat doe ik jiuist door een kindje van ons tweeen op deze wereld te zetten!

Doe wat je gevoel je in geeft en als het zo ver is weet ik zeker dat iedereen het geweldig vind ;)

Veel succes met zwanger worden!

10. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hi,

Nee niet lang geduurd. De 2e ronde was meteen raak. Helaas werd dit een hele vroege miskraam. Ik wist dat ik zwanger was omdat ik voor mn NOD en op mn NOD getest had: positief.. Een dag later werd ik helaas ongesteld. Toen na de miskraam 1x ongesteld geweest en daarna meteen weer zwanger!

Dus nu zweven we op een roze wolk en hopen dat alles goed gaat!

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik heb mijn man destijds in oktober 96 leren kennen, vanaf december gingen we al samen schrijven op woningen, in januari 5 aanbiedingen binnen gekregen (hij had zijn leeftijd mee) en dus woonde we vanaf januari al samen dus pakweg 3 mnd, nadat we elkaar hadden leren kennen, en toen de woning helemaal naar ons zin was besloten we eind maart de pil aan de kant te gooien onder het mom dat het nog wel "ff" zou duren voor de pil uit mijn lichaam was en ik zwanger zou zijn..

not dus, in juni bleek dat ik direct de 1e ronde dus al zwanger was geraakt, dus pakweg krap een half jaar nadat we elkaar hebben leren kennen woonde we al samen, en was ik in verwachting van de 1e... :)

nu bijna 12 jaar verder zijn we net weer opnieuw papa en mama geworden, en moet ik bekennen dat er van mij toch eigenlijk nog wel eentje zou mogen komen ;)

hoe lang je samen bent zegt niks, die kritiek moet je je niets van aantrekken (hebben wij ook niet gedaan) zeker niet als het goed voelt (zoals bij ons destijds)...

je kunt tig jaar samen zijn, gaan samenwonen(trouwen) en na de geboorte van kinderen (of zelfs nog voor de geboorte) uit elkaar gaan...het zegt gewoon allemaal helemaal niets...

mijn ouders zijn uit elkaar gegaan 1 maand voordat ze 35 jaar getrouwd waren :( dus volg gewoon altijd lekker je hart meid, en laat het commentaar je 1e oor ingaan, en je andere ook weer fijn uitgaan... ;)

succes met zwanger worden... :D

12. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    hey mneis,

wijw arewn pas 2 jaar bij elkaar toen we vcoor een kindje gingen, nu zijn we bijna 3 !/2 jaar bij elkaar en ben ik zwanger, dus dat was ook nog niet zo heel lang toen we zwanger wilden proberen te worden...

Succes met zwanger worden, hoop dat je snel zwanger mag zijn!

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ik vind jou leeftijd helemaal niet zo jong hoor! ken er genoeg die op jouw leeftijd al moeder zijn.
    Bij jong versta ik iemand van 16, 17 jaar.
    Dus wat mij betreft: go for it, als je heel zeker bent van je relatie!

14. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi Marieke,
    Ik was 19 toen ik ging samenwonen met mijn vriend, nu al 7 jaar dus.
    Hij was toen 28 en had reeds een relatie achter de rug en 2 kids uit die relatie die toen 2 en 4 jaar oud waren.
    Ik ga er een beetje van uit dat zijn kindertjes ook bij jullie om het weekend komen?
    Wij zijn begonnen met zwanger proberen te worden na 1,5 jaar een relatie, ik begrijp het heel goed want ik wilde ook snel kinderen omdat je al toch het leventje leidt met zijn kids, dan wil je er ook wel 1 van jezelf.
    De kritiek was natuurlijk ook niet van de lucht maar wat je zegt; jij weet wat jullie samen willen!
    Ik heb er totaal geen negatief gevoel overgehad en tot op de dag van vandaag niet.
    Ik ben nu 26 en mijn vriend 35, zijn kids zijn 11 en 9, onze dochter is 4 jaar en nu gaan we voor een tweede van ons samen :)
    Ik wens je heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes,
    Rosanna

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij wonen ook al vanaf dag 1 samen, is dat raar dan ;) ? Als je het weet dan weet je het. Inmiddels zijn we 4 jaar samen en zijn we eind vorig jaar getrouwd. Over een maandje gaan wij ook voor de 1e, door wat tegenslagen hebben we het kinderen krijgen even uitgesteld, anders waren we waarschijnlijk ook eerder begonnen! En doordat we toch "moesten" wachten zijn we vorig jaar in het buitenland getrouwd :D Van de nood een deugd gemaakt :D

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    heyhey :)

Nou ik kan me hier ook bij aansluiten hoor!
    Mijn vriend en ik waren afgelopen vrijdag een jaar samen. We wonen al sinds een half jaar samen en zijn nu sinds 3 maanden bezig om zwanger te worden.

We hebben het ook meteen verteld aan mn moeder, mn opa en oma's en zijn ouders. Ik zou toen namelijk aan een nieuwe opleiding beginnen (heb er wel al een af) maar ik zat daar zo tegenop te kijken. Gewoon vanwege het feit dat ik dan minimaal 4 jaar moest wachten met kinderen! En dat wilde ik niet, ik had liever gister kinderen dan morgen. Mijn vriend is 9,5 jaar ouder dan ik en hij wilde best 4 jaar wachten nog, maar ook liever niet.
    Daarom hebben we besloten dat ik die opleiding niet zou gaan doen. Maarja, iedereen wist al dat ik naar school zou gaan, dus moesten we het wel vertellen.
    MAAR, ze reageerden allemaal superpositief! :-D
    Mijn moeder had het al lang aan zien komen en komt nu al steeds met dingetjes aanzetten die ze thuis vindt: oh dat kunnen jullie gebruiken voor een babykamer!

Het gaat er gewoon om wat je zelf vindt en als je zelf supergelukkig bent met je vriend en je relatie en alles qua financien etc is goed geregeld, why not?!

Ga er gewoon voor meid en schijt aan wat de buitenwereld denkt. Het is natuurlijk mooi meegenomen als je familie achter je staat (wat voor mij erg belangrijk is) maargoed, mocht het niet zo zijn: het is jouw leven!

17. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    hoi, ik ben 28 en men vriend bijna 31, we zijn komende zaterdag 6 maand samen (van eind september dus) en midden oktober was ik al bewust gestopt met de pil en zijn stilletjes aan bezig met proberen voor een kindje.

Er zijn niet veel mensen op de hoogte dat we aan het proberen zijn, maar diegenen die het weten hebben er toch redelijk positief op gereageerd.

Voor de rest trek ik me er weinig van aan mochten er negatieve reacties op komen. We zijn allebei volwassen, zien elkaar graag en oud genoeg dus waarom meer tijd verliezen ..

zou zeggen; niet aantrekken wat anderen denken, het is tenslotte jullie lichaam en jullie beslissing ;)

18. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey..Fantastisch zeg al die antwoorden!

@ Ddebby, Ik maak me verder ook niet heel druk, ben alleen zo benieuwd of er meer meiden zijn die ook in zo'n schuitje zitten! Vind het fijn om een bepaalde erkenning te hebben. En precies zoals jij het beschrijf, geniet van het leven, en dat is in ons geval met een kindje van ons beide! Thanks!

@ lievelief, ik duim voor je mee, dat het deze keer maar mooi en goed op zijn plaats mag blijven zitten in jou buik! Tot je zelf zo iets heb, en nu mag het wel komen...haha! Geniet ervan hoor! (uitroeptekens)

@ Smoekie, jeetje van jou kunnen wij nog leren, jij bent ons een heel stuk vooruit gegaan! Super om jou verhaal zo te leven, hoop doet leven...! En precies, je weet toch nooit voor hoelang iets zal blijven bestaan! Zolang je er maar van genoten heb, denk ik altijd....met natuurlijk wel hier en daar de nodige strubelingen, maar die horen erbij, toch?

@ Parels, thanks voor je bericht! En jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Arri, nee ben ook niet heeeeel jong, maar de gemiddelde leeftijd van de moeders ligt toch iets hoger! En we gaan er zeker voor, niets houd ons tegen hoor!

@Rosanna, onze meiden komen ook om het weekend, 5 & 6 jr. We zijn wel bezig om de omgangsregeling uit te breiden, na min. week op/week af. Dit omdat de meiden dit nu al aangeven, en tegenwoordig (sinds 2007) hebben vaders net zo veel rechten als moeders! Dus dat is afwachten. Het speelt inderdaad wel mee, dat zijn kids er zijn, maar er ook niet zijn...dat we er dan 1 van ons samen willen. De wens heb ik altijd al gehad, alleen is nu heel groot geworden! We gaan ervoor! En jullie...heel veel suc6 met het zwanger worden van de 2e!

@ Pila79 Thanks voor je bericht ook! Tja..je heb een flitscheiding, en je hebt een flits samenwonen, zeggen wij altijd maar. Alles gaat veel sneller dan "normaal" maar ja wat is nou tegenwoordig nog "normaal". Ik denk wat jezelf wilt...en wat een ander er van vind...laat ze, je hoeft toch niet met hun te leven, toch? Heel veel suc6 met zwanger worden...hoop dat het snel mag lukken!

Zo dat was een lang bericht voor jullie allen....jullie mogen ook op elkaar reageren natuurlijk, haha dat scheelt weer wat tikken voor mij! Wel fantastisch dit!

Thanks!

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Oeps...

Er stonden nog 2 reactie's op pagina 2...

SORRY SORRY SORRY....

@ Kristel86, wat positief klinkt het allemaal daar bij jou...nu nog zwanger worden! Wij hebben in ieder geval mijn familie wel achter ons staan, echter kan ik alleen op het moment niet door 1 deur met zijn ouders, ik hoop wel dat dit nog goed komt. Niemand weet dat wij hiermee bezig zijn, het zal voor iedereen 1 grote verassing worden. Dat is voor ons een bewuste keuze geweest. We zitten niet zo op mening van een ander te wachten, als het zo ver is mogen ze blij zijn voor ons, en anders maar niet! Heel veel suc6 met zwanger worden...duim voor je mee!

@ Athena... als het gaat over het korst samen zijn,en voor een baby gaan dan mag jij dit forum houden! Vind het echt super dat jullie er voor gaan, doen wat je hart in geeft, niemand kan in de toekomst kijken...Jij ook veel suc6 met zwanger worden!

20. mama2801

mama2801 Niet meer actief

wij woonden ook vanaf dag 1 samen (hij had al 2 zoons, en ik 1 dochter) na 2 maanden bleek ik door de pil heen zwanger van onze zoon de nu 16 maanden is en we willen nu voor nog een wondertje gaan . ook wij kregen veel negatiefe reacties ondanks zwangerschap niet geplant was, maar hebben er ons niks van aan getrokken en zijn nog steeds gelukkig

Deel Deze Pagina