wie snapt mijn temperatuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loe, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo, ik heb op advies van de gyn mijn temp bijgehouden, maar hij trok er vorige week al vraagtekens bij. Ik vind het ook een beetje vreemde temp, zowiezo al veel hoger dan de meesten die ik hier aantref: dit is het rijtje in de luteale fase:
    37.4
    37.0
    37.1
    37.2
    37.4
    37.1
    37.3
    37.1

Toen werd ik ongesteld (weinig, zoals steeds sinds ik met de pil gestopt ben, maar ok)

Nu de nieuwe fase vanaf ongesteldheid:
    37.1
    37.2
    37.0
    37.0
    37.0
    36.9
    37.0
    37.0
    37.0
    37.4

Huh? Ik had toch veel lager moeten zitten met de temp? Ik ben niet zwanger. Maar nu op de 9-10 dag al een eisprong dan? Nee toch? Mijn vorige cyclus duurde 30 dagen.

Ik hoop graag jullie reacties te horen.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Loe,

Als je temp nu 3 dagen achtereenvolgens hoog is, dus in jouw geval 37,4 of nog hoger dan zou je nu je eisprong hebben.
    Dus... gewoon doortempen en kijken of het hoog blijft.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hai Hanna, ik heb net voor de zekerheid zo'n ovulatietestje gedaan, maar nee hoor, hele vage teststreep. Eergisteren ook gedaan, ook hele vage teststreep. Zou ik dan gewoon zo'n vage temp hebben waar je geen peil op kan trekken? Hebben meer meiden dat of is dat niet gewoon?

Groeten van Anne

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi Loe,

Mijn temp is ook gemiddeld hoger dan de meesten en daar is helemaal niks mis mee hoor!
    Je zal het wel snel koud hebben denk ik?
    (heb ik namelijk wel en dat komt waarschijnlijk doordat mn lichaamstemperatuur hoog is en de omgeving koud)

Als jij nu nog 2 dagen zo'n hoge temp hebt, dan is je eisprong geweest op de dag vóórdat je temp 37.4 werd.
    Op een ovulatietest kan je nu dus niks meer zien, een ovutest wordt namelijk positief vóórdat je eisprong komt.

Als het niet door een eisprong komt dat je temp vandaag hoger is kan het ook nog komen als je bijvoorbeeld lekker lang uitgeslapen hebt, het warm gehad hebt vannacht, of dat je misschien ziekjes bent oid.

Iig is er niks vreemds aan je hoge temperatuur hoor, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken!
    Je hebt gewoon een hele normale temperatuurlijst hoor!

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ben ik ook mee eens. Je kunt een hoge temp van jezelf hebben. Is helemaal niets mis mee.
    Verder vind ik jouw temp best wel gelijkmatig hoor...

6. Loe

Loe Niet meer actief

Hai Kristel, ja ik heb het heeeel snel koud, EN steenkoude voeten. Jij ook?
    En ik zag bij jou B12 staan, prik je dat? Ik namelijk ook haha. Ik heb een te lang bestaand b12 tekort gehad, waardoor nu neurologische stoornissen. Balen. Dinsdag moet ik weer nar de gyn. Die stond maar vreemd te kijken bij mijn temp.
    Tja, ik wist al wel dat ik hoger zit dan de meesten, want als ik in de stad ben geweest oid heb ik soms weleens 37.5 of 37.6.

Maar had mijn ovulatietestje van eergisteren dan niet positief moeten zijn?

Groetjes

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Loe :)

Ja ik heb ook altijd koude voeten en handen, mensen schrikken er vaak van als ik ze een hand geef oid :p

Ik weet pas sinds kort dat ik een B12 tekort heb, ik heb afgelopen dinsdag de 2e injectie gekregen...
    Ik heb er helaas ook te lang mee rondgelopen, heb namelijk al zeker 5 jaar klachten.
    Maar ze hebben nooit wat gedaan, werd altijd weggestuurd met: je bent jong, je hebt niks.
    Maargoed, nu dat we zwanger willen worden zijn ze toch verder gaan onderzoeken omdat ik al 3 vroege miskramen gehad heb.
    Ja en toen kwam een B12 tekort eruit :(

Maargoed, ik snap niet dat die gyn zo vreemd opkijkt van je temp hoor! Voor zover ik weet heb ik zelf altijd geleerd op school dat de gemidelde lichaamstemperatuur van een mens 37.5 is, dus er is niks gek aan hoor :)

Als je tempverhoging vandaag komt door een eisprong dan had je ovutest idd positief moeten zijn eergister.
    Dus dan denk ik dat je temp morgen weer lager is hoor.
    In het weekend slapen de meesten lekker uit he, of gewoon lekker lang.
    Als jij normaal gemiddeld 8 uur per nacht slaapt en vannacht bijv. 10 uur geslapen hebt dan gaat je temp ook al omhoog.

Maak je iig geen zorgen erom, je templijst ziet er heel mooi uit! En een uitschieter zo af en toe is heel normaal hoor :)

8. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hoi hoi !

Hier nog 1 met een hoge temp..

Liefs

9. Loe

Loe Niet meer actief

Jij ook? Nou, verrassing, ik ineens vandaag weer 36.9. wie snapt het nog? Ah ja, ik zit met een kaakontsteking, zou dat het allemaal doen dan? Het zal wel zo zijn he, maar eigenlijk wil ikhet niet horen. Betekent dat deze helemaal tempen niet betrouwbaar is?

groetjes Anne

Deel Deze Pagina