Ik weet niet of ik in het goeie topic zit maar goed... Nou heb ik een hele lichte positieve test vandaag 10 dpo...Maar natuurlijk ben ik stiekum al verder aan het denken wanneer ga je nou de verloskundige bellen enzo? vanaf wanneer deden jullie dat? Vanaf je nod? Of juist eerder of later?
Ik heb nu net getest maar wacht zelf nog even, tot week 6 ofzo. Met 8-9 weken wil ik graag een echo, het is zo nutteloos vandaag te bellen en bij wijze morgen toch nog ongesteld te worden. Eerste afspraak bij de verloskundige - Zwangerschapspagina
Ik was geloof een week overtijd toen ik de vk belde...was nogal onverwachts dus vandaar dat ik zolang pas testte.... ik had echt een dikke vette streep,niet te missen gewoon. Kreeg een afspraak voor 9 wkn...kon nie wachten tot die 8 wkn dus had met 8 wkn een pretecho laten maken om te kijken of ik überhaupt wel een gevuld vruchtzakje had haha
Hier volgens mij ook pas na 1-2 weken gebeld. Eerste afspraak is doorgaans toch pas rond de 8-10 weken.
Gebeld na positieve test, dit deed ik dan wel na nod. Iemand hierboven zei ik wil rond week 8 wel een echo, dat heb je niet voor t zeggen. Gewoon aanmelden bij positieve test en dan wordtcecho gepland. Soms is dat bij 8 weken, soms pas bij 10 weken.
Bij dochter en zoontje pas laat, volgens mij kon ik al vrij snel terecht bij de vk. Heb afgelopen januari een mk gehad en had een afspraak staan (had ik een paar dagen na nod gemaakt). Ze konden me wel goed helpen hoor maar denk dat ik de volgende keer toch weer wat langer wacht. Slaat nergens op, zal wel gevoelsmatig zijn
Oh ja even m'n motivatie erbij; met 9.5 hebben we een familie feest en de fam komt 1-2x per jaar met z'n allen samen. Dan kunnen we dus iedereen persoonlijk inlichten als we dan een goede echo hebben!
Hier krijg je een echo met 8 weken daarna de termijnecho van 10 weken. Daarna in principe geen meer enkel bij aanleiding. We hebben combinatietest gedaan en de seo met 20 weken is standaard dus die echos hebben wij dan nog. Maar ik heb 1 week na nod gewacht met bellen. Maar na de mk heb ik gebeld goen de test goed duidelijk was. En mochten we met 7 wkn al komen. MAar kwam ivm planning toch pas uit met 7,5 wk.
Ik heb gelijk gebeld de volgende ochtend.. was toen dus 4 weken zwanger. Met 8 weken eerste echo gehad.
Ik testte 3 dagen voor nod positief en had gelijk gelijk de verloskundige gebeld. Kwas toen precies 4 weken
1 dag na nod gebeld, de eerste echo was met 6w6d (ivm miskraam verleden, dan doen ze hier standaard een vroege echo) 2de echo met 10w5d.
Ik heb bij de eerste gebeld rond 7 weken ofzo. Ik kreeg de week erna de eerste echo. Hier is dat met 8 weken en met 12 weken. Bij de tweede gebeld met 5 weken maar dat was omdat ik veel buikpijn had en daar even over wilde overleggen. Anders had ik ook even gewacht.
Ik ging eerst naar de huisarts. Positief getest met 4+2, afspraak ha met 4+4 en ergens in die week ook aangemeld bij de vk!
Ik belde een paar dagen na nod. Maar mijn vk doet alleen de termijnecho en 20wekenecho. Dus kon nog meer dan 7 weken wachten toen. Zelf maar een pretecho gedaan en toen kwam ik vervolgens bij de gyn terech, zie onderschrift. Is echt afhankelijk van je vk, maar de meesten doen tegenwoordig wel een vroege echo en termijnecho.