Afgelopen donderdag ben ik geopereerd aan mijn neus om medische redenen; mijn neus was erg smal en belemmerde mijn ademhaling. Hierdoor had ik ook regelmatig bijholte-ontstekingen die sinds begin dit jaar chronisch waren geworden (AB hielp niet meer). Nu wilde ik sowieso al heel graag een neuscorrectie omdat ik mijn neus gewoon erg lelijk vond, maar zelf zou ik de stap nooit gezet hebben, bangerd dat ik ben Omdat het medisch was had ik zelf weinig te zeggen over hoe het eruit zou komen te zien en dus is het nog een grote verrassing voor mij hoe ik er straks uit zie! Morgen mogen de tampons uit mn neus en dan zie ik hopelijk al een beetje hoe het eruit ziet nu. (Op dit moment kan ik alleen zien dat mn neus kleiner is van de zijkant gezien, maar dat is ook t enige wat er te zien is) Ik ben eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig of er hier meerderen zijn die een neuscorrectie gehad hebben; medisch of cosmetisch; en hoe het jullie bevallen is? Ben je tevreden met het resultaat en voel je je ook beter/zelfverzekerder? Hebben jullie misschien voor en na foto's? Hoe lang duurde het voor de zwelling weg trok? Zijn er misschien nog tips tijdens het herstel waar je zelf veel aan gehad hebt? Oh... en hoe is t om de tampons eruit te laten halen? Doet t pijn?
Ik heb 2x een neusoperatie gehad, omdat ik constant een verstopte neus had. De eerste keer om mijn neustussenschot recht te zetten en meer ook niet. Toen heb ik 3 dagem met tampons moeten lopen. Het uithalen van de tampons vond ik niet pijnlijk, maar meer een beetje naar aanvoelen (je voelt het helemaal vanuit je holtes weggetrokken voelen). Maar het gaat ook erg snel. En het is zo'n opluchting als die tampons eruit zijn!!!! Voor het uithalen van de tampons moet je je geen zorgen maken. De zwelling was toen na een week helemaal weg. De tweede keer was anderhalf jaar geleden. Toen hebben ze mijn neusbrug bovenaan verbreed met kraakbeen uit mijn oor en daarbij meteen een kleine neuscorrectie (mijn neustip zat een gekke plooi is en was veel spitser). Toen ben ik een nacht in het ziekenhuis geweest en mochten de tampons de dag erna weer uit. Dit vond ik minder erg dan de eerste keer (en de eerste keer was al niet heel vervelend). Ik heb toen een week lang nog een plastic kapje met tape opgehad en na een week mocht dat er ook af. Na die week was ik nergens meer blauw en zag mijn neus er al meteen beter uit (minder spits, wat minder lang). Hij was nog wel wat gezwollen en dat is elke dag wat minder geworden. Maar mensen die me niet kenden zouden, toen het tape eraf was, niks aan me hebben gezien. Ik ben nu heel blij. Ik kan ademhalen door mijn neus en hij ziet er veel beter uit. Nog steeds is het een vrij lange neus, maar dit hoort ook gewoon bij mij. Het lelijke spitse puntje is weg. Het enige wat ik kan adviseren is het gewoon even wat rustig aandoen. Verder heb ik niks bijzonders gedaan voor het herstel. Ik zou het zo weer doen!!
Ik heb geen neuscorrectie gehad maar een operatie vanwege septum perforatie mijn ziekte had de slijmvliezen in mijn neus aangetast waardoor een gat is ontstaan en deze is gedicht door een stuk kraakbeen wat achter mijn oor is weggehaald Maar het is wel een operatie wat vergeleken kan worden met een neus operatie als neus correctie Ik heb 3 dagen de tampons in moeten hebben en het eruit halen deed geen zeer was meer opluchting ! De zwelling heeft ruim een week geduurd toen was hij weer redelijk normaal Nu 3 maand verder is mijn neus nog steeds helemaal hard en dat is ng wel vervelend en soms pijnlijk
@mejojo: dat harde gevoel heb ik na de tweede operatie wel lang gehad trouwens!! En dat mijn neuspuntje ongevoelig was. Dat heeft allebei langer geduurd, echt wel maanden.
Daar was ik al bang voor !! Ik zelf vind het soms nog best pijn doen als ik bijv per ongelijk een arm van dochter ofzo in het gezicht krijg en de neus " veert" niet mee zoals het gedaan heeft om het maar zo te zeggen dat vind ik echt een vervelend en soms pijnlijk gevoel ! Ik hoop dat het gauw weer " zacht " is haha
7 jaar geleden ook neuscorrectie ivm medische redenen: amper kunnen ademhalen door neus waardoor ik chronisch moe was. Ze hebben mijn neus gebroken en eigenlijk opnieuw gemaakt. Tussenschoot breder gemaakt en gelijk ook humpje weggehaald. Ik heb 5 dagen met tampons moeten lopen (vreselijk door je mond ademhalen continu). Eruit halen vond ik absoluut niet pijnlijk, gewoon een raar gevoel. En wat een opluchting zeg daarna. Ik kon eindelijk ademhalen. Dat harde gevoel heeft een aantal maanden geduurd maar hoelang weet ik niet meer. Zwelling ook 2 maanden of zo. En resultaat is echt super goed gelukt. Ik heb nu een mooie rechte neus maar had het nooit alleen cosmetisch laten doen. Was leuk dat ze dat erbij deden zeg maar
ik heb geen correctie gehad. bij mij is alleen het tussenschot recht gezet en de ingangen van de bijholten groter gemaakt ivm chronische bijholte ontsteking. de volgende ochtend zijn bij mij de tampons er al uit gehaald! net op tijd anders had ik ze er zelf uitgetrokken. jemig want vond ik die krengen pijnlijk en irritant. ik had wel nog siliconen dingen naast het tussenschot om het tussen schot op de plek te houden. (als ik geweten had dat ze misschien nog iets anders hadden kunnen had ik t gevraagd hahaha) tampons verwijderen was voor mij bijna hemels ik vond ze zo vreselijk
Bedankt voor de reacties Zo te lezen is het uithalen van de tampons voor iedereen een opluchting geweest! Vandaag zijn ze eruit gehaald bij mij en inderdaad, wat een opluchting zeg! Wel echt een enorm rotgevoel; alsof mn hersenen meegetrokken werden Daarna flink bloeden, maar de verpleegkundige deed iets in mn neus waardor het gelukkig snel stopte. Ik lees van een aantal dat ze last hadden van gevoelloze plekjes; ik heb dat nu al aan de punt van mijn neus... Ik hoop niet dat het heel lang zal aanhouden, want ook voel je niks, het is toch best wel een rottig gevoel. Hoe lang moest bij jullie het plastic kapje blijven zitten? Ik moet m nu nog een week laten zitten; tot volgende week maandag. Daarna moet ik m nog een week 's nachts op doen. Hadden jullie trouwens nog lang last van lekken? Ik heb sinds 3 dagen nu dat er regelmatig wondvocht uit mn neus lekt en dat vind ik best wel vies... Stond bij jullie de neuspunt ook zo omhoog eigenlijk? Het trekt een beetje en t ziet er een beetje uit alsof ik ineens een wipneus heb. De arts zegt dat dat straks allemaal weer "zakt" als mn neus uitgepakt wordt, maar ik ben er toch een beetje onzeker over
hoi ik heb een neus correctie gehad toen ik 16 was ik ben geboren met een schisis waardoor mijn neus aan één kant afgeplat werd, maar het werd niet als medisch aanzien hoor... het blijft onder de noemer schoonheidsoperatie vallen veel kan ik me er niet meer van herinneren alleen dat ik het wel lastig vond toen de wieken eruit werden gehaald... ik weet nog dat ik tegen dokter zei dat ik het 'vies' vond (gebruikte waarschijnlijk een heel ander niveau van taal maar ach )... en dan zei die dokter doodleuk wel ja voor mij is het ook vies hoor.... hehe de zwelling heeft een klein weekje aangehouden als ik me goed kan herinneren, ik ben op 1 april geopereerd tijdens de paasvakantie toen en ik ben alweer naar school gegaan na 2 weken... toen zag mijn neus en gezicht wel nog een beetje blauw maar weet nog dat mijn toenmalige crush van op school naar me kwam en zei dat ik er alsnog goed uitzag (ik denk dat hij niet goed wist wat anders zeggen hihi) veel sterkte in ieder geval en komt wel goed!
Ik ben puur medisch geholpen, twee keer, de buitenkant hebben E niet naar gekeken, was niet belangrijk en haalbaar om dat we goed uit te laten zien omdat ze al veel moeite hadden met de binnenkant normaal krijgen eerste keer 1nacht in het ziekenhuis en de tweede keer (na eerder auto ongeluk 3 jaar ervoor ofzo waar mijn neus was gebroken) moest ik 5 dagen daar blijven, E zijn ook heel de middag bezig geweest ermee, nu staat mm neus schuin maar kan redelijk ademen erdoor, daarvoor helemaal niet meer, was ook chronisch ontstoken maar wist niet beter dus niet echt superlast van, heb daarbij nog nooit pijn gevoeld ofzo. Als il nu verkouden ben gaat het in het algemeen sneller weg, langzamer dan bij meeste mensen , bv maar een maandje ofzo maar gebruik geen ab.meer...
Ik had dus ook geen plastic kapje op mm neus omdat dat vaak alleen bij cosmetische ingrepen gebeurd, wondvocht ook niet gehad, na 5 dagen wad het echt wel klaar daarmee, veel mensen lopen erna met een haasje eronder nog om dat op te vangen.
@MvMenno: Jij hebt de operatie dus zelf moeten betalen? Ik zou denken dat jouw reden ook wel medisch zou zijn... Ben je wel blij met het resultaat? Wieken in je neus? Wat zijn dat? @Triskele: Geen kapje op je neus gehad? Wat vreemd dat ik t dan wel heb... Misschien omdat de chirurg die me geopereerd heeft naast het ziekenhuis ook in een cosmetische kliniek werkt? Hij wees me er echt op dat ik het beter iets te lang kon laten zitten dan het te snel er vanaf te halen ivm inzakken van mn neus oid.. (klinkt heel vaag, alsof ik een michael jackson neus krijg als ik t te vroeg eraf haal ) Het klinkt alsof je neus dus nog steeds niet is zoals het zou moeten zijn.. Doen ze er niks meer aan? Of is dat niet meer mogelijk? (of wil je het zelf niet meer?) Wel fijn dat je nu iig weer kunt ademen door je neus! Hier was dat ook een probleem; mijn neus was sowieso erg smal, maar daarbij gingen mn neusvleugels naar binnen bij t inademen, zoog vacuum zeg maar. Nu merk ik daar niks meer van, maar t is natuurlijk nog even afwachten hoe het allemaal zal herstellen de komende tijd
Ik mag al blij zijn dat ik erdoor kan ademen ze zijn er zo lang mee bezig geweest, de buitenkant had geen prioriteit maar was ook zowat onmogelijk met de taak diezze hadden, hij wijkt als je me ziet af naar 1 kant, ach het is niet mega erg maar zie het zelf wel natuurlijk...
hoi! wel ja mijn ouders hebben de volle pot moeten betalen... blijf dit nog steeds niet snappen... ook ken ik vrienden die kindje met schisis hebben en zij krijgen niet eens een verhoogd kindergeld ook al impliceert een kindje met schisis meer ziekenhuis en dokter bezoeken... ik ben zeker wel blij met het resultaat, al is mijn neus niet perfect en zal het dat ook nooit zijn... maar als ik zie vanwaar ik kom, kan ik niet anders dan blij zijn! (wieken = noemen jullie denk ik tampons? sorry ik ben Belgische dus bij ons wordt dat wieken genoemd haha )
http://www.mijnalbum.be/MiniFoto-ZQRLENRW.jpg http://www.mijnalbum.be/MiniFoto-GKJESV67.jpg ik weet niet of je zo mijn foto's kunt zien...
Ik heb ook een operatie gehad om de toegangen tot m'n bijholtes te verbreden. Operatie viel mee, ik kon zelfs een beetje door m'n neus ademen, maar toen moesten de tampons eruit.... Man man wat een helse pijn, tranen sprongen in m'n ogen. Ik had veel stolsels en korstjes die met de tampon vergroeit leken te zijn. Bah als ik er nu nog aan denk krijg ik spontaan pijn aan m'n neus
Hallo, ik heb in januari 2011 een neuscorrectie gehad. Het was een medische ingreep omdat mijn neus ook te smal was,ze hebben de neusholte breder gemaakt,en het tussenschot rechtgezet. Ik heb gevraagd dat als ze toch gingen opereren,of ze meteen dat de neus wat fraaier wilden maken,ik had een bobbel erop zitten. De helft moesten we zelf betalen. Heb 3 dagen tampons gehad,man wat een naar gevoel dat verwijderen,ik viel bijna van mijn stokje en moest overgeven. Daarna nog een week dat kapje,en toen in de nacht nog een week. Mijn neuspunt stond iets omhoog na de operatie,dit is nu weer helemaal in orde gekomen. Ze hebben onder mijn neus een snee gemaakt,en toen de neus open geklapt zeg maar,je ziet geen litteken. Dit is voor de operatie. Bekijk bijlage 289161
Moet jij ook de zijkant van je neus masseren? Ik moest dat wel dagelijks,omdat mijn neus best ruim was bleef er wat huid over,door dit te masseren werdt dit sneller meegenomen met de rest van je gezicht(ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen)
De gevoelloze neus punt heb ik lang gehad,ik denk zo dat het sinds een half jaar pas echt weer beter is bij mij. Heb nu wel snel en veel last van kriebels in mijn neus,als mijn zoontje er soms per ongeluk op tikt komt er een kriebel aan dat ik gewoon moet niezen. Na de operatie en de tampons verwijderen heb ik nog een dag of 2 last gehad van wondvocht. Moest een creme onder mijn neus op de wond smeren,soort honing creme was dat,die rook erg zoet. Dit was voor herstel en desinfectie vd wond omdat er nog wat vocht uit kwam en het zo niet ging ontsteken.