Dag dames, ik kan al 2 dagen niet naar de wc en het doet pijn! Wat kan ik gebruiken om toch naar de wc te kunnen??! Het doet gewoon pijn, ik heb aandrqng maar het komt er niet uit
Ik leef echt met je mee! Ik heb dit ook gehad, en het was zo erg dat ik begon te bloeden tijdens het "drukken" s Avonds heb ik van 08:00u tot 22:00u op de wc gezeten van de pijn. Ik kreeg eerst huis, tuin en keuken tips, en de beste was olijfolie met water mengen! De volgende dag heb ik roosvice laxo gehaald, super spul!! Sinds dien nergens last meer van gehad. Ik probeer iedere dag 1 glas te drinken.
Het eerste wat jij morgen moet doen is de huisarts bellen! De HA kan lactulose voorschrijven, is een drankje. Ik heb het bij alle 3 zwangerschappen gehad en vond het vreselijk, nog erger dan de bevallingen.. Je moet hier niet het hele weekend mee blijven zitten want het word alleen maar erger! Sterkte!
Dank je dames, ik ga morgenvrowg gelijk aan de bel hangen... Maar nog tips voor nu? Heb inmiddels al een eetlepel olijfolie ingenomen!! Het is echt erg! Heb dit nog nooit zo erg gehad! Ik heb drang maar het komt er gewoon niet uit !!
Nee sorry er is volgens mij niks wat gelijk helpt! Dat drankje werkt ook na ong 1 dag dus ben bang dat je morgen nog zo'n pijn hebt! Zie dat we een bijna gelijk gaan met de zwangerschap, ik had het echt in de beginweken van de zwangerschap, nu gelukkig geen last meer. Het gaat weer over denk daar maar aan. Eet je voldoende groente en fruit en drink je genoeg water? Dat scheelt ook al...
Morgenochtend als je wakker wordt een groot glas lauwwarm water op nuchtere maag drinken. Niet erg lekker, maar hierdoor komt de boel wel op gang. Ik heb al jaren darmklachten en kan soms zo een week niet (is vrij normaal hier ) en dit werkt dan wel meestal! Ik heb ook movicolon en lactulose en al dat soort middeltjes, maar die doen helemaal niks bij mij.. Dat kan ik dagen gebruiken en dan is t er nog steeds niet uit... Voor nu kun je even goed wat warms drinken (water/thee) en een warme kruik op je buik leggen. Hierdoor ontspannen je darmen ook en dit wil ook nog wel eens helpen. Verder.. Probeer rustig te blijven en er niet te veel op te focussen (voor zover dat lukt). Als je gespannen bent zijn je darmen dat ook en wordt t sowieso al lastiger. Sterkte ermee!
Nou ik heb vanaf het begin van mn zwangerschap hier totaal geen last van gehad, ging zelfs twee keer per dsg zonder moeite en nu sinds twee dagen helemaal omgeslagen... Het is niet anders dan afwachten @ kristel... Tanx voor je advies
ik heb er ook heel veel last van, kon van de week drie dagen niet. daar voel je je dus echt waardeloos van. heb die avond een paar glazen warm water gedronken, smerig maar hielp wel een beetje. toen eenmaal het eerste keuteltje kwam (sorry) volgende mondjes maat de rest. succes, het doet zeer maar niet niks aan doen. sterkte
Gisteravond is het eruit gekomen, het was niet normaal veel en dik!! ( sorry voor de detail) wat een pijn en nu nog.. Ga zo roosvice laxo halen en pruimen, hoop dan dat dit niet meer gebeurd!!! Wat een helse pijn... Moest denken aan de bevalling die mij nog te wachten staat!
Veel drinken, vezelrijk eten, pruimen eten en roosvicee laxo drinken... Bij mij hielp dat echter allemaal niet en nu heb ik van de gyn zakjes voorgeschreven gekregen: Psylliumvezels Sandoz Orange. Ik neem ze 2 keer per dag, in het begin werkte het niet, maar nu merk ik wel verschil! Oh en in het ergste geval kun je ook een klysma halen bij de apotheek... heb ik van de week ook moeten doen, maar dat werkte wel meteen! Sterkte!
Bij de apotheek kan je zonder recept microlax halen. Haal ze uit voorzorg in huis, als je het nog eens hebt dan kan je ze gebruiken! Het werkt super maar is ook geen pretje.... Ik heb het vorige zwangerschap 1 keer moeten gebruiken en heb ze nu gewoon uit voorzorg in huis! Ik weet hoe erg jet kan zijn! Erger dan een bevalling kan ik je vertellen!!!
Hier nog één met zoveel problemen met naar de wc gaan. Normaal, voordat ik zwanger was, had ik altijd al veel moeite met naar de wc gaan. 2x per week was voor mij heel normaal. Nu ben ik inmiddels 33 weken zwanger en het gaat steeds moeizamer, ga zo 5 dagen niet! Ik kan slikken wat ik wil,een reep ontbijtkoek een niks helpt! Ook die roosvicee wil niet werkn...
Ik mag me ook aansluiten, ook sinds 2 dagen en heb er flink buikpijn van. Heb vanacht bijna een uur op de wc gezeten. Hoor mn darmen gewoon rommelen en borrelen. Wat een gedoe zeg. toi toi iedereen...