buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, wie ook?

Discussion in 'Miskraam' started by Dreamer83, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik ben deze week geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap .
    Ze hebben gelukkig alles kunnen behouden.

Wie heeft er ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad?
    Waar had jullie wondertje zich ingenesteld?
    Heb je lang pijn gehad na de operatie?
    Heb je lang gevloeid?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Ook hoe jullie het verwerkt hebben.

2. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hoi dreamer, wat vervelend voor je! Echt rot! Ik heb begin februari een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik wist niet eens dat ik zwanger was en had heel t weekend al buikpijn, ben toen maandag naar t zh gegaan en binnen 2 uur lag ik op t ok. Mijn linker eileider hebben ze moeten verwijderen. Ik ben toen 3 weken thuis geweest en heb echt rustig aan gedaan. Lichamelijk ging t toen alweer n stuk beter maar mentaal vond ik wel . Zwaar. Ik was begin april weer zwanger maar t heeft weer niet zo mogen zijn :( ik had echt nooit gedacht dat ik zo snel weer zwanger zou zijn maar helaas t ging weer mis. Nu moet ik maandag weer terug naar t ziekenhuis, over hoe nu verder.... Ben benieuwd. Heel veel sterkte voor jou! Liefs inger

3. Themar

Themar Actief lid

May 18, 2010
    127
    1
    0
    Wat erg hè dreamer. Sterkte!

Ik 28 april een buitenbaarmoederlijke zwangerschap . Had ineens hele erge buikpijn. Vruchtje, was ruim 6 wkn zwanger, had zich in linker eileider genesteld. Eileider niet kunnen redden en is verwijderd.
    Had na de operatie vooral pijn in nek en schouder (komt door gas van operatie), paar dgn later pas hevige buipijn omdat ik begon te bloeden. Heb ruim 6 dgn hele heftige bloeding gehad. Vergelijkbaar met eerste menstruatie na m'n bevalling van m'n dochter.
    Ben de eerste 3 wkn thuis geweest. 2 weken geleden weer begonnen met halve dagen, vorige week 75%, maar ga vlg week weer halve dagen werken. Is toch heftig om te werken, vooral emotioneel begint nu alles door ge dringen.
    Wel gaan we weer door voor een nieuwe zwangerschap. Volgende week op vakantie met man en kind, dus wie weet brengt de rust ons iets moois :)

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb 17 februari een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, ons wondertje had zich bovenin mijn rechtereileider genesteld.
    In mijn geval net onder het "vang" gedeelte, helaas zat er niets anders op dan mijn eileider te verwijderen.
    Aangezien ik lichamelijk werk heb heeft het voor mij ca 6 wkn geduurd voordat ik weer enigsinds zelfstandig aan het werk was.
    3 dagen na de operatie ben ik gaan vloeien en dat heeft ca een week geduurd.
    Tellend van de operatie heeft het 31 dgn geduurd voor mijn eerste menstruatie.
    Mijn eerste eisprong en menstruatie waren echt enorm pijnlijk en daarna niet meer.

Heel veel sterkte met verwerken en neem de tijd.

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vervelend dat je ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad :( Ik heb in sept. 2011 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Echo met 7 weken was niets te zien in de baarmoeder, aantal controles gehad en pas 1,5 week later hebben ze besloten om te opereren omdat het HCG licht bleef stijgen en er vrij vocht in m'n buikholte te zien was. Het vruchtje (was al afgestorven) zat bij mij aan het einde van de eileider waardoor ze het makkelijk hebben kunnen verwijderen zonder de eileider te beschadigen.

Ik vond de pijn nog wel meevallen. M'n man is wel een week thuis geweest om te zorgen voor ons zoontje van toen 1,5 jaar oud want je moet eigenlijk 2 weken rustig aan doen.

Ik heb niet heel erg gevloeid. Was al wel 1 à 2 dagen voor de operatie begonnen maar het was ook na een week wel helemaal over. 2 à 3 dagen was het vloeien best heftig, daarna werd het al gauw minder.

Zelf ben ik op 23 september geopereerd en op 3 oktober ben ik weer aan het werk gegaan, dus krap 1,5 week later. Ik was wel heel erg gefocused op het zo snel mogelijk weer zwanger worden en was dus bezig met tempen en ovu-testen. Zo'n 3 weken na de operatie had ik m'n eisprong weer. Net daarvoor heb ik wel even een flinke dip gehad omdat ik dacht nooit meer een eisprong te krijgen, zolang duurde het voor mijn gevoel.

Ik ben gelukkig gelijk na de operatie weer zwanger geworden, dat scheelt denk ik ook wel veel bij de verwerking. De eerste tijd was wel erg spannend maar ik kreeg met 5 weken gelukkig al een echo en daarop was te zien dat het nu wel in m'n baarmoeder zat.

Heel veel sterkte met het verwerken en hopelijk mag jij ook weer snel zwanger zijn.

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Bedankt voor jullie verhalen dames!
    Ik voel me momenteel zo alleen, ken niemand in mn ongeving die dit ook heeft meegemaakt.
    Ben ook nog compleet verdoofd emotioneel.
    Voelt nog alsof het het verhaal van een ander is.
    Kan het vertellen zonder iets te voelen.

Ons wondertje had zich in mn rechter eierstok genesteld en is daardoor ook naar buiten gegaan (gat in mn eierstok hebben ze dicht gebrand)
    Ik had ook niet later moeten komen, dan had ik er niet meer geweest *slik*

Die schouderpijn herken ik, dat heb ik ook.
    Momenteel trekken mn wondjes nogal, vooral de grote die boven mn bikinilijn zit.
    Heb ook nog last van ongipijn, en merk dat binnenin nog niet alles zn plaats terug heeft gevonden.

Ik heb de dag na de operatie een beetje bloederig slijm verloren en de dag daarna begon het vloeien.
    Vandaag (dag 5) begint het minder te worden.

Ik kan nog helemaal niks.
    Heb een kleine meid van 15 maanden en kan niet voor haar zorgen, kan haar niet eens optillen.
    Hoop dat dat snel beter gaat, ben compleet afhankelijk en dat bevalt me echt niks!

Snel weer zwanger worden zit er hier helaas niet in.
    Ik zou het liefst direct er weer voor gaan, maar wij zijn afhankelijk van de kliniek (IUI-D)
    En hun protocol is minstens 2 cyclussen afwachten.
    Moet zeggen dat dat de verwerking niet meehelpt!
    Voel me momenteel al zo nutteloos en dan zolang niets mogen/kunnen doen om je wens te vervullen is vreselijk.

Volgende week hebben we een gesprek met de gyn die mn operatie heeft gedaan.
    We gaan dan vragen wat zij zegt over wanneer we er weer voor kunnen gaan.
    Als zij aan geeft dat het weer mag gaan we de kliniek bellen om te vragen of we eerder mogen.
    Protocollen kun je vanaf wijken toch ;)

@Inger: ook al 2x achter elkaar mis dus :(
    Heel veel sterkte.
    Wij hebben voor de BBZ een miskraam gehad.
    Moeilijk om nog vertrouwen te hebben dan he.

@Themar: hopelijk een leuk souveniertje dus!

@Jane: gelukkig was je cyclus snel weer op gang dus.
    Hmm, ik heb sinds de bevalling al geen makkelijke eisprong qua pijn, dus ben benieuwd wat me nu dan te wachten staat.

@Poemi: heerlijk zo'n positief verhaal!
    Jij had dus ook een kleintje toen je rustig aan moest doen.
    Zo moeilijk he.

7. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Alleers eerst heel veel sterkte.
    Ik kreeg in feb een bbz en hierbij is mijn rechter eileider verwijderd. Heb zeker eerste 2 wk niks kunne doen was daarna redelijk weer op de been.
    Ik sept erna was ik weer zwanger en weer bbz nu werd mijn linker verwijderd. Lichamelijk ging het herstel nu sneller. Maar geestelijk had ik t best zwaar.
    Ik had gevoel van schhamte, falen tegenover mijn man. Heb best even een dip gehad. Onzin natuurlijk want je doet het niet expres, maar t was mijn lijf die ons in de steek liet.
    Maar ivf traject heeft ons een prachtige dochter gegeven en haar broer is onderweg.
    Snap dat je graag verder wilt maar mocht t niet eerder gaan zijn die 2 mnd ook zo om. Neem goed de tijd voor je lichaam en je bolletje, komt vast allemaal goed!

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Noel, 2x een bbz, echt heftig!
    Wat een rijkdom dat jullie straks 2 kindjes hebben.
    Zo bijzonder dat het nog kan dan he.

Ik ben nu een weekje verder en merk veel vooruitgang, maar ben er nog lang niet.
    Langer dan een kwartier staan geeft nog veel pijn en ik ben nog zoooo moe.
    Dat ben ik echt niet gewend.

Wanneer hadden jullie de nacontrole eigenlijk?
    En wat werd daar gedaan?

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hopelijk mag je toch eerder voor een volgende poging gaan. Als het allemaal niet vanzelf gaat lijkt het me helemaal verschrikkelijk om zoiets mee te maken :( Vervelend dat je lichamelijk ook nog niet helemaal opgeknapt bent, dan wordt je er elke keer weer aan herinnerd.

Ik ben trouwens nooit op nacontrole geweest, vond het zelf niet echt nodig. Ik heb wel wekelijks bloed moeten prikken tot het HCG 0 was, en kreeg dan ook de uitslag telefonisch van een gyn dus heb toen nog wel wat vragen kunnen stellen.

Succes bij de gyn deze week.

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik ben wel op nacontrole geweest. En we hebben vooral n goed gesprek met de gyn gehad verder niks qua controle ofzo. Sterkte meis!

11. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb ook geen controle gehad, ha heeft hechtingen verwijderd. Sterkte en rustig aan.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik moet me dus niet teveel voorstellen van de nacontrole zo te lezen.
    Hoop in ieder geval op een goed gesprek.
    Zit nog met een aantal vragen en een hoop onduidelijkheid over wat er nou precies is gebeurd.
    En ik hoop op een echo om te zien of alles schoon is en er misschien alweer eitjes aan het groeien zijn, maar zo te lezen heeft geen van jullie dat gehad?

@Inger: vandaag weer ongi geworden zo te lezen?
    Sterkte!

13. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Dreamer, miss is dat bij mij anders omdat mijn erop leider verwijderd is.
    Als je gyn een afspraak heeft gepland zulke al die dingen heus aan bod komen.

14. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

Jan 30, 2011
    628
    0
    0
    Ik ben vorige week geopereerd het vruchtje zat in mijn eileider. Deze is ook verwijderd. ik heb veel pijn in mijn onderbuik. Ik vloei al een stuk minder. Wat ik wel gek vind omdat mijn baarmoeder ' vol' zat met slijmvlies. Misschien komt er nog wat.

Geestelijk kan ik het nog niet bevatten. Wij wisten niet dat we zw waren.
    Bij de vorige 2 zw wisten we wel dat we zw waren maar dat werden helaas mk's

Over 6 weken heb ik de na controle.

Dikke knuffel voor iedereen

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Jesse: voor jou dus ook nog zo kort geleden.
    Onwerkelijk is het allemaal he.
    Ik heb maar weinig gevloeid (l-m-h-m-l-l-l)
    En light is dus echt alleen met afvegen.
    Bij mij zat mn baarmoeder ook vol slijm en met de echo gisteren was deze weer netjes schoon, dus blijkbaar hoef je geen enorme klonten of extreem veel bloed te verliezen.

@All: nacontrole was vooral om duidelijkheid te krijgen wat er nu precies was gebeurd en wat ze hadden gedaan tijdens de operatie.
    Ik heb wel een echo gekregen, maar oef dat deed nog zeer zeg!
    Volgende week weer bloedprikken, want mn hcg was nog 30.
    Mocht van de gyn na mn ongi weer proberen zwanger te worden, dus hopelijk mag dit van de kliniek ook!

16. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

Jan 30, 2011
    628
    0
    0
    Dreamer thnx voor de info. Dat je dus niet heel erg hoeft te vloeien.
    Ja vind het heel onwerkelijk.
    Rot dat de echo zo'n pijn deed.
    Ik hoop dat de kliniek ook zegt dat je door mag. Duim duim

Share This Page