"kom naar huis lief, mijn ei springt!"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thura, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Oftewel, de timing van het vrijen.

Mijn Lief is gelovig. Voor hem betekent dat het vieren van de Sabbat, oftewel zaterdagrust. Van Zonsondergang op vrijdag tot zonsondergang op zaterdag is eht rust en Lief werkt dan niet, maar vrijt dan ook niet. Ik heb daar respect voor, ik doe met hem mee qua werken en bijv. geen boodschappen doen, en qua vrijen zal ik wel moeten.

Mijn ei echter, respecteert de sabbat niet. Lullig ei, het springt op vrijdag. elke keer weer, ik heb een regelmatige cyclus. Eerst sprong mijn ei op dinsdag, maar na de miskraam springt mijn ei op vrijdag.

En ik, ik wil dat ei bevrucht zien. en dan moet er wél gevreeen worden. Ik word daar een beetje obsessief in, merk ik. Timing, vaak vrijen... Gelukkig is het wel heel leuk in de slaapkamer, we ervaren het echt niet als een straf. Maar hoe moet dat nou vrijdag en zaterdag? Ik kan moeilijk mijn Lief een halve vrije dag op laten nemen elke keer dat mijn ei springt. en zaterdag avond is het al te laat voor het ei, ben ik bang. Of is het veel aannemelijker dat het ei ook bevrucht wordt als op donderdag de slaapkamergymnastiek plaatsvindt?

2. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Als je ei op vrijdag springt, is donderdag de meest vruchtbare dag. Kijk maar op de calculator in de linkerkolom van deze site. Persoonlijk zou ik de vrijdag ook nog als kansrijk bestempelen, maar ja..... moeilijk, moeilijk! Veel succes! Enne....gymnastiek ze op donderdag :D :D

3. Niet meer actief

Gebruik je ovu testen dat je weet dat je op vrijdag je eisprong hebt?
    Is er geen kans dat het eerder of later springt?

4. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Haha, daar heb ik net een topic over geopend. Ik wil ze inderdaad gaan bestellen. Misschien springt het ei wel eerder.. heb jij ervaring met die dingen? welke kan ik het beste kopen en waar?

5. Niet meer actief

Nee geen ervaring ermee.
    Ik zelf gebruik Persona, vind ik erg handig.

Je kan ovu testen hier bestellen op de site, en op www.matcare.nl

Maar als je liever met ochtend urine werkt, kan je bij de drogist ClearBlue digitale ovu testen halen.
    Ze zijn prijsig (32 euro)
    Maar je kan daarna een doosje Persona kopen en die gebruiken, dan moet je het digitale houdertje van CB wel bewaren.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Spermacellen kunnen een aantal dagen overleven als ze van goede kwaliteit zijn.
    Als jij op vrijdag een eisprong hebt, dan zou het zelfs kunnen zijn dat je zwanger raakt van seks op dinsdag of woensdag.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon vrijen op woensdag en donderdag. Kun je nog best zwanger mee worden. En inderdaad, weet je zeker dat je ei springt op vrijdag, of bepaal je het aan de hand van je banner? Bij mij is het echt niet elke maand op dezelfde dag.

NB: ik dacht dat je juist geacht werd om WEL met je vrouw te vrijen op de Sabbath...

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    als je nou op woensdag, donderdag en vrijdagochtend vrijt? Kansen genoeg lijkt me! ;)

9. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Lief zegt dat er niet gevreeen wordt op de zaterdag. Ik heb geen idee hoe of waar dat precies in de bijbel staat, maar het is zijn invulling/interpretatie en hij voelt zich er niet gemakkelijk bij. Ik heb absoluut geen zin hem daar in te dwingen.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    moet je ook zeker niet doen! de zaterdag is zijn absolute rustdag en dat moet je gewoon respecteren. Trouwens, een week heeft 7 dagen, dus 1 dagje 'klusrust' in de week is nog helemaal zo gek niet, toch? ;)

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zeker, als hij niet wil, moet je dit respecteren. Ik heb alleen wel eens gelezen dat Joden juist wel vrijen op Sabbath. Maar ik ben niet Joods dus ik weet het niet zeker. Het komt vast wel goed!

12. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Hij is ook niet Joods. Hij is christen, maar dan met de oude regels. Ik zal hem eens voorleggen dat joden wel liggen te rampetampen op de dag des heres.... Zelf vind ik het namelijk geen werk en niet onrein, maar die bijbel is daar nogal vaag over.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Aha, sorry; omdat je het sabbat noemde, nam ik aan dat hij Joods is. Het is goed mogelijk dat Christenen dat weer heel anders invullen dan Joden. Veel succes!

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Idd, je kan ook zeker zwanger worden als je de dagen vóór je eisprong klust. Gezond sperma kan namelijk een aantal dagen overleven in een gezonde baarmoeder :)
    Dus, heel veel succes!

15. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Christen, jood, alles lijkt ook op mekaar hoor. Ze maken zich onderling gewoon drukker over de verschillen dan over de overeenkomsten. Lief is niet bij een kerk, dat vind hij te gesloten, dan valt er nergens meer over te praten zegt hij. Dus hij geeft zijn eigen invulling aan hoe hij de dingen uit de bijbel interpreteert. Ik grijp hem donderdag wel even. :p

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Haha...jullie discussie is echt onwijs grappig! Veel succes met klussen (of slaapkamergymnastiek, ook een geweldig Scrabblewoord!) allemaal! En hopelijk is het snel raak, of dat nu op zaterdag is of niet! ;)

17. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    zo te zien moet jij vandaag aan de slag, Jipper

ik doe niet aan klussen. Ja, klussen doe ik in huis, met een hamer, of een lamp ophangen ofzo. Ik noem het meestal gewoon bij naam, of iets plats als ik jeuk heb gekregen hier van de rare termen. Babydancen, klussen, voor het eggie, het zal me wel. Doe mij maar vrijen of de liefde bedrijven of lekker ouderwets slaapkamergymnastiek. Ik weiger te "klussen"

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Haha Thura, je hebt groot gelijk hoor! Het is vandaag inderdaad voor mij de perfecte dag om mijn vent in bed te krijgen en dan niet om te slapen maar om lekker te vrijen. Want dat moet het wel blijven, gewoon lekker... ;)

19. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Haha, Thura...ik moet erg lachen om je lekkere droge opmerkingen. Maakt mn dag weer goed ;)

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ook ik vind dat je het wel moet respecteren al snap ik ook dat het voor jou frusterend is....je hebt de mazzel dat de dag voor je ei jij het vruchtbaarst bent...als je inderdaad de donderdag en de vrijdagochtend klust moet je in principe net zoveel kans hebben!

Succes meid!

Deel Deze Pagina