Nog en geldvraag/

Discussion in 'De lounge' started by linda81, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat is zeker fijn maar ik moet wel zeggen dat het.ook zo is omdat mijn vriend chauffeur was op het buitenland.en dus eigenlijk zoveel verdiende dat hij het niet op kon maken je dan spaar je wel.ik heb de laatste jaren heel flink kunnen sparen door dat ik wat geerft heb

2. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Wij hebben 3! spaarrekeningen. Op 1 staat genoeg geld om een nieuwe middenklasse auto te kopen. Op de andere 2 staat ook een leuk bedrag.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wow... Wij hebben allebei een spaarrekening maar daarop staat max iets van € 2500 ofzo.

Daarentegen hebben we geen schulden (behalve hypotheek) en twee afbetaalde mooie auto's :D

Zie niet in waarom we zouden moeten sparen... We verdienen genoeg, leven er lekker van, als er iets kapot gaat kunnen we dat makkelijk betalen, we hoeven nooit echt na te denken over wat we uitgeven.

Als er echt iets zou gebeuren, heb ik altijd nog ouders van wie we altijd kunnen lenen. Maar ik zou niet weten wat.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    spaarrekening :confused: :oops: :oops: :idea: :( :( denk 4 euro ofzo

hoe doen jullie dat dan sparen ik houd echt wel maand over maar geen geld hoor en leef echt behoorlijk zuinig

groetjes nathalie ;)

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier ook een dikke spaarrekening, ik vind het erg prettig om iets achter de hand te hebben.
    Wij sparen elke maand automatisch en extra dingen zoals eindejaarsuitkering en belastingteruggaaf gaan meteen op de spaarrekening.
    We hebben gelukkig allebei een prima inkomen, dus de meeste dingen kunnen we van ons gewone salaris betalen.
    Vakanties, dingen in huis en bijv. nieuwe auto/motor gaan van de spaarrekening.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Mijn vriend had ook een bedrag met 5 nullen.. Maarja, toen gingen we samenwonen :p

Huis gekocht, auto gekocht, hele inboedel nieuw moeten kopen... Ja dan raakt het geld snel op ja...

Momenteel staat er nog een bedrag van 4 nullen op, maar dan gaan we nog trouwen binnenkort, dus er zal jammergenoeg niet veel meer van overblijven.. Sorry, ga geen bedragen noemen..

Wel proberen we het bedrag weer lekker aan te spekken door ongeveer 600-800 euro per maand te sparen :)
    Vind het namelijk wel fijn om altijd iets achter de hand te hebben, je weet nooit wat er kan gebeuren!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Wij hebben momenteel iets van 5000 op de spaarrekening, maar straks als onze bruiloft is geweest zal daar niet zo veel meer van over zijn.

Ach komt wel weer we betalen de hypotheek bruto dus jaarlijks zo'n 3000 euro wat we daarvan terugkrijgen. Dat gaan dan direct weer naar de spaarrekening. Vind het wel belangrijk om altijd wat achter de hand te hebben.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het heeft bij ons wel vier nullen, maar hoeveel ga ik niet zeggen. Ik vind sparen wel belangrijk, omdat ik het een fijn idee vind om een financiele buffer te hebben. Bovendien gaan onze kindjes misschien later wel studeren, en dat gaat natuurlijk ook megaveel geld kosten.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij hadden 3 vette spaarrekeningen, maar met australie vorig jaar, de huurauto in de prak rijden en een aantal maanden op spaargeld leven na de reis heeft er flink ingehakt.. nu is het weer flink aangevuld gelukkig, zitten bijna op 4 nullen.

10. Niet meer actief

Wij hebben nu nog 3 spaarrekeningen die allen goed gevuld zijn. Een van die spaarrekeningen hebben mijn ouders gestart toen ik geboren ben en iedere maand 100 gulden (later €100) opgezet tot mijn 19e verjaardag. Dus dat kunnen jullie uitrekenen hoeveel daar op staat. ;)

Mijn vriend heeft net zo'n spaarrekening met een soortgelijk bedrag.

En gezamelijk hebben we ook eentje die we gestart zijn toen we 1,5 jaar geleden zijn gaan samenwonen. Hier zetten we iedere maand €300 bij op.

Dus eigenlijk kunnen wij best wel goed sparen! :D

11. Niet meer actief

Ho foutje!

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    na echt een mega grote trouwdag,nwe auto en huwelijksreis is de spaarrekening geplunderd
    begin dit jaar stond er 22000euro op

hihihi we beginnen nu weer opnieuw

13. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou ik kan alleen maar jaloers zijn!

en ik vraag me af hoe mensen 600 tpt 800 euro kunnen sparen!
    dat red ik echt niet! dan kan ik nog zooo zuinig leven maar toch zal dat niet gaan!
    op onze spaarrekening staat dadelijk niks meer!

we hebben 2 jaar geleden een huis gekocht en nu een aantal maanden geleden weer een huis gekocht! en er moet hier en daar vanalles gebeuren en zo ook de babyuitzet 2 jaar geleden aangeschaft...

ach het zij zo....

14. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Sinds kort een leuk bedrag... maar gaan nog met vakantie dus geloof dat de rekening vlot geplunderd zal zijn :D

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    zo hier ook hoor! Onze spaarrekening is echt leeggetrokken aan trouwen-huis kope-babyuitzet!
    We sparen dan wel het vakantiegeld e.d, maar dat gaat later weer op aan de vakantie.
    Nu gaan we weer gericht sparen voor nieuwe meubels, omdat we over een jaar ofzo een nieuw huis willen kopen.

De ene spaarrekening die vast staat is een erfenis, dus dat hebben we ook niet zelf voor elkaar gekregen.

16. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij hebben pas gekocht dus op het moment is die spaarrekening helemaal leeg.

17. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik spaar nu 500 euro per maand en dat doen we al heel veel jaartjes.
    er staat dus gelukkig genoeg op.

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Opt moment een paar duizend euro, maar we willen graag verhuizen, dus dan zijn die centjes welkom. En hebben pas ander auto gekocht, dus daar gingen ook een paar nullen naar toe ;)
    Spaar 500 per maand, kan omdat we nu heel goedkoop wonen. Heb nog wat op betaalrekening en op aparte rekening (ook soort spaarpotje).
    Dus mag niet klagen, maar heb ook genoeg wensen die bakken met geld kosten hihi.

19. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    we hebben pas een nieuwe auto gekocht en natuurlijk alles voor de kleine (alles nieuw gekocht) dus er is veel vanaf gedaan maar gelukkig wel voor een goed doel :D er staat nu nog iets van 1500euro op. Vind het wel belangrijk om altijd iets van 1000 euro achter de hand te hebben dat mocht er bijvoorbeeld iets kapot gaan ofzo.

20. saarxx

saarxx Niet meer actief

pfff elke x als ik denk nou begint het een beetje wat te worden gaat mijn auto stuk of zoiets naars:(probeer het iig wel :D

Share This Page