nog iemand gestopt met roken tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liz0104, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Weet je wat ik altijd zo dubbel vind?

Dat ouders altijd het allerbeste voor hun kindje willen als het geboren is. Bij elk kuchje, snottertje of wat dan ook wordt er aan de bel getrokken bij de dokter.. Het kindje krijgt het beste van het beste om gezond en groot te worden en iedere ouder heeft angst dat zijn of haar kindje iets overkomt. Ik kan dan niet begrijpen dat sommige moeders die doorroken niet inzien dat het roken op dat moment vele malen slechter voor hun kind is dan een dag geen fruit of later, bij oma teveel snoep krijgen....Hoe verwrongen zijn je gedachten dan, dat je het roken tijdens je zwangerschap op een 1 of andere manier niet kan laten?

Ja, natuurlijk is het moeilijk, niemand zegt dat je er geen moeite voor hoeft te doen, maar het is niet onmogelijk. Gewoon geen nieuwe opsteken en even doorzetten, daar gaat het om. Maar zolang je jezelf zielig blijft vinden omdat je geen siggie op "mag" steken, maak je de kans op slagen erg klein...

Komop, het stoppen valt echt heel erg mee en je staat er niet alleen voor. Zoveel moeders zijn je voor gegaan, die laten zien dat het ècht kan!

2. Ska26

Ska26 Actief lid

16 mei 2008
    148
    0
    0
    Operatieassistent
    Noord-Brabant
    Ja vind ik ook.
    Maar blijkbaar vinden mensen zichzelf een beetje zielig loetje.
    En het lijkt wel of ze denken dat het 'leven" ophoud als ze geen sigaret meer kunnen roken maar ja.

Ik heb mijn stukkie geschreven n.a.v wat ik gelezen heb hier op het forum van Nathalie die erg moeite heeft met stoppen.
    En wil d'r niet aanvallen,maar vind het allemaal maar beetje zielig verhaaltje, beetje egoïstisch vind ik het overkomen, zij heeft er zo moeite mee dan denk ik...hallo er zit een kindje in je die er niet voor kiest!
    Maar ja.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben nu voor de 4e x zwanger, de eerste 3x is het vrij snel fout gegaan.

De eerste keer dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt maar na een week kreeg ik een miskraam en door dat verdriet ben ik nog meer gaan roken dan ik daarvoor deed.

Toen heb ik met mezelf afgesproken dat ik bij een volgende zwangerschap pas zou stoppen na 5 of 6 weken. (als ik dus over die mk-periode van vorige keer heen was).

Bij deze keer ben ik na de positieve test meteen geminderd naar 2 sigaretten per dag.

En na 6 weken ben ik helemaal gestopt :D

Het is niet heel makkelijk gegaan, maar ik heb acupunctuur ervoor gedaan en door die behandelingen had ik niet eens meer behoefte aan een sigaret!
    Ik heb dus verder helemaal geen moeite meer hoeven doen voor t stoppen!

Ik raad dus echt iedereen aan die er moeite mee heeft om eens acupunctuur te proberen.
    Je hebt ongeveer 2 tot 3 behandelingen nodig en zoveel kost het nu ook weer niet.

Doorroken kost veel meer geld!
    Dus voor t geld hoef je t niet te laten!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Precies, als je het echt wilt, is het echt wel mogelijk.

Ik was meer een gezelligheidsroker op feestjes. NU moet ik er echt niet meer aan denken. Wil zelfs niet in ruimten zitten waar gerookt wordt. Ik denk dat meteen aan mijn kindje, hij/zij heeft ZOOOO recht op alle gezondheid. En ik, als moeder, ben verantwoordelijk daarvoor.

5. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hallo meiden,

ik wist dat ik zwanger was met vier weken,
    heb altijd gezegd zodra ik zwanger ben druk ik me peuk uit en raak ik hem nooit meer aan.
    voila echt geen zin meer in een peuk.
    vind het echt super knap van me zelf.
    en tot nu toe doet me kleine het perfect.
    daar doe je het tenslotte voor TOCH DAMES. :)

groeten koos

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik was een verstokte roker (25 sigaretten per dag, al jaren lang :( ) en ben nu sinds ik het weet dat ik zwanger ben (weet het pas net) geminderd van 25 naar maximaal 5 per dag. Ik wil nu gaan afbouwen naar 4, dan naar 3, dan naar 2 en dan 1, en dan 0...! want ik wil absoluut niet blijven roken tijdens de verdere zwangerschap. Ik vind het wel ontzettend moeilijk maar ben toch heel trots op mezelf als ik om vijf uur 's middags pas de eerste of tweede sigaret rook. De verslaving is psychisch zo sterk... maar ik merk wel dat het minderen me goed af gaat en dus doe ik het op deze manier, omdat ik ook vaker gehoord heb dat als je accuut stopt (plots) dat die stress van het 'afkicken'ook niet goed is voor het baby'tje. Dus doe ik afbouwen en dan uiteindelijk helemaal stoppen. Ben al trots op die 20 sigaretten per dag die ik nu minder rook dan vorige week! :D
    Mijn schoonmoeder had trouwens van diverse mensen gehoord dat een aantal huisartsen en vk's aan vrouwen hadden geadviseerd om als ze het echt moeilijk vinden, dan maar 3 sigaretten per dag te roken, omdat het helemaal stoppen dan te veel stress zou opleveren voor het kindje? Hebben jullie dit ook al eens gehoord?

Ik weet niet of dit klopt, weet wel dat ik van 'cold turkey' stoppen met roken me lichamelijk en geestelijk erg rot ga voelen. Mega gespannen.
    In elk geval werkt het minderen zo wel voor mij, op deze manier heb ik er niet zo veel spanning van. NIET roken is het allerbeste voor het kindje en daar ga ik dan ook naar toe werken.

In elk geval heb ik voor de rest gelukkig niets waar ik moeite mee heb om het te doen of laten, alcohol dronk ik al bijna nooit dus dat ga ik ook echt niet missen!, franse kaas en rauw vlees etc. hoef ik ook geen moeite voor te doen, ik heb gelukkig geen overgewicht meer (paar jaar geleden ben ik flink veel kilo's afgevallen) en ik voel me gezond.

En eh...foliumzuur slikken deed ik gelukkig al drie maanden voordat ik zwanger raakte :D

groetjes
    mamatoB

7. stimpy

stimpy Nieuw lid

15 dec 2008
    3
    0
    0
    die stress krijg je juist van een sigaret, en omdat ze gaan minderen verlangen ze er steeds meer naar. Je kan beter cold turkey stoppen dan heb je misschien 1 a 2 weken last van stress, dan er 3 te blijven roken, je gaat er alleen naar uit kijken en denken o nog even dan mag ik er weer 1. Zeer slecht.

Gewoon stoppen ik heb er er ook altijd 25 per dag gerookt en ben ook cold turkey gestopt, heb op een forum mee geschreven om van me af te schrijven. Ben nu al langer als een halfjaar gestopt.

Tip boek van allen carr
    Groetjes

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies, minderen geeft meer en langer stress dan in 1x stoppen. Hoewel ik het super vind dat je er zo mee bezig bent mamatoB, je hebt de wil om te stoppen, meestal lukt het dan ook gewoon..Succes!

9. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb het Allen Carr boek weer opgeduikeld, lag ergens diep weg gestopt in een kast, dus daar ga ik vanavond meteen weer in lezen.

Ik ben een aantal jaar geleden met de Allen Carr methode al eens een half jaar gestopt geweest, en toen ging het me goed af (tot dat ene rotmoment waarop ik me weer liet verleiden na een half jaar :oops:) dus dan moet het nu ook kunnen..! Een betere motivatie dan dit kindje heb ik in elk geval nooit gehad!

Dank voor jullie tips! Wish me luck... :(

Groetjes
    MamatoB

10. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Succes met stoppen!

Is mij ook gelukt, cold turkey! Je bent vaak sterker dan je denk. Ik dacht ook aan minderen, maar dan houd je de behoefte in stand en wordt het alleen maar lastiger. Ik ben nu een maand gestopt. Voel me heerlijk!

Ik zie het als een opdracht of wedstrijd die ik aan het winnen ben!

11. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoi,

Mijn man en ik zijn allebei na onze huwelijksreis (eind september) gestopt met roken en ik ben pas eind oktober met de pil gestopt.
    Wilde persé eerst het roken "uit mijn systeem" hebben voordat ik stopte met de pil.
    Moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik het zo gedaan heb want toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was de fysieke verslaving al niet meer aanwezig!

groetjes.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je moet niet gaan afbouwen das nog erger dan in 1 keer stoppen. Je bent wel 3 maanden voor je zwanger was begonnen met foliumzuur, waarom heb je vanaf dat je zwanger wilde worden dan niet gelijk geprobeerd te stoppen?

Ik heb zodra ik met de pil stopte mn sigaretten weggeflikkerd.

Ik heb 8 jaar lang gerookt, ook ongeveer 20/25 sigaretten per dag en ik ben in 1 keer gestopt. Geen problemen mee en nu nog steeds gestopt.

13. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Even voor de duidelijkheid: ik wil wel degelijk stoppen met roken. Door stressvolle privé omstandigheden vorig jaar is het me niet gelukt. Nu heb ik echter de juiste motivatie om te stoppen. Aangezien ik al 15 jaar veel rook, zit de verslaving diep tussen de oren.
    Ik heb volgende week woensdag een sessie met een hypnotherapeut, die me gaat helpen in één keer te stoppen met roken. Dus vanaf volgende week donderdag ben ik gestopt! Ik ben er heilig van overtuigd dat dit me gaat helpen, omdat hypnotherapie de overtuigingen in je onderbewustzijn kunnen herprogrammeren. Zodat je niet meer de neiging voelt en niet meer continue er aan denkt. Ik hoop dat ie me zelfs zo kan hypnotiseren dat ik het GOOR en SMERIG ga vinden, wat het ook werkelijk is! :D Ik ben blij dat ik deze stap gezet heb, want ik wil er helemaal van af. En een betere reden om te stoppen (ons kindje) heb ik nog nooit in mijn leven eerder gehad!

groetjes
    mamatoB

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mooi zo, goed voornemen.

Alleen mijn vraag is, waarom heb je dit niet geprobeerd toen je gestopt was me de pil maar waarom ga je er nu pas mee beginnen dan? Door die stressvolle periode? Misschien had je daar iets beter rekening mee kunnen houden ;) maar goed van je dat je het gaat proberen, gaat je heus lukken ook!

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo.
    Ik ben ook gelijk gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was.
    Heb er geen moeite meegehad want ik kon er niet meer tegen.
    Dat had ik al voor ik het wist dat ik zwanger was toen werd
    ik er al misselijk van.
    Dacht eerst dat het door mijn verkoudheid kwam maar na een test werd alles duidelijk.
    Groetjes.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hart onder de riem voor alle stoppers of aanstaande stoppers:

Ik ben op de dag van de positieve test direct gestopt met roken (cold turkey) en heb nu bijna 6 maanden na de geboorte van mijn zoontje geen sigaret meer aangeraakt. Nog belangrijker: ik vind het nog altijd vies en ben zoooo blij dat ik niet meer rook! En al dat geld dat ik uitspaar? Dat besteed ik lekker aan mijn kleine vriendje!

met andere woorden: ik ben al 13 maanden rookvrij!

Iedereen kan het, echt! Kwestie van doen en kiezen.. Kiezen voor je kind, kiezen voor jezelf. En je gedrag aanpassen aan die keuze. Ach, makkelijk gezegd dan gedaan.. dat weet ik wel maar ik kon het dus jij toch ook?

17. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik ben ook gestopt met roken...Was toen wel al 3 maanden zwanger maar ik wist het dan ook nog maar pas van toen ik 10 weken zwanger was. Van de ene dag op de andere was mijn zin naar een sigaret gewoon volledig weg en die is sindsdien ook niet meer teruggekomen..Ben nu iets langer dan 4 maandjes gestopt met roken en het voelt gewoon fantastisch om er zo controle over te kunnen hebben... Ik heb er totaal geen behoefte aan en vind de geur zelfs gewoon walgelijk en moet er soms van braken..Echt gek want ik rookte de een na de ander zeg maar! :D Hopelijk kan ik dit ook volhouden na de geboorte van men ventje...

18. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nog steeeedddss gestoptt :) Sinds ik weet dat ik zwanger ben dus nu ongeveer 8 maanden al! En ik heb er totaaaalll geen behoefte aan het stinkt! Ik ga niet meer roken

19. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik voel me zo heerlijk fris sinds ik gestopt ben,eet en proef ook veel beter
    ik dacht dat ik moeite zou krijgen met stoppen,maar het viel me 100% mee

20. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    jep, hier ook een ben gestopt op het moment dat ik wist dat ik zwanger was,
    oke laat ik even eerlijk zijn, de 1e dag heb ik er nog 3 gerookt, de tweede dag 1
    en daarna niets meer.

Was wel al een flink stuk geminderd een paar maanden voordat ik zwanger was.

Maar...mis het nog wel heeeeeeeeeeel erg!

Deel Deze Pagina