Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat t vruchtwater is. Ik denk dat ik gewoon mn blaas niet goed onder controle heb. T rook ook niet zoet en was gewoon heel licht geel. Als er wat zou zijn zou ik écht wel aan de bel trekken hoor.. Geen zorgen Ben wel nuchter. Ik zou een vk dus niet om 4 uur uit haar bed bellen als ik een paar uur later een afspraak heb. Beleid is sowieso afwachten, na 24 uur zouden ze ingrijpen. Dus die paar uurtjes...
Met 33 weken dit soort rare dingen zou ik echt wel aan de bel trekken. Maar goed, dat komt misschien omdat mijn jongste met 33 weken geboren is en ik gezien heb dat dat echt nog veeel te vroeg is.
Jouw leven, jouw lijf, jouw kind, jouw beslissing. Jij bent de enige die het heeft gezien en gevoeld en geroken. Zelf zou ik het prettig vinden om het evt met een echo zeker te weten dat alles rondom het kindje goed zit. Daarom zou ik hebben geluisterd naar het advies van de vk. Ik las gisteren nog een verhaal hier op ZP dat iemand met een potje aankwam wat volgens de vk geen vruchtwater wad (na een test gedaan te hebben), vervolgens knapte daar voor de ogen van de vk de vliezen volledig, dus zelfs testjes kunnen misleiden. Dus zeker weten dat het urine is of uitscheiding is ook misschien te gemakkelijk gedacht. Ik herken dat beleid wat je benoemd eigenlijk alleen vanaf de periode na 37 weken. Maar daarvoor is het hier altijd bellen, ook in de nacht. Ze kunnen dan bijv volledige bedrust voorschrijven oid. Maar wellicht dat iedere praktijk daar andere standpunten over in neemt. Hopelijk voor jou blijft het hierbij, krijg je (als het echt je blaas is) geen verdere incontinentie klachten en blijft alles goed gaan met je kindje.
Ik ben zelf geboren met 26.0 in de jaren 80... Mijn oudste is met 36.0 geboren.. Ik weet dat 33 weken echt wel te vroeg is om te bevallen, maar ik heb hier geen angst over, ik weet dat te vroeg geboren kindjes heel veel problemen kunnen hebben maar ik heb hier persoonlijk geen angst voor. Ik heb namelijk vooral gezien hoe goed het kan gaan. Bij mij is er vanalles misgegaan, en uiteindelijk is alles goedgekomen en is er niets mis met mij, ook geestelijk niet. Terwijl ik volgens de normen en statistieken uit die tijd amper kans had om te overleven. Mijn oudste zoon was een weekje te vroeg, en had helemaal nergens last van. Was gewoon een iets kleinere baby en heeft nergens hulp bij nodig gehad. (gelukkig maar..). Als ik het idee had dat mn vliezen echt gebroken zijn dan zou ik wel aan de bel trekken. Vannacht twijfelde ik, en nu had ik het weer en ik vond het duidelijk urine. Zojuist met thuiskomen, had ik het nog een keer. Wel een minder 'felle' straal, maar had er ook niks over te vertellen. Ik ga dus straks even langs de huisarts, omdat ik denk dat het blaasontsteking is. Het ruikt en het ziet eruit als urine. Vannacht was het neutraal, maar dat kan natuurlijk ook omdat ik nog een paar grote glazen water gedronken heb in de avond en niets anders verder. Hier geen paniek dus, en mocht er wel iets aan de hand zijn, dan is er nog geen paniek. Betekend niet dat ik laks zou zijn, maar ben wel nuchter. Ik weet heel goed wat er kan gebeuren, zowel positief als negatief. Dus... Bedankt allemaal! De uitslag is gelukkig weer weg. Ik heb alleen nog her en der een beschadigde huid door het krabben. Je ziet bij alle plekken nog wel dat er iets was, maar zoals het er vannacht uitziet, ziet het er absoluut niet uit. En het water, daar maak ik me nu ook niet zo druk over.
Ja... en mijn opa heeft altijd gerookt en nooit longkanker gehad.. Sorry, maar je komt op mij over alsof je je hoofd in t zand steekt.
Haha.. Nee hoor. Vannacht heb ik gewoon afgewacht. Vanmorgen zei ze dat het geen vruchtwater was. Vervolgens heb ik het binnen 2 uur nog 2x en dit keer ruik ik duidelijk urine en is het geel. Moet ik dan gaan gillen? Oh jee! Vruchtwater! Maar het ziet er niet uit als vruchtwater, en het ruikt er ook niet naar.. Maar toch... -_- Paniekzaaien is ook niet nodig, en dat heeft niets te maken met je hoofd in het zand steken.
Ik denk dus aan blaasontsteking, want ik moet vaak, nodig, en heb er dan geen controle over. Ik zie echt geen reden om nu nog te denken aan vruchtwater.
Maar de VK heeft ondanks dat ze aangaf dat het wellicht geen vruchtwater was toch gezegd dat je moest bellen de volgende keer. Maargoed, prima, wat jij wil Ik zou het wel weten i.i.g.
Jajaja, als ik zou twijfelen zou ik echt wel bellen Niks aan de hand, vannacht was er even paniek vanwege de uitslag, die is nu over..
ALs jij jongste met 36 weken geboren is en jij nu blaasonsteking denkt. Wil je dan nu even gaan bellen voor een controle vanb urine en gelijk! een kuur. Blaasonsteking kan nl. een weeenopwekker zijn! en dan kan jij wel niet vinden dat 33 weken een probleem is om geboren te worden , doe het dan in ieder geval voor je kindje.
Uhhhh... Dat noem je gewoon onwijs veel mazzel! En dat is over het algemeen niet erfelijk Fijn dat je zelf erg nuchter bent en er rustig onder blijft, want stressen is ook niet goed voor de baby. Als jij het in goed in de gaten houdt en netjes naar de verloskundige luistert dan komt het vast allemaal goed Succes met de laatste loodjes enne bij twijfel wel bellen hoor! (ja, ik vind dat ik hier wat over mag zeggen, want ben zelf net zo en heb flink op mijn kop gehad tijdens mijn zwangerschap hoewel ik uiteindelijk toch iets eerder aan de bel trok. )
Dan zou ik maar een gauw m'n plasje laten kweken voordat je vliezen alsnog breken door een infectie. Wonderbaarlijk dat jij met 26 weken geboren bent en er niets aan over hebt gehouden. Dat gebeurde niet zo vaak in die tijd. Je hebt gelijk dat 33 weken geen 26 weken is, maar de problemen kunnen met die termijn ook nog gigantisch zijn, en het loopt ook niet altijd geweldig af als je met die termijn geboren wordt. Daar zijn ook op dit forum helaas wel wat voorbeelden van. Dus ik zou m'n urine even laten kweken. Kleine moeite.
@ Kim; Fijn dat jij niet direct in paniek raakt, maar nuchterheid kan ook overslaan in nonchalant. Dat is je baby je toch niet waard? Als je een blaasontsteking vermoed zou ik je nuchterheid even aan de kant zetten en je urine laten testen. Je mag hiervoor WEL medicatie, ook al ben je zwanger. @ vroeggeboorte; tja dat noem ik nou heel veel mazzel. Hier 3 neefjes en nichtjes geboren met 26 week. Ik moet je dan toch helaas zeggen dat ze alle drie niet meer leven.
ik zou idd ff bellen.. blaasontsteking is niet fijn! en kan grote gevolgen hebben bij verwaarlozing (zie het in mn omgeving ).
Tjah ik zou bellen. Ik had vaak blaasonstekingen tijdens me zwangerschap en daardoor ook het gbs bacterie. Ik ben ook best een nuchter persoon maar niet tijdens me zwangerschappen. Vaak ook vals alarm omdat ik dacht dat ik vruchtwater verloor...uiteindelijk was het ook afscheiding.