Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tulli, Mar 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

Mar 2, 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Mijn vriend en ik zijn bijna 2 jaar bijelkaar. En we zijn nu bezig voor ons eerste kindje. Hoop snel zwanger te zijn.

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Ha Marieke!
    Ik ben zelf 22 en mijn vriend 32, dus schelen 10 jaar. We zijn net een jaar samen, woonden ook vanaf dag 1 praktisch bij elkaar en werden al heel snel, toen we boven op onze roze verliefdheidswolk zaten, geconfronteerd met een andere roze wolk... Nog voor we wisten dat ik zwanger was hadden we al vaak gefantaseerd over kinderen samen, het voelde gewoon meteen goed samen! Eigenlijk lag in onze eerste ontmoeting alles al besloten...dus ja, jong en nog niet heel lang bij elkaar, maar wel een heel sterk gevoel samen oud te willen worden met alles wat daarbij hoort!
    Wel raar als ik nu zo bekijk dat er in dat eerste jaar van onze relatie al twee zwangerschappen en (helaas) twee miskramen zijn geweest...wie kan dat nou zeggen? ;)
    Succes!
    Liefs,
    Marijn

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij zijn ook jong (ik word er 21 en hij 24) en we zijn bijna 2 jaar samen.
    We zijn nu druk bezig ons huisje in orde te maken, tegen december gaan we officieel samenwonen :)
    Maar we zijn elke dag samen en ik slaap 4 dagen/week bij hem, dus eigelijk wonen we al bijna samen :D
    Wij willen graag jonge ouders worden, maar zijn nog niet bewust bezig met 'klussen', we vrijen gewoon wanneer we zin hebben en zien wel hoe het uitdraait ;)

4. Athena

Athena Lid

Mar 17, 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    bedankt Marieke11 :D , ach het aantal maanden ofzo dat lijkt voor de meeste mensen superkort. Maar het voelt goed aan, klikt goed (buiten soms de zin voor vrijen momenteel maar hoop dat dat ook goedkomt) en het kan ook best zijn dat het een tijdje duurt om zwanger te raken. Maar ik begin er liever nu aan met proberen, dan nog een jaar of langer te wachten en dan nog jaren moet proberen :( .

Klinkt misschien als onzin maar ik ben bang dat eens ik in de 30 ben, het niet of bijna niet zou lukken om zwanger te raken.
    Heeft er mss onbewust mee te maken dat de meeste zwangeren of moeders die ik ken, al vroeger moeder waren dan ik nu :oops:.. en dat ik tot nu toe nog niemand tegengekomen was bij wie ik 100% zeker wist dat hij een schitterende papa zou zijn, een goeie vader voor men kinderen :)

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Wat is snel?
    Als het goed voelt.....
    Aug 2002 heb ik mijn man leren kennen, in nov woonden we samen en een half jaar later stopte ik met de pil.
    We hebben bergen commentaar gehad...
    Hij was ouder dan mij (ook 9 jaar)had al 2 kindjes en was gescheiden...

Ondertussen zijn we 5,5 jaar samen,getrouwd,de trotse ouders van een zoontje en aan de klus voor een 2e.
    En nu zijn we het perfecte gezinnetje volgens diegene die commentaar hadden...

Oftewel...lekker laten kletsen en doen waar jullie je goed bij voelen.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik ben dan niet echt jong meer, maar ik wil toch wel even reageren.

Mijn inmiddels man en ik hebben elkaar via internet leren kennen. Toen we elkaar voor het eerst gingen ontmoeten, ben ik niet meer bij hem weggegaan.
    En 4 maanden later stopte ik al met de pil! En ik was de eerste ronde zwanger!

We hebben een zoontje van bijna 6 maanden, we zijn inmiddels 8 maanden getrouwd en kennen elkaar nu totaal 1 jaar en 7 maanden.

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Hoi!

Ik voelde me aangesproken door de titel van deze topic. Mijn vriend is 28, ik 22. We zijn bijna 5 maanden samen en we hebben een huis gekocht. Ik had een Implanon, maar die is een maand geleden verwijderd. Gisteren voor het eerst weer "uit mezelf" ongesteld geworden en we gaan straks voor de 1e ronde om zwanger te worden. Iemand nog handige tips? ;)

Iloiza

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ik ben 7 1/2 jaar samen...heb 5 jaar moeten w8ten tot we samen konde wonen....leeftijd....mijn vriend is 25 jaar...nu wonen we er alweer 2 1/2 jaar van samen...super... Ik denk als je ouder wordt dat alles toch wel sneller gaat...en dat is alleen maar goed is..... ik zou er niet aan moeten denken weer 7 1/2 jaar om moeten w8ten tot we aan kids kunnen beginne.....gewoon doen hoor succes...

9. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Meiden...

@ mama2801, Wat fijn dat jullie ondanks alle commentaar nog steeds gelukkig zijn, en voor een 2e gaan! Gewoon lekker doen! Word wel gezellig druk bij jullie, met al die kleintjes! Super...ik hoop dat het snel mag lukken!

@ IJskonijntje, hoop dat je snel zwanger mag zijn! Ben benieuwd! Veel suc6 samen!

@Tasha1987, Word een spannend jaar voor jullie dus, dec. samenwonen, en zoals ik het lees, stiekem de wens om zwanger te worden! Is toch mooi....hoop voor jullie ook dat alles goed mag gaan! en als jullie er samen achterstaan, why not! Gewoon lekker doen!

@Athena, ik begrijp jou wel, het gevoel van 30 jaar worden, ik ken een aantal meiden die dit ook hadden! En moesten en zouden zwanger worden voor ze 30 waren, dit is ze dan ook gelukt hoor! En het gevoel dat je nu niet alleen een geweldig man hebt gevonden, maar ook een fantastische vader, dat kan ik echt met je delen! Mijn vriend, is ook een geweldige man, en daarnaast een fantastische papa! Hou me op de hoogte!

@mamasan, wat vervelend dat jullie in het begin zoveel commentaar hebben gehad. Ookal denk je, laat ze maar lullen, onbewust zou het mij toch raken! Niet dat ik het belangrijk vind wat mensen van ons vinden, tis toch altijd fijner als mensen jou keuze's accepteren! Voor ons is dat nog maar afwachten, al denk ik dat alles mee zal vallen. We vertellen niets tot het zover is! En zoals jij al zegt, nu zijn jullie na jaren, het perfecte gezinnetje voor de mensen met commentaar toen! Veel suc6 met zwanger worden van de 2e!

@sassie1980, lang leven het internet! Fantastisch dat je daar je man van je dromen heb op gevonden, en dat het na ronde 1 toen al raak was...( hoop dat het bij mij ook zo is). Zo zie je maar, als het goed voelt, gewoon doen! Vraagje, wat waren jou symptonen.....toen je net zwanger was?

@Iloiza, De enige tip die ik je kan geven is...Foliumzuur! Wellicht ovulatietest? alleen ik heb daar geen ervaring mee, persoonlijk wil ik daar voorlopig niet aan denken. Ik ben er al zoveel mee bezig, als ik dan ook nog me cyclus moet gaan bijhouden, word het misschien wel iets te veel vant goede voor mij. Maar wie weet...als het over een half jaar nog niet gelukt is, dan zou ik daar zeker mee beginnen! Maar wellicht zijn hier andere die goede tips voor ons hebben!

@Lynn1986, thanks...je hebt ook wel gelijk denk ik, na mate je ouder word dat alles veel sneller kan gaan! Mijn vriend is toch 12 jaar ouder, dus 35! Niet erg natuurlijk, alleen hij geeft zelf ook aan niet al te oud nog een keer vader te willen worden! Stel dat het niet lukt zo....en je bent jaren verder, loopt hij wel dicht tegen de 40! Dat ziet hij niet zo zitten! En buiten dat, hij wilt het gewoon graag, hopen dat het snel mag gaan! Veel suc6 met zwanger worden!

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

Dit is voor de meiden die al eens zwanger zijn geworden/ of zijn!
    Ik ben zoals jullie zien...overtijd! Heb al vroeg 2 testen gedaan, maar negatief! Dus misschien te vroeg. Dit is de eerste ronde na 10 jaar aan de pil zijn geweest! Dus ik weet ook niet precies hoe mijn cyclus is!
    Ergens zegt mijn gevoel dat het meteen raak is geweest, heb allerlei kwalen, durf nu even niet te testen, heb mezelf voor genomen te wachten tot dit weekend!
    Mijn verstand zegt ook wel, dat het gewoon ontpillen kan zijn! Dus daar ben ik me erg bewust van!
    Vind het zo spannend! Zou zo fantastisch zijn!
    Wat waren jullie symptonen? En ervaringen? Ben erg benieuwd!
    En slikte jullie allemaal foliumzuur van te voren? Ik ben daar vorige week op aanraden van de HA mee begonnen.

En voor alle andere meiden..hou me op de hoogte van de stand van zaken! Zou fantastisch zijn, als 1 of liever zelfs meerdere hier snel zwanger zouden raken! Suc6!

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    heey...

foliumzuur slik je inderdaad al vordat je begint met zwanger worden...
    maar als dit je 1ste ronde is ga er dan maar vanuit dat je cyclus veeeeeeeel langer is ;) vaak is dat zou.. ik was 2 weken overtijd in me 1ste ronde..
    als je precies wil weten wanneer je ei is kan je altijd ovutesten kopen..

ik vind zelf dat de ontpillingsverschinsnelen veel op het zwangerschpassypmtomen lijken..

dus zal als ik jou was over een week nog een keer testen..

en veel succes met zwanger raken!

12. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ik wil je echt niet uit je droom halen maar bij veel vrouwen duurt het de eerste paar cylusen voordat het weer opgang komt...ik heb mazzel...maar een collega van mij is tegelijk gestopt met de pil en nog steeds niet ongi..de dokter heeft haar zelfs een bloed test gegeven en ze is niet zwanger,,,,ze moetgewoon wachten op haar eerste ongi....tuutrlijk hoop ik dat het in een ker voor je lukt...alleen je moet je zelf ook niet voorbaardig blij maken dan is de teleurstelling misschien wel heel groot...
    ik ga in iedergeval voor je duimen[​IMG]

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Natassie/ Lynn1986

Thanks, ik dacht ook wel dat de klachten van het ontpillen/ en zwangerschapssymptonen veel op elkaar lijken. Hoe verwarrend!
    En jullie halen mij niet uit me droom, zoals ik al beschreef, ik ben me er erg bewust van, dat dit gewoon 'ontpillen' kan zijn.
    Tis gevoel/ verstands kwestie! Ik had vorige week wel echt het gevoel, dat ik zwanger was! Alleen dat neemt nu ook weer beetje weg...me klachten overigens niet hoor! Maar zal de details hiervan jullie besparen....
    Wat de ovulatietest betreft, ik heb daar nu nog niet veel mee, ik zie het wel. Al denk ik wel deze gevoelt te hebben, ruim 2 weken geleden nu...snachts erg veel pijn in me buik, en onderrug! Niet van kunnen slapen.
    Je hoort ook zoveel verschillende reactie's en ervaringen, waar eigelijk geen pijl op te trekken is.
    Vind het ook niet echt erg als het niet meteen raak is, kan gewoon niet zo goed tegen onzekerheid!
    Wil gewoon of ongi zijn en voor een nieuwe ronde gaan, of weten dat ik zwanger bent! Dit is waardeloos zo....word ik onzeker van!

Thanks voor jullie reactie!

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey :)

Ik had precies hetzelfde in mn eerste ronde! Ik ben meteen begonnen met ovulatie testen en had ook weer op dag 14 nadat ik met pil gestopt was een eisprong. Dus ik dacht natuurlijk meteen: oh er is heel veel kans dat ik zwanger ben en ik werd er helemaal maf van. Weet ff niet hoe ik t moet zeggen :p Ik kreeg allerlei verschijnselen die ook bij een zwangerschap konden horen en ik was er dus ook van overtuigd dat ik zwanger was. Helaas :)

De kans bestaat natuurlijk, alleen voor zover ik weet is het echt een uitzondering als je tijdens je eerste ronde al zwanger bent... Jammergenoeg.

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel86,

Tja een uitzondering, als je hier gaat kijken bij de NODlijst zijn er toch wel heel wat vrouwen die 1e x zwanger zijn geraakt! Maar over het algemeen, een uitzondering ja.
    Mooie omschrijving, er maf van worden...precies wat ik nu word! En dat al na 3 dagen overtijd..haha!
    Je word er zo ongeduldig van he....
    Maar goed we wachten gewoon rustig af ( hou ik mezelf voor) komt van zelf!
    Die ovulatie testen..worden toch wel meer gebruikt dan ik dacht! Heb je er echt baad bij? Ik zie daar niet zo het nut van in, wij klussen voorals nog genoeg en regelmatig en ik wil dat niet forceren met zo'n tester. Vind ook belangrijk dat het klussen lekker ongedwongen kan blijven...maar goed dat is vooral persoonlijk natuurlijk.

Hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie!

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    AL na 3 dagen overtijd? Ik was het al 5 dagen voordat ik ongesteld moest worden! hehe.
    Ik weet t niet, was er gewoon heel obsessief mee bezig bijna en dat is ijskoud op mn dak gevallen. En echt, GEEN leuk gevoel. Sindsdien wil ik er ook niet meer zoveel mee bezig zijn. Ik doe mn testjes en that's it.
    Hopelijk lukt jou dat ook een beetje want het is gewoon echt niet leuk om er zo mee bezig te zijn. Tuurlijk, je wilt supergraag, maar sommige dingen kan je beter op zn beloop laten gaan :) Ik ga er nu ook gewoon steeds vanuit 'oh die dag word ik ongesteld', dan kan het als het toch een keer zover is alleen maar meevallen om t zo te zeggen :)

En wat betreft ovulatietesten, nouja, ik vind het wel handig om te weten wanneer ik een eisprong heb, zo kan ik ook meteen bepalen wanneer ik ongesteld moet worden :) Stel ik heb mn eisprong een keer een week later, dan weet ik meteen dat ik op dag 28 niet ongesteld zal worden en hoef ik niet onnodig in de stress te zitten ;)

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel,

Zo had ik er nog niet over na gedacht, mbt de ovulatietest! Inderdaad wel handig als je weet wanneer je dan ongi moet worden!
    Goh..toch nog maar eens over na denken!

Wat beteft de obsessie...ik denk dat het nog mee valt, vind het leuk om hier op het forum wat te lezen, en te kletsen hierover, zodat je het een plaats kan geven! En verder, die testen..toen er nega uit kwam, was ik ook niet erg teleurgesteld. Ben best wel nuchter dan, het komt als het komt! Ookal durf ik nu even niet meer te testen...haha! maar dat is meer uit zelf bescherming, hoe langer ik overtijd ben, hoe meer je gaat denken dat het misschien toch iets is! Dus ik wacht gewoon lekker...( al denk ik dat ik er vant weekend toch maar weer een test tegen aan gooi, das dan weer 5 dagen verder)
    Mijn vriend denkt inmiddels ook dat het zo is, alleen is ook wel nuchter, afgelopen maandag uit eten geweest, maakt hij ineens een 'grapje'...de gastvrouw vroeg, zijn jullie met z'n 2en..nou zegt me vriend..nee met z'n 3en, alleen de 3e is onzichtbaar! Moest wel lachen! Hij heeft wel de zelfde gedachten als mij er over, als het zo is...zijn we super blij, is het niet zo..ook goed, we hebben nog de tijd hoor!

We moeten ook nog een kleine verbouwing in huis ondergaan, dit voor de toekomstige gezinsuitbreiding...dus dat het wat langer duurt is niet zo erg, dan heb je de druk niet van die verbouwing, die dan ineens heel snel gerealisseerd moet worden!

Maar zoals ik al zei...gevoel/verstands kwestie...Lastig hoor!

Hebben jullie er ook al over nagedacht hoe jullie dat gaan doen, als het zover is? Werk je? hoeveel? ga je minder werken?
    Ook moeilijke overwegingen vind ik dat, al denk ik dat wij daar wel ver over uit zijn!

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey :)

Nou ik werk op het moment niet en zal dat voorlopig ook niet doen. Ik zou eigenlijk een paar maanden geleden aan een nieuwe opleiding beginnen, maar ik wilde niet nog 4 jaar wachten met kinderen en mijn vriend ook niet (hij is bijna 10 jaar ouder) dus ik heb er bewust voor gekozen om thuis te zitten. Ik vond het ook onnodig om voor de tussentijd nog werk te zoeken. Want voor hetzelfde geld ben ik wel heel snel zwanger en dan kan je na een paar maanden al weer stoppen met werken :) Maargoed, het lukt met het geld en ik heb nooit liever gewild dan thuismamma zijn.

Eigenlijk hebben wij de basisdingen al zo'n beetje geregeld. We hebben een kamer die we kunnen gebruiken (momenteel is het een rommelkamertje hehe), ik blijf thuis, mn vriend kan vaak thuiswerken, opa en oma wonen in de buurt. Dus ja :) Heel veel meer kan je ook niet plannen denk ik. Of vergeet ik nu een hele waslijst?! :eek: haha

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel...

Sorry dat had je al geschreven, herinner ik me ineens! Snap dat je nu geen werk ga zoeken, vind wel knap dat je het uithou zo hoor!
    Ik werk 5 halve dagen/ 25 uur in de week. Bevalt me prima, tot nu toe. Mocht ik zwanger worden, dan wil ik na de bevalling nog 2 dagen werken. Omdat ik toch graag 'iets'wil doen. Ik weet niet of dat kan bij me huidige baan, maar dat zien we dan wel! Verder hoef ik niet perce te werken, me vriend heeft een eige zaak, en ik doe zijn administratie thuis.
    Ook is er een grote kans dat dit jaar, zijn 2 meiden meer bij ons zullen zijn, voor min. week op/ week af, en dan moet ik zeker meer thuis zijn. Op de dagen dat ik dan werk ( max 2. dan nog) zal me vriend de zorg nemen voor de kids... omdat hij ook zijn deel in de opvoeding wil hebben.
    Ik heb ook altijd gezegt, dat ik graag thuismama wil zijn, en dat wil ik nog...alleen denk ik dat het voor mij wel goed is om nog een uitlaatklep te hebben in een baan, en wat dat dan is, maakt mij niet zoveel uit! Ik hoef ook geen carriere te maken.
    Als ze aan mij vroeger de vraag stelde, wat wil je worden? Zei ik ook altijd, moeder!

Verder die keine verbouwing..houd in, een dakkappel op de zolder, en de zolder kamer om tover tot ouderslaapkamer! Dan houden we op de 1e verdieping weer 1 grote kamer over, voor een kleine. De andere 2 kamers zijn al in gebruik door de meiden! Dus zo groot is die verbouwing ook niet, en die dakkappel komt voor de bouwvak...dus alles zal toch wel optijd klaar zijn, mocht het nu toch raak zijn! hahah
    En anders..heb ik iets meer de tijd om na te denken, hoe ik dan de nieuwe ouderslaapkamer wil gaan inrichten! Ook een leuk project!

Ik denk dat je geen waslijst vergeet, de rest komt pas aan de orde als je weet dat jullie zwanger zijn! En dan pas na 3 maanden, als je uit de kritieke fase bent, dan zal je waslijst een stuk groter zijn! haha...maar dat is leuk, leuk, leuk! HAHA

Ik ga zo werken...dus reactie...kan dan even op zich laten wachten!

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    haha, ik reageer op meerdere topics dus ik weet echt niet wat ik wel heb geschreven ergens en wat niet ^^ Maargoed, maakt ook niet uit :)

Ik snap ook heel goed dat je nog graag iets wil hebben buiten de deur als er kinderen zijn. Ik wil dat ook nog wel, maar niet zozeer een vaste baan. Voor mij is vrijwilligerswerk oid al genoeg. maargoed, ik ben best een huismus dus heel veel buiten de deur zijn is zowiezo niks voor mij :) Ik 'werk' van thuis uit, achter me laptop, gewoon voor mezelf. Het is ook niet zozeer iets wat je echt een baan kan noemen, maar ik verdien er geld mee dus ik vind het goed ;) En nu niet de raarste dingen gaan bedenken haha. Maar daar haal ik ook al genoeg voldoening uit en ik kom met genoeg mensen in contact al is het dan niet face 2 face, maarja, zoals ik al zei, voor mij is dat genoeg :)

Werkse en misschien tot later!

Share This Page