Hey Kristel, Daar dacht ik niet meteen rare dingen bij hoor..haha! Alleen ben wel benieuwd, wat je dan precies doet! Thuiswerk heb ik ook over na zitten denken! Dat is nog een optie misschien. Alleen vraag me af of dat daar wel genoeg continuiteit in is. Voor het geld is het niet noodzakelijk, maar vind het toch lekker om ook wat in te brengen, en wat extra's te hebben! Juist ook omdat we gewend zijn om 'makkelijk' te leven! Op zich het thuis zijn vind ik ook helemaal niet erg! Ik zou ook best op school wat willen doen, overblijfjuf/ voorleesmoeder/ ofzo! Ook heb ik er over na gedacht, om op andere kinderen op te passen. Wij wonen in een dorp, dus alles zit op 1 school, dus dat is altijd mogelijk! Ach we zien wel...eerst maar eens bekijken wanneer we zwanger mogen worden! En daarna maar eens kijken hoe of wat precies! Ik ga nu lekker avondje op de bank door brengen! Wellicht tot morgen...!
Hey Nouja, genoeg continuïteit, dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je doet. En idd, het is gewoon fijn om zelf ook wat geld te verdienen en inbreng te hebben ookal is het niet noodzakelijk. En een kind neemt ook genoeg financiele dingen mee en dan is het wel fijn als je niet op elke cent hoeft te letten die je uitgeeft. Wat ik precies doe? Nouja, weet niet of je Second Life kent? Korte uitleg: is een virtuele wereld met zn eigen economie (Linden Dollars die je om kan zetten naar Amerikaanse Dollars en dan weer naar Euro's op je bankrekening) en je kan er eigenlijk alles doen als wat je in t dagelijks leven ook doet (t is echt heeeeel groot) en er zijn vrij veel mensen die daar een bedrijfje hebben waar ze een leuk zakcentje mee verdienen. Er zijn erbij die miljonair geworden zijn trouwens Maargoed, je speelt dat dus met een poppetje die je helemaal kan aanpassen zoals jij wilt dat ie eruit ziet. Je koopt er kleding voor, makeup, schoenen, kapsels.. etc. (Wat voor heel veel mensen verslavend is want je 'poppetje' representeert jezelf ten eerste en mensen kunnen eruit zien zoals ze willen en zo vaak van uiterlijk veranderen als ze willen) En ik ben dus iemand die kapsels maakt ervoor en die verkoop ik. Het begon als een hobby in mn vrije tijd, maar nu is het dus mijn 'werk' Oppassen op kinderen is trouwens ook erg leuk om te doen! En idd, overblijfmoeder oid op een school, dat lijkt mij ook hartstikke leuk, zo krijg je nog eens ideeën :-D Ik ga zometeen ook eens een avondje lekker op de bank liggen met een serie. Vriend is draaien op een feest vanavond (hij is dj buiten zn werk om) dus lekker een avondje voor mezelf (+de katten hehe) Veel plezier
@ Marieke11: Foliumzuur ben ik al netjes mee bezig. Die ovulatietesten heb ik inderdaad ook al van gehoord, lijkt me wel wat. Ik denk dat ik dat maar ga aanschaffen. Zo zou ik het lot hopelijk een handje kunnen helpen. @ iedereen: Heel veel succes met zwanger worden, ik gun het iedereen van harte!
Hey Meiden... @ Kristel, ik ken dat wel, dat second life! Nooit gedaan, maar van gehoord, denk als ik daar mee zou beginnen een regel rechte verslaving word! haha...maar goed als je er zo jezelf mee bezig kunt houden, en er iets aan over houd, is toch mooi meegenomen! Leuk inderdaad om zo ideeen uit te wisselen, dat oppasmoeder lijkt me wel erg leuk! Alleen zitten ook nadelen aan, je moet er altijd zijn voor je oppas kind, je kan niet zomaar een dag vrij nemen! Maar goed dat kun je ook niet, als je eige kids naar school moeten, en die moet je van school af halen. En zou je dat zwart/ of wit dan doen? Ik zou het altijd proberen wit te doen! Ik ben wel zo'n zeker type, haha...zou toch mooi lullig zijn, als ik gepakt word met oppaswerk, dan is het 2e wat aan de beurt komt mijn vriend's zaak! Doe maar niet! Ookal doet hij alles wit...de vrienden v.d. belasting vinden altijd wel wat om te zeuren! Beter te vriend houden dan maar! Lekker avond je door gebracht op de bank, met je katten? Mijn avondje was lekker rustig.... @ Iloiza..die ovulatietest..tja ben er ook over na aan het denken, niet voor het lot dan, maar meer om te weten wanneer je ei komt, zodat je dan precies weet wanneer je ongi moet komen! Dat is wel handig, dit heb ik overigens niet van mezelf! (thanks kristel voor de tip) Ik hoop dat het bij jou in ieder geval helpt om snel zwanger te worden! suc6! Hou me op de hoogte! En de andere meiden! Suc6 met zwanger worden....laat rustig een bericht achter voor ons! Alle tips/ ideeen/ reactie's etc. zijn welkom!
Hey Marieke Ja het was heel gezellig en lekker rustig zo'n avondje op de bank met de katten tegen me aan, lekker warm! Hoe gaat het met je? Of ik oppaswerk zwart of wit zou doen? Wit natuurlijk, ik ben wat dat betreft ook wel bangig hoor haha. En tegenwoordig wordt het ook bijna alleen nog maar wit gedaan omdat ouders een vergoeding krijgen he En nouja, vrij nemen.. Met eigen kinderen heb je zelden een dag vrij Heb je trouwens alweer een test gedaan? Of zijn de rode duivels er al? Ik voel me sinds mn eisprong al heel gek, steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden :s en duizelig... Maargoed, ik ga er maar gewoon vanuit dat dat door de eisprong komt, want wat dat betreft weet ik na 2 rondes nog niet echt hoe mn lichaam reageert op dingen zonder pil. Maar zoals elke maand, de 2 weken na de eisprong duren zo lang! En ik kan niet wachten totdat ik kan testen haha.
Wij zijn dan niet heel kort samen (6,5 jaar alweer) maar ik merk wel dat veel mensen mij redelijk jong vinden om zwanger te worden. Sommigen die het weten zijn heel positief anderen maken wel eens een opmerking dat ik nog jong ben en studeer (en die weten niet eens dat we bezig zijn voor een kindje). Ik trek me er niet zoveel van aan. Ik was net 23 toen ik met de pil gestopt was.
Hey Kristel, Heb vanochtend getest, maar nega! Ik weet het niet meer, heb sterk t gevoel dat die testen niet kloppen! HAHA....Maar goed, heb besloten om deze week niet meer te testen, wacht het wel gewoon af! En anders ga ik na deze week wel langs de HA! Heb nog steeds veel last van kwaaltjes...zal dan toch wel het ontpilen zijn? Of misschien toch later me eisprong gehad, en dan kan het misschien toch nog veel te vroeg geweest zijn om te testen! Maar goed, ik ga nergens meer van uit, wacht gewoon rustig af! Ik ben benieuwd hoor wat het bij jou is, ik herken dat wel wat jij opnoem! Hopelijk ist bij jou wel een reactie op de eerste dagen van een zwangerschap! Hou me op de hoogte! Hey Wup, Wat vervelend dat je zoveel nega. reacties krijg zeg! Zou me er niets van aantrekken, zoals je zelf al zegt zijn jullie lang genoeg samen, en 24 is toch zo jong niet, vroeger was het heel normaal dat je dan al kinderen had! Gewoon doen wat jullie hart julie ingeeft, net zoals wij hier allemaal doen! Heel veel suc6 met zwanger worden, hou ons op de hoogte!
Hey Meiden.. Zie mijn banner..het was vandaag zover! Op naar de volgende ronde! Vind het niet heel erg, nu weer even zekerheid! Dat is ook wel fijn! En 1 ding is zeker, als we nu zwanger worden zijn we niet uitgerekend rond de feestdagen...das ook wel zo fijn! Beetje jammer is het wel...want het was harstikke welkom, maar absoluut niet erg! En hoe ist met jullie?
Hey Wup, Ik ben 24 en woon vanaf dag 1 met mijn vriend samen (hij is 31), na een jaar hebben we een huis gekocht... Wij hebben het alleen nog maar tegen één stel vrienden verteld die nu 6 maanden zwanger zijn.. Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe onze omgeving gaat reageren! En wat ze er op het werk van gaan zeggen.. Maar ik heb zoiets van als het goed voelt, dan voelt het goed... En dat is iets wat alleen jullie zelf kunnen voelen toch Heel veel succes met zwanger worden Veel liefs
hey Marieke Wat grappig, het eerste beticht heb ik al eens gelezen maar oten was ik nog niet zo heel actief en kende nog niemand. Ik zit is een soort gelijke situatie. Mijn vriend en ik zijn dinsdag ander half jaar samen en wonen dan 13 maanden samen nog niet heel lang ook dus. Ik ben blij dat je uit de onzekerheid bent. Eigenlijk ben ik achteraf wel blij dat ik niet deze maand zwanger ben geworden. Ben namelijk bloemiste, dus ieder jaar vanaf eind november tot eind december heel hard aan het werk. Het kost touwens nog heel veel geld ook. Ik ben al blij dat ik of mijn vriend niet al in december jarig zijn. Ik hoop dat we snel goed nieuws kunnen brengen, dat hoop ik voor alle andere hier trouwens ook. Hoe lang was je nu uiteindelijk over tijd? Vind het leuk om met leeftijdsgenoten hierover te kletsen. Zag eigenlijk net pas dat we even oud zijn. Ga weer even verder met mijn eten en daarna Lost kijken. Echt super cool, heb jij er wel eens naar gekeken. Tot het volgende bericht maar weer. Groetjes Rianne @Wup Ik heb het ook in mijn omgeving verteld, ik was eigenlijk een beetje bang voor de reacties, maar was er zo entousiast over dat ik het met mensen wilde delen. Je kunt makkelijker dingen vragen enzeggen als je het hebt verteld vind ik. Achteraf reageerden ze op mijn oma na heel positief. Ik zie veel voordelen van jong zwanger worden. Wij kunnen later heerlijk genieten van alles. En hoe later je kinderen krijgt des te minder je waarschijnlijk ziet van het leven van je kinderen. Bij ons is het z dat mijn vriend acht jar ouder is dan ik. Ik studeer ook nog en eigenlijk had ik zoiets van ik wil eerst mijn opleiding afmaken dan een paar jaar werken en dan kinderen. Dat zou dan ongeveer over 5 jaar zijn, dan is mijn vriend bijna 36.Als het dan 2 jaar duurt is hij 38 en is hij 58 voor de eerste het huis uit gaat. Tegenwoordig niet oud, maar je weet nooit. Nu heb ik zoiets we zien wel wat er komt en werken moet je nog zolang. Ik zou zeggen trek je niet veel aan van wat mensen zeggen, nu zeggen ze het, maar als het straks eenmaal zo ver is, zullen ze net zo blij voor je zijn als de rest. Groetjes Rianne
Mijn vriend en ik hebben nu bijna 1,5 jaar en gaan over 3 maanden trouwen. Wij wonen wel ook al 1,5 jaar samen Ook hebben we samen een huis gekocht die we over 2,5 maand betrekken. Hij is 10 jaar ouder dan ik. Het voelt gewoon ontzettend goed Scheelt dat we beiden hiervoor al een vaste relatie hebben gehad denk ik.
Hey Mariek en natuurlijk derest die meeleest , Een beetje een late reactie, maar ik reageer toch even op je post . Ik was 21 jaar toen ik zwanger werd en had al drie jaar een relatie. Wij woonden toen nog niet samen, maar zijn voor de bevalling nog wel samen gaan wonen. De omgeving reageerde erg wisselend. Ik heb heel erg veel geleerd in die korte tijd. Een van de dingen was 'niet te veel van anderen aantrekken, zij denken en zeggen toch wat ze willen'. Daar kun je vrij weinig aan doen. Zij zitten ermee, het is hun probleem en niet die van jouw. Verder vond en vind ik het nogsteeds super om 'jong' moeder te zijn. Onze dochter is inmiddels bijna 10, flink aan het (pre-) puberen, maar we doen veel dingen samen. Niet dat je dat niet doet als je een stuk ouder bent, maar ik merk aan mede ouders bij haar op school dat zij het wel een stukje rustiger aan doen. Touwtje springen, mee doen met een potje voetbal, gezellig shoppen, etc. Meedoen ipv alleen maar aan de kant zitten kijken. Natuurlijk is dat ook persoonsgebonden. Wij gaan nu (pas) voor een tweede, dus ik ben benieuwd hoe ik er over een jaar of tien weer insta. Zou ik nogsteeds doen wat ik nu ook doe, of zal ik omdat ik weer wat ouder ben, toch veranderen in houding en gedrag? De tijd zal het leren. Ik wil ook de tweede (en evt 3e en 4e ) hetzelfde laten ervaren als de eerste. Als het forum over een jaar of tien nog bestaat en ik nog actief ben, zal ik het je laten weten . Ik kan je in iedergeval zeggen dat het SUPER is om een jonge moeder te zijn. Groetjes, Maine
Hey Meiden, @ Maine, Wat een mooi verhaal heb je hier geschreven! Vind het super om dit te lezen, maakt ons weer wat sterker! Ik hoop dat ik dit wat jij heb geschreven, over 10 jaar ook kan schrijven...dat je gelijk had! Thanks voor je reactie, en heel veel suc6 met het zwanger worden van je 2e (en later met je 3e en 4e ) Hou ons op de hoogte! @ MerleQ Gefeliciteerd, dat jullie gaan trouwen en met jullie woning natuurlijk! Gaan jullie daarna gelijk ook voor kids? Laat het ons weten! @ Rianne, ik was uiteidelijk 5 dagen overtijd, berekend vanaf 28 dagen cyclus! Daarom heb ik me banner nu op 33 dagen cyclus gezet. Tis toch moeilijk als je net gestopt ben met de pil om te weten hoe je cyclus nou eigelijk is! Ik vind het ook niet erg dat het nu niet raak was, heb er geen traan om hoeven te laten. Mijn vriend heeft al 2 kids, en die feestdagen zijn voor hun toch heel belangrijk! Tis niet leuk als ik dan op klappen sta met sinterklaas ofzo! En zeker ook niet voor de baby zelf als hij dan jarig is rond de feestdagen, krijgt hij/zij al zijn cadeau's in 1 maand tijd! haha... Wel is de jongste van mijn vriend 4 jan. jarig...dus dat is dan de volgende datum die iets minder uit komt! Maar ach, zo kun je iedere maand wel wat bedenken, wanneer wel en wanneer liever niet! Het komt wanneer het komt! Ik ben hier verder op het forum ook nog maar een broekie hoor! Heb deze forum gemaakt dan...en moet zeggen hij gaat best lekker zo! Dus meiden...vooraal door blijven berichten! Tis ook echt leuk om dit te delen met leeftijdsgenoten, en voor mij persoonlijk ook dat ik me "verhaal" kwijt kan. Omdat je er met niemand naast me vriend dan over kan praten! En ik wil ook niet me vriend 24u per dag er mee lastig vallen, met me moedergevoelens haha! Hou me op de hoogte! Voor de anderen....hou ons op de hoogte van de stand van zaken..en ik hou jullie banners in de gaten! Ben benieuwd wie hier de volgende is die zwanger word! Tis jullie allemaal gegunt! Tot snel allemaal!
ik en men vriend waren precies 1 jaar samen toenm ik 3w zwanger was! en bewust! we zat al in ronde 7 xx
Hey Cindy, Dan hebben jullie er zeker ook geen gras over laten groeien! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben volgende week donderdag precies 1 jaar bij me vriend. Zijn nu in onze prille 2e ronde bezig. Heb je geen rare reactie's gekregen? Of pas verteld toen jullie wisten dat jullie zwanger waren?
Ik was 24 toen ik mijn leerde kennen (ben hier geloof ik trouwens wel een uitzondering, want mijn man is 3 jaar jonger dan ik... ) en door omstandigheden, ben ik ook min of meer op dag 1 al bij hem ingetrokken (op z'n slaapkamertje bij z'n ouders 8) ). Na 1 jaar zijn we in het kelderappartementje bij z'n ouders getrokken, een half jaar later getrouwd en toen gelijk de pil de deur uitgedaan. Na 5 maanden 'oefenen' was ik zwanger en goed 7,5 maand later mochten we ukkepuk al in onze armen houden! We waren toen dus ca 2,5 jaar bij elkaar...!
Hey Cindy, En wat ware de reactie's toen? Hopelijk alleen maar leuke reactie's! Maar meestal is dat niet zo...vandaar dat ik hierna benieuwd ben! En gaat het met de zwangerschap allles goed? Veel ziek (geweest)? Hey Iuno, Thanks voor je reactie! Als het een beetje wil gaan, zijn wij ook tegen die tijd dat we 2,5 jaar samen zijn ouders! Tis wel te hopen! Vind het leuk om reactie's te krijgen van stellen die dit ook mee gemaakt hebben, toch weer een bewijs dat het wel degelijk kan! En niet TE snel hoeft te zijn, zolang je er samen maar voor gaat!
hallo! ik herken mezelf hier ook in. mn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar samen, waarvan we een jaar samen wonen! we zijn sinds mei vorig jaar bezig met zwanger worden. het voelt gewoon goed tussen ons. iedereen zegt ook dat wij bij mekaar horen hihi. sommigen vragen zelfs of er al uitbreiding komt! denk dus niet dat er veel mensen raar staan te kijken als ik zwanger zou zijn. hoop dat dat gauw gebeurd, heb lang genoeg gewacht vind ik. iedereen hier heel veel succes met zwanger worden!