Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Leuke test...

Met tips om het zwanger worden te bevorderen...

http://www.zwangerworden.info/vragen.htm

Bij mij kwamen er veel Ok'tjes, dus we zijn goed bezig. Wel een aantal NOK'tjes erbij, daar kunnen we aan werken, maar ik ben over het algemeen tevreden over de uitslag!

XXX

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai Marieke,

Nee helemaal geen jeuk..... in de eerste ronde had ik wel een blaasontsteking! Is het niet zo dat als het een schimmel infectie is dat je vloei dan heel sterk ruikt?

Stoppen met de pil kan ook niet....ik heb de pil nooit gebruikt! (vanwege verhoogd kanker-gen in de famillie)

Gelukkig dat hij bij jou genezen is! Lijkt me geen pretje, candida.... :(

Dankjewel voor je snelle reactie trouwens... ik maak me mischien drukker dan nodig is, niks is dan heerlijker om er met 'lotgenoten'over te babbelen ;) :D

Kus

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel,

Nou het zal in ieder geval dit jaar nog komen! 2008 baby gaan wij niet meer redden! Ookal zou het om een paar weken gaan, ( als ik me moeder moet geloven)
    Maar het maakt ook niet uit, zodra je weet dat je zwanger bent, maakt het niet uit wanneer het komt! Inderdaad een grote feestmaand, al denk ik, als je uitgerekend ben in december, dat de maand december meer zal draaien om jou en de baby!
    De jaren erna, worden het inderdaad duren maanden, maar goed dan heb je alles in 1 maand tijd gehad! Alles heeft voor en nadelen!

Tja, dat ritme van ons zijn we gewend, en ik probeer er ook niet mee bezig te zijn! Maar onbewust, merk ik dat ik er nu weer meer bezig mee ben dan in begin van me cyclus.
    Want het zou zo maar kunnen dat ik vant weekend me eisprong heb, dat hij dus eerder komt dan in me eerste ronde! Misschien toch zo'n ovutest? Maar ben bang als ik daar aan begin dat ik bij manlief er een te grote druk op leg. Niet dat hij het niet graag wil, dat wel! Maar hij heeft echt de mening, dat als je er teveel mee bezig bent dat het dan niet zal lukken.
    Nu klussen we gewoon omdat we dat willen, wel met een achterliggende gedachten natuurlijk!
    Moet mezelf wel tot de orde roepen, en rustig houden! Komt wel goed.....

Ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan bij je HA! Laat maar weten, dan weten wij wat we moeten verwachten mocht het zo ver zijn!

4. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni,

Bij mij was het reukloos...maar had zo'n jeuk ineens! Dat ik ging twijfelen, dus ben dag erna meteen naar HA gegaan, voor de zekerheid. Ook zij wist het niet zeker, en heeft daarom dat uitstrijkje gedaan. Uit de uitslag bleek het toch die candida te zijn.
    Had wel meteen voor de zekerheid zo'n vaginale zetpil gekregen, en die heeft z'n werk gedaan! Dus voor de uitslag er was, was ik ook van me klachten af!

Blaasontsteking kan ook erg pijnlijk zijn! Hoop dat je er niet te lang mee heb rond gelopen! Ik kan me nog herinneren van paar jaar geleden, toen zat de ontsteking al op me urineleiders/ bijna nieren! Ik verging van de pijn toen! Heb toen ruim een week met koorts en pijn in me rug op bed gelegen!
    Dus blijf daar nooit meer mee lopen, ga ook altijd optijd naar het toillet, wil dat niet nog een keer!

Maar goed, hoe heb je het hiervoor dan gedaan, met condooms? Kan wel zijn dat je toch reageer op het sperma...

Ik zou zeggen, als je het niet vertrouwt, gewoon langs je huisarts gaan!
    De mijne was erg vriendelijk, uitgelegd dat we graag zwanger wilde worden, en dat ik deze klachten had...en kreeg meteen dat inwendigonderzoek. Kan nooit geeen kwaad, en het stelt je gerust!

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Zou idd kunnen zijn dat ik op het sperma reageer :oops: ... daarvoor nooit onveilig gevreeën, dus mischien dat het wat met het zuurgraad te maken heeft.

Over een dag of 5 kan ik testen...dus wacht ik het even af!
    Als ik mijn :evil: :evil: krijg ga ik sowiezo naar HA om te kijken waar deze vreemde pijntjes vandaan komen. En dan maar hopen dat het geen slecht nieuws is :( :(

Wat naar van je blaasontsteking zeg :confused: .... bij mij was het nog niet zó ver maar had er flink last van hoor! Wat moet jij een pijn geleden hebben!

kus

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni,

Ik hoop dat je de duivels niet gaat krijgen..en dat het allemaal voortekens zijn van een zwangerschap!
    Duim voor je mee!

Hou me op de hoogte! Ik moet nu helaas aan de slag! Morgenochtend ben ik weer van de partij!

Gr. Marieke

7. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Hoi,

Hier is het goed, hoor.
    De klusweken zijn weer begonnen :) . (lijk wel een bouwmarkt)
    Maareh, wist niet dat de kwaliteit van't zaad achteruit gaat als je elke dag
    zou klussen...is dat echt of...(tja ik geloof bijna alles, hoor :oops: )

Wij zitten nu ook in de tweede ronde. We zullen zien.
    Mocht het raak zijn, wordt het een januari baby.
    Tenzij het net als onze dochter een weekie te vroeg komt, he...
    We zullen zien.

Groetjes,
    Maine

8. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Mijn vriend en ik zijn nu net aan een jaar samen. Sinds november 2007 wonen we samen en nu verwachten we ons eerste kindje. Mijn naaste familie weet er al van en hebben heel positief gereageerd.
    Hopelijk gaat het bij jou net zo!

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heyhey :-D

@Maine: Ja het zaad heeft ongeveer 2 dagen nodig om weer een volle productie te hebben, dus als je elke dag klust (ja klinkt idd als een bouwmarktiets :)) kan het zijn dat met de dag er minder zaad uit komt. Maar voor zover ik weet is het nog steeds hartstikke veel (een normale zaadlozing bestaat uit ongeveer 4 miljoen zaadcellen) en genoeg. Mijn vriend en ik deden t rond mn eisprong elke dag, 4 dagen achter elkaar ofzo en voor de rest gewoon wanneer we zin hadden. En ik ben ook zwanger geworden. Dus het lijkt me niet supererg allemaal :)

@Maite: Leuk dat je ook meedoet hier :-D Welkom :) Wat je vertelt klinkt een beetje zoals bij ons. Wij wonen sinds Oktober 2007 samen, ook iets meer (paar weken) dan een jaar samen en verwachten nu ook ons eerste kindje :) Ook bij ons reageerde iedereen heel positief! Fijn is dat he? :-D Mn oma begint al zelfs over wat ze allemaal gaat breien haha.
    Hoe oud zijn jij en je vriend eigenlijk?

10. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Amersfoort
    Dank je! En het is inderdaad erg fijn dat er positief wordt gereageerd. We hebben het gisteren aan mijn ouders, broer, zus en haar vriend verteld, de rest van de familie weet het nog niet (daar willen we mee wachten tot we de 12 weken door zijn. Mijn vriend is trouwens 33 en ikzelf ben 24. Waarschijnlijk zal ook mijn oma gelijk aan het breien slaan zodra ze het weet, haha! :)

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja daar zat ik eerst ook over te denken, om te wachten met vertellen. Maar ik kon het gewoon niet, ik was zo hyper überblij dat ik t gewoon moest delen met iedereen :-D Kijk, ik zal t (nog) niet van de daken schreeuwen, maar de familie moest t gewoon weten :)
    Dat is zo typisch oma-gedrag he, dat breien! Ik vind het wel lief hoor, maar ik hoop echt niet dat die van mij met allerlei pakjes aan komt zetten :p Mutsje en sokken vind ik best, maar verder niks hoor! :)

12. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Amersfoort
    Ik weet dat de bewuste oma vanaf het moment dat mijn moeder mij verwachtte tot heden nog steeds aan het breien is...... Het zal dan ook wel niet bij sokjes of mutsjes blijven (hoewel ik daar echt wel om zal vragen)!

13. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey

ik ben nathalie 24jaar en wil ook al zwanger worden ook wij zijn niet zolag samen we zijn nu 5 maand een koppel en in mei gaan we samenwonen
    hetgeen dat telt is dat wat jullie willen ik zou me niets aantrekken van de buitenwereld! veel succes!

14. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey Maite,

Als eerste gefeliciteerd met de zwangerschap.
    Leuk dat iedereen die je het hebt verteld, zo positief reageerde.
    Straks derest nog, maar dat zal wel loslopen :).
    Mijn oma was en is nogsteeds dol enthousiast.
    Ze zegt ook steeds: 'Dat ik dat nog mag meemaken'
    Ze is nu alweer bijna 87 en ze was zelf heel laat met het
    krijgen van haar eerste kind (36jr). Zeker voor die tijd.
    Ze breidt dan niet, maar ze vindt het wel superleuk om spelletjes
    te doen met achterkleinkind :).

@ Nathalie: Succes met zwanger worden. Leuk dat jullie gaan samenwonen.
    Niets aantrekken van de buitenwereld is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Heb dat in de loop van de jaren ook moeten leren, maar het gaat me
    nu aardig goed af :).

Het stomme is dat sommige mensen nu nogsteeds raar reageren.
    Onze dochter wordt dit jaar alweer 10. Ik schijn er jong uit te zien :D .
    (wordt meestal een jaar of 25/26 geschat)
    Ach denk ik dan maar. Men weet gewoon niet beter, men is jaloers of
    hebben gewoon geen leven. Ga een soap volgen, denk ik dan :).

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe..

Mijn situatie is dan misschien ietsjes anders..
    maar mijn man en ik zijn op de islamitische manier getrouwd..
    Heb elkaar leren kennen, 3 keer gesproken..vervolgens 4 weken later getrouwd..en de derde maand was ik zwanger :D

Nu zijn we in september 2,5 jaar getrouwd en hebben een dochtertje van 1.5

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, toen mijn man en ik met zijn ouders gingen kijken voor bruidskleding, was de eerste vraag van de verkoopster (aan mijn schoonmoeder!) of wij wel al mochten trouwen dan... Ik was toen 25 en mijn man 22, maar het ging vooral om mij... :rolleyes:

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi :)

Misschien een hele persoonlijke vraag dit, sorry dan alvast!
    Maar ehm, wat ik altijd hoor is dat je als moslimvrouw vaak niet zelf mag kiezen met wie je wilt trouwen... Dat er een man voor je uitgekozen wordt... Als het niet waar is, laat me dat dan vooral weten!
    Maar mij lijkt het echt vreselijk om op die manier aan iemand gekoppeld te worden... Kijk, als het klikt en je houdt van elkaar is er natuurlijk niks aan de hand. Maar is het wel uit vrijwillige keuze gebeurd allemaal? :oops: :oops:

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hoi,

natuurlijk mag je het vragen :)

Dat is absoluut onjuist. Uithuwelijking is in de Islam ten strengste verboden. Zonder de toestemming van de vrouw is het huwelijk niet geldig.

Ik ben een bekeerde moslim. 100% nederlands dus. En ik heb er zelf voor gekozen om zo te trouwen.
    Het klikte sowieso meteen. We zijn gewoon hardstikke verliefd op elkaar geworden..en hebben alles beleefd wat ieder ander stel beleefd..alleen waren we vanaf het begin aan getrouwd :)
    En Elhamdullilah (Alle lof zij aan Allah) zijn we nog steeds hardstikke gelukkig :)

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dan fijn om te horen (lezen) :)
    Ik weet t niet hoor, je hoort zoveel slechte verhalen over de Islam... En zoals altijd heeft elk verhaal toch zo z'n waarheid. Dus wat t uithuwelijken betreft.. Het komt voor zover ik weet wel voor dat t niet vrijwillig gebeurd, net als andere zaken waar ik verder niet op in zal gaan. Maar in mijn ogen zijn die mensen die zich met zulke praktijken bezig houden gewoon niet 100% toegewijd aan hun geloof... En dat is niet alleen in de Islam, maar in alle geloven. Elk geloof heeft zn schaduwkanten waar bepaalde mensen zich mee bezig houden.

Bedankt iig dat je antwoord wilde geven op mn vraag :-D ben soms wat geloof betreft een beetje bang dat ik mensen beledig oid :(

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oh nee hoor.
    Ik heb liever dat mensen mij dingen vragen waarop ik ze de waarheid kan vertellen dat ze blijven geloven dat bepaalde dingen islamitisch zijn.

Helaas blijven mensen nu eenmaal mensen. En mensen maken fouten. Helaas zijn er ook veel moslims die zich wel moslim noemen maar niet leven volgens de Islam en hun culturele praktijken aan de islam toewijden..daardoor komen er grote misverstanden.

Deel Deze Pagina