Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Dankjewel! Ik ken er trouwens nog één die dol enthousiast zal zijn..... mijn overgrootmoeder. Ze is inmiddels 90, maar vraagt al sinds mijn 16e wanneer ik nou eens met kinderen begin, haha! 5 generaties wil ze erg graag meemaken. ;)

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    woow, geweldig Maite! Een overgrootmoeder nog...
    Kan me heel goed voorstellen dat zij helemaal dolblij zal zijn :-D

3. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Leuk zoveel generaties.
    Wij hebben er 'maar' vier.
    Als mijn oma nog negen of tien jaar blijft leven
    en onze dochter er vroeg bij is, dan hebben wij ook 5 generaties.
    Weet niet of we daar nou zo blij mee moeten zijn, maar als het dan
    toch zo is, dan wordt het met liefde en plezier ontvangen :) .

Vroeger :) , toen ik een jaar of tien was, heb ik ooit helemaal zitten
    uitrekenen hoeveel generaties je theoretisch zou kunnen hebben.
    Leek me leuk. Ik ging toen uit van 17 jr. Vond dat normaal, omdat
    m'n moeder zelf 17 was toen ik geboren was.
    Tel maar uit...
    Ben je moeder op je 17e, grootmoeder op je 34e, overgrootmoeder op je
    51e en overovergrootmoeder op je 68e, etc. Hmmm, als ik daar nu zo
    overnadenk, weet ik niet of ik daar nou zo happy om moet zijn.
    Krijg je wel een hele ingewikkelde familie.
    Ben je samen met je dochter zwanger bijv.

Zou er hier iemand op het forum zijn die trouwens tegerlijkertijd
    met haar moeder zwanger was/is?
    (Sorry voor de vraag, maar het schoot me even te binnen. Ik kan me
    herinneren dat ik het wel ooit gehoord heb en ben een beetje nieuwsgierig
    hoe dat dan is.)

Zal niet verder van het oorspronkelijke onderwerp afwijken. ;)

@ Gulay: De vragen die Kristel stelde, had ik ook. Vind het wel leuk om
    de verheldering te lezen. Geeft me dan toch weer een beter beeld van hoe
    het werkelijk is of hoe het ook kan zijn. Ik denk wel eens dat we teveel
    dingen aangepraat krijgen. Maar dat is met veel dingen zo, hoor. Niet
    alleen m.b.t. de Islam. Er wordt nog te vaak een conclusie getrokken,
    zonder dat men het fijne ervan af weet.
    Ook met 'jong' moeder willen worden of zijn. De mensen met commentaar
    staan al op de eerste rij, helaas.

@ Iuno: Jemig zeg. Dat zo'n verkoopster dat vraagt. Pfff, zou gelijk omgedraaid zijn. Nu moet ik zeggen dat ik, toen ik zwanger was, me heel
    erg kon afzetten tegen iedereen die maar commentaar of rare opmerkingen had.
    En over bruidswinken gesproken. Ik was een maand of vijf zwanger en
    toen ben ik met m'n moeder opzoek gegaan naar een trouwjurk.
    (Trouwen zat al in de planning, maar niet op korte termijn. Trouwen vonden wij, mijn man en ik, op dat moment gemakkelijker i.p.v. die
    papierwinkel en om vervolgens een jaar later nog te trouwen.)
    Ik ben bijna de hele zwangerschap supermisselijk geweest :cry: .
    Bij het passen van de jurk moest ik regelmatig naar het toilet rennen.
    Hylarisch af en toe. Die vrouw helemaal panisch, van ow help m'n jurken...
    Ik weet wel dat zij het toen maar vreemd vond dat ik persé met een
    dikke buik wilde trouwen. We hebben daar uiteindelijk geen jurk gekocht.
    Gewoon uit principe.

Nou genoeg getypt :) .
    Ik kan nog wel een heel boekwerk schrijven over nog niet lang samen
    zijn en zwanger willen worden, zijn en kids hebben ;) .

Ik ga weer even verder met lezen.

Groetjes,
    Maine

4. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey meiden...

Zo jullie hebben er flink tegenaan getikt gister! Heel wat gemist...Dus ga nu ff 1 voor 1 jullie antwoorden..Komt tie!

@Maine...
    Over het kwaliteit van het zaad, tis inderdaad zo dat het 48 uur nodig heeft om weer nieuw zaad aan te maken! Dus als je elke dag klust ist kwaliteit minder, maar als je om de drie dagen of langer klust word het ook minder, want dan heb je weer te maken met oud zaad! haha..wat een theorie! Doe die test eens waar ik een link van heb geplaatst, daar leggen ze dat ook allemaal uit. Al denk ik inderdaad, net als Kristel zegt, dat als je rond je ei gewoon lekker veel klust, dat het echt niet uitmaakt, want het zijn zoveel zaadcellen...moet er toch wel 1 bij zitten die het red, mits je ei in orde is natuurlijk!
    En ik ga mee voor de januari baby! Misschien wel de eerste van 2009! haha zou leuk zijn! Volgens de calculator, als het deze maand raak is natuurlijk, zou ik uitgerekend zijn op 4 januari, de verjaardag van de jongste van mijn vriend! Dus ga ik toch voor de eerste baby van 2009! Mooier oud/nieuw kun je niet hebben!
    En over de generaties..bij ons zijn het er al 5, ik heb ook nog een overgrootoma, en deze is al overovergrootoma dankzij mijn zus! Ze is nu 96...moet zeggen we hebben niet heel veel contact met haar. Wel heb ik als klein kind gezegt, als oma 100 word dan geef ik een groot feest, dan heb ik wel genoeg centjes! Nou dat word dus nog spannend! Ze heeft al 2x op sterven gelegen, en is zelfs 1x bedient geweest...en nu weer helemaal opgeknapt, "heilig verklaard" noemen ze dat!

@ Maite...
    Van harte met jullie zwangerschap! Wij waren gister 1 jaar samen, en wonen ook 1 jaar samen. Vanaf dag 1 voelde het goed, ik ben dan ook niet meer naar huis gegaan.
    Fijn dat iedereen zo positief reageerde! Ik denk ergens ook wel, dat als mensen zien dat het goed met je gaat, dat ze net als wij vergeten hoelang/kort we bij elkaar zijn!
    En over de gebreide sokjes...ik verwacht niet dat wij dat zullen krijgen, maar als dat zo is, ben ik wel zo iemand die dan de baby dat aangeeft als we naar oma gaan, of weten dat oma bij ons komt! haha...beetje achterbaks misschien, maar ach dan heeft dat mens er plezier van! Wel zou ik het altijd bewaren, voor later..dat je nog eens kan zeggen kijk dit heeft je over(over)grootoma voor jou gemaakt!

@Nathalietje,
    Gefeliciteerd, met het "oefenen"om zwanger te mogen worden. Persoonlijk vind ik dit een hele mooi spannende tijd! Ik vind als je samen een kind krijg een grotere verbintenis dan trouwen, al wil ik dat ook nog, maar dan later! Het mooiste zou natuurlijk zijn dat wij en jullie allemaal snel zwanger mogen zijn ( voor de niet zwanger onder ons)
    Ga er gewoon voor! En het stadium wat andere er van vinden, begin ik toch al aardig voorbij te gaan! Tis niet belangrijk, je moet het toch met z'n 2en doen!

@ Gulay,
    Jammer dat ik er niet was, ik had graag ook even mee gesproken over alle vragen naar jou toe! Vond het wel leuk om te lezen, is heel verhelderend. Mijn gedachten kwamen ook erg over een met die van Kristel.

@Iuno,
    Dat mensen die een bruidswinkelzaak runnen dit vragen! Niet echt zakelijk ingesteld! En met zakelijk bedoel ik voor die branche, dat je jezelf moet kunnen verdiepen in de klant, en dat je hem/haar persoonlijk advies kan geven. Met de vraag of je wel oud genoeg bent, had ik meteen een rechts om keer gemaakt!
    Al schatten ze mij altijd ouder...

@Elini...
    Hoe ist met de klachten? Gaat het al wat beter met je? Ben benieuwd!

@ Kristel,
    Zo jij heb goed je best gedaan met kletsen hier! Toch fijn dat er altijd iemand is die toch antwoord..anders word het zo saai hier!
    Hoe is het met je? Al beetje aan het idee aant wennen dat je zwanger bent? Nog veel last?

Zo meiden genoeg voor nu.....

XXX

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai Marieke,

grootste gedeelte van de klachten zijn weg :-k . Ik heb geen vloei meer gehad! De krampen in mijn buik zijn er nog wel maar in lichtere mate.... erg vreemd allemaal :(

Ik heb er vanochtend even een testje tegenaan gegooid maar, zoals te verwachten 4 dagen voor mijn NOD, pakte hij negatief uit! (dus eigenlijk nog geen verheldering.... :()

Nu maar even afwachten of ik :evil: :evil: wordt over een paar daagjes, als dat het geval is maak ik voor na me ongesteldheid een afspraak bij de HA. Moet toch even weten wat er met mij aan de hand was..... :(: :(:

kus

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hai Kristel,

zie je reactie nu pas :oops: .... ben nog niet zo bekend met forums :oops: :oops:

De dingetjes die jij omschrijft herken ik. Zo voelde het bij mij ook. die spiersamentrekkingen die voelde ik in mijn vagina :oops: ...in mijn lies voelde ik ook steken! Bij mij heeft het 2 dagen geduurt....!

Mijn Cyclus is nu al (braaf) 4 maanden lang 31 dagen :D , over 4 dagen heb ik mijn NOD....

kus

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni...

Wel fijn dat de klachten nu wat minder zijn! Ben erg benieuwd wat er op je NOD gaat gebeuren!
    Hou me op de hoogte!
    X

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey

Nou, het gaat niet zo goed met me..
    Ik heb vanochtend weer eens getest en de CB digitaal vertelde me ineens dat ik niet zwanger ben :( (twee keer!)
    Nu heb ik net nieuwe testen gehaald, trok t gewoon ff niet.
    CB digitaal: Niet zwanger
    CB normaal: heeeeel licht streepje, net zo licht als vorige week zaterdag
    Kruidvattest: Zelfde als normale CB

Dus ik zit nu te wachten tot ik ga bloeden *huil* :( :(

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:confused: Oh NEE...... :x :( Dat meen je niet! wat vreselijk....

Ik hoop toch wel dat je zwanger bent meid :( Ik duim voor je!

Kus

10. Maite

Maite Lid

10 apr 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Vervelend voor je Kristel! Hoop voor je dat je toch zwanger bent! Sterkte!

11. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel...

Hier schrik ik van! Jeetje wat jammer! Al die vreugde voor niets geweest...ik denk dan ook dat het vruchtje weer los komt, al hoop ik liever dat het allemaal vals alarm is. Maar als de testen die je nu gedaan hebt het zelfde aangeven, ben ik toch echt bang dat het mis is gegaan.

Dit is dus waar we allemaal erg bang voor zijn! Blij zijn...en dat het dan toch mis gaat.

Probeer het zo positief te benaderen, mijn opvatting hiervan is, dat het waarschijnlijk geen 'gezond'vruchtje geweest is, en dat het jullie bespaart moet blijven. Ga dan ook niet bij de pak en neer zitten, probeer gewoon verder te gaan met wat jullie graag willen, tot het weer raak is, en het wel een gezond vruchtje is die mag blijven zitten!

Hopelijk heb je er wat aan...al zou ik net als jij de eerste dagen er echt kapot van zijn! Dat mag natuurlijk ook...maar je moet proberen snel de draad weer op te pakken!

Veel sterkte...( al hoop ik dat je het niet nodig hebt, en dat je nog steeds zwanger bent.....)

XXX

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Marieke,

Nou, ehmm, zie mn banner maar.. Het is dus echt fout gegaan :(
    En wat je zegt, zo denk ik er ook wel over hoor, maar het is gewoon heel moeilijk op dit moment. Op dit moment denk ik alleen maar: waarom wij?!
    Alhoewel ik t er al iets makkelijker mee heb dan gister. Gisteren kon ik niets anders dan huilen...
    Maargoed, het vruchtje is hoogstwaaschijnlijk niet levensvatbaar geweest en dan heb ik liever dat t er nu uit komt dan over 8 maanden en t sterft meteen.

Het is alleen heel krom, maar ik dacht altijd: dat overkomt ons niet joh...
    Maar zo zie je maar weer.

xx

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Kristel...

Ja dacht het ook al aan je bannen gezien te hebben!
    Snap echt wel dat je er kapot van bent...maar precies zoals je het zegt, beter nu dan over een paar maanden! Dat zou helemaal pijnlijk zijn, dan is de babykamer al af etc.

En jullie zijn ook nog niet zo heel lang bezig dat scheelt ook! Kan me voorstellen als je een jaar bezig bent, en je krijgt dit dan, dat het nog zeerder doet!

Maar dat neemt niet weg, dat je er nu niet verdrietig om mag zijn! Tuurlijk wel! Dat is juist goed, zolang je er de kracht maar weer uit haal om verder te gaan, en de dingen weer positief kunt gaan zien!

Ik denk dat jullie dat zeker wel aan kunnen!

En iedereen kan dit overkomen! Uiteindelijk zijn het de lessen des levens...die soms heel pijnlijk zijn, maar zolang je de les er maar van neemt! Dan hoop ik dat jullie geen 2e les krijgen, en het hierna wel goed mag gaan! ( sorry, de filosofische kant is dit van mij)

XXX

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi Meiden,

3 dagen vóór mijn NOD zijn bij mij de :evil: :evil: gekomen! Dat verklaart alle steekjes denk ik wel!

Normaal gesproken heb ik een vrij regelmatige cyclus (van 31 dagen) maar nu dus een van 28 :(

op naar ronde 4 dan maar!

@ Kristel: Wat naar meid! hoop dat je er stukje bij beetje een beetje bovenop komt en weer met goeie moed kan beginnen! Sterkte!

Kus

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni...

Jammer dat de duivels er al zijn!
    Al denk ik dat je blijer moet zijn met een cyclus van 28 dagen dan van 30 of meer, des te sneller zit je weer halve wege je cyclus! Dus de eisprong! Des te meer kans!
    Al is dat vast niet wat je wil horen, maar goed ik probeer altijd van de negatieve dingen het positieve er van in te zien!

Ik moet zeggen dat ik het nu ook allemaal weer spannend vind worden...volgens me banner komt me ei over 3 dagen, maar omdat dit me 2e ronde is weet ik ook niet hoe mijn cyclus nu is, dus we zijn al volop aan de klus geweest! En moeten nog even volhouden tot na het weekend, dan mag ik toch wel aannemen dat ik me ei gehad heb!
    Al klussen wij normaal ook vrijwel dagelijks/om de dag..dus tis zeker geen opgaven hoor!

Nou lees ik hier op het forum vaak, dat meiden zo goed voelen wanneer ze hun ei krijgen! Nou ik niet hoor..voel vaak van alles, maar ik kan niet aangeven of dit de eisprong is!
    En de ovutesten....wil ik nog niet aan beginnen, daar vind ik het te vroeg voor. Ik ken mezelf, en denk niet dat het goed voor me is, als ik daar ook nog mee bezig ga.

@ Kristel...hoe ist nu met jou?

En hoe ist met de andere meiden?

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    :cry: , maar zoals je zelf ook al schrijft: beter helemaal in het begin, dan in een later stadium...
    Ken ook iemand van een forum die met ca 20 weken te horen kreeg dat haar kindje een open schedeltje had en dus niet levensvatbaar zou zijn. Ze kon toen 'kiezen', òf de zwangerschap gelijk afbreken en een (dood) poppetje van 20 weken ter wereld brengen, òf de zwangerschap uitdragen en 'normaal' bevallen, maar in de wetenschap dat het kindje gelijk na de geboorte zou sterven. wat een keuze... :cry:

Bij mijn man in de familie is dat bijna het geval geweest. Toen mijn schoonmoeder met bijna 20 van mijn man beviel, was haar jongste zusje net 1,5 jaar...
    Mijn man was bijna 24 toen ons zoontje geboren werd en mijn schoonmoeder dus bijna 44 toen ze voor het eerst oma werd. Als onze zoon later niet àl te lang wacht, zal zij 'pas' tegen de 70 lopen en op zich dus ook nog een redelijke kans maken over-overgrootmoeder te worden :D.

Is nu iig al erg grappig als de familie van die kant bij elkaar komt, want het oudste dochtertje van de jongste zus van m'n schoonmoeder (volgen jullie me nog :) ), is 1 jaar ouder dan ons zoontje en haar 2e weer 1 jaar jonger dan ons zoontje. Die opa en oma hebben nu één achterkleinkind, dat ouder is dan hun jongste kleinkind (en één achterkleinkind dat evenoud is als het jongste kleinkind). :)

Ik heb nooit in een 'traditionele' witte jurk willen trouwen en omdat mijn man uit een oostenrijks boerengezin komt, hebben we toen voor de 'trouw-klederdracht' van deze regio gekozen, met als gevolg dat deze winkel eigenlijk de enige winkel was die in aanmerking kwam... :rolleyes:
    Maar verder waren ze wel heel aardig hoor! Hebben zelfs nog e.e.a. aan korting gekregen, omdat m'n schoonouders eveneens nieuwe klederdracht hadden gekocht en we mijn oudste neefje en nichtje (zouden ook op de foto's van de reportage komen en de ringen brengen) ook in klederdracht wilden steken. :D

17. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey meiden,

Hier ook alles goed, hoor.
    Weer flink geklust de laatste paar dagen, dus ik ben benieuwd.

@ Iuno: Ik moest je eerste stukje over je familie even goed lezen.
    Heb het wel een paar keer moeten lezen :oops: :p .
    Lekker ingewikkeld, maar wel leuk.

Wat leuk zeg een totaal andere klederdracht dan dat je normaal zou
    verwachten. 't Zal wel een mooie reportage zijn geworden :).

@ Eleni: Aan de ene kant natuurlijk balen dat de :evil: weer zijn gekomen.
    Maar zoals Marieke al typte, is het ook fijn om te zien dat het nu
    een cyclus van 28 dagen was. Hopen dat het zo blijft :). (Of in iedergeval
    dat je de volgende ronde zwanger zal zijn).

Groetjes,
    Maine

18. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Marieke & Maine

Ja, een kortere cyclus is idd wel fijner ;)
    Maar het is atijd toch weer balen als die :evil: er weer zijn terwijl je de afgelopen maand zo hard hebt gewerkt!

Nou jah, nieuwe ronde nieuwe kansen! :p

Marieke, ik zie dat je je vruchtbare dag hebt ;)....Succes!

Kus

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni...

Tja de vruchtbaarste dag...gaan vanavond zeker weer klussen! Gister wel een rust dag in gelast...zijn al 1,5 week druk aant klussen geweest. Ook omdat ik me cyclus niet ken, en je weet maar niet!
    Vraag me af of dit wel echt me vruchtbaarste dag is? Want merk niets aan mezelf, misschien toch al gehad? Of misschien komt tie wel later!
    Maar goed voordeel van de twijfel is..dat je elke dag of minstens om de dag moet klussen!

Ik zal ook wel ff balen als ik dan de duivels krijg..juist omdat je zo hard voor geklust hebt!

We willen het ook zo graag! Maar goed, alst niet is..dan ist inderdaad nieuwe ronde nieuwe kansen!

En mocht het raak zijn ist ook nog maar de vraag hoe je de eerste 12 weken door komt! Zeker na Kristel's vroegtijdige MK...zet je toch wel met beide benen op de grond! Zal daar zeker aan denken de eerste weken/maanden nadat ik me posi test in handen heb gehad!

Tis spannend..!

Hoe ist met de andere meiden? al voorderingen?

Gr. Marieke

20. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey meiden,

Hier alles goed, hoor.
    't Is nu weer afwachten en voor de 'fun' klussen :)
    Volgens de calculator was 15 april de vruchtbaarste dag.
    We zullen zien (of niet, he ;) ).
    Hou jullie op de hoogte, hoor.
    Ik heb 30 april m'n nod.

Groetjes,
    Maine

Deel Deze Pagina