Nog meer hobby fotografen hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door LittleMonsters, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
  2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Thalina: Erg mooi!

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Heb ook weer wat leuke foto's!

Zijn trouwens gemaakt met een Nikon d3100 18-105 lens vr met stabilisator.

4. MvdW

MvdW Niet meer actief

Wow Thalina, heel mooi !

En Minaa wat een scheetje heb je zeg ! Prachtig kindje !

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel:)

6. HOG

HOG Niet meer actief

Mooie foto's hoor!!

Voor degenen met een thuisstudio. Advies gevraagd! :D Ik heb nog een lege kamer in huis en wil er ook graag een studio van maken. Alleen ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Wat is nou echt noodzakelijk? Zat zelf te denken aan een flitser en softbox. De muren zijn al wit, maar wat kan ik gebruiken om de vloer ook wit te krijgen (geen stof)? Dan nog iets... ik heb laatst een vriendin gefotografeerd en op elke foto zie je een irritante schaduwlijn. Hoe fotografeer ik zonder die schaduwlijnen?

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Thalina: mooie foto's!! (alleen jammer op de foto van je zoontje dat de sjaal scherp is ipv de ogen ;))

@Ms M: Ik gebruik achtergrondrollen van papier die ook over de vloer gaan. Ik denk dat dat in jouw geval ook het makkelijkste is.
    Wat betreft de flitsers is het helemaal afhankelijk van wat je wilt bereiken op je foto's. Wil je bijv. de achtergrond helemaal spierwit hebben op de foto's dan heb je al minimaal 3 flitsers nodig > 2 om de achtergrond (over) te belichten en 1 om je model te belichten.
    Maar om een achtergrond helemaal wit te krijgen dmv belichting heb je ruimte nodig. Je flitsers moeten namelijk een bepaalde afstand kunnen hebben van de muur en je model moet ook nog eens een bepaalde afstand kunnen nemen van de achtergrond, anders wordt je model meebelicht met de overbelichting van de achtergrond.
    Een totale lengte van 5 meter zul je toch echt wel minimaal moeten hebben wat dat betreft.
    Maar als je net begint met studiofotografie en je wilt lekker aan de slag met het oefenen van belichting dan zou ik zeggen: Begin met een leuke set van 2 flitsers :)
    Wat betreft de slagschaduw; dit wordt veroorzaakt door het gebruik van frontaal flitsen. Vaak door het gebruik van de ingebouwde flitser.
    Niet gebruiken dus en lekker aan de slag gaan met fotograferen zonder flitser.
    Bij het gebruik van studioflitsers voorkom je dit door een flitser op de achtergrond te richten :)

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nog even spammen hoor ;)
    Afgelopen zondag een zwangerschapsshoot gedaan.
    Niet erg vernieuwend qua foto's, maar oh zo leuk om te doen!

Uiteraard toestemming om de foto's te mogen gebruiken, maar toch haal ik ze straks weer weg ;)

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    En nog meer spam; afgelopen zaterdag zelf een fotoshoot gedaan!
    Ik wilde ook eens zelf voor de camera staan, dus ik heb alles klaargezet en ingesteld, mijn man instructies gegeven en hij heeft de uiteindelijke foto's gemaakt ;)

Het was de bedoeling om enigszins een 50's look te creeren..
    Eigenlijk wilde ik met grote krulspelden in mn haar op de foto, maar natuurlijk kon ik ze op dat moment niet vinden :D

Hier een foto met een "gewone" pose (er zijn ook een hoop "gekke" gemaakt ;))

Bekijk bijlage 221650

(Aarrghh, ik baal van de kwaliteitsverslechtering door het uploaden!)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mooi hoor Kristel. Is dit nu je werk?

Wat mij opvalt (ik zeg niks negatiefs) is dat de studioportretten tegenwoordig allemaal zo "plat" zijn. Grote witte achtergrond, aantal flitslampen en softboxen en klikken maar!

Waar zijn de portretten met schaduw- en dieptewerking gebleven?
    Korte zijde, lange zijde, je weet wel?

11. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    op zulke momenten let ik niet zo waar ie scherp stelt:D
    Maar als je het groot ziet zie je dat het oog dat verder staat het scherpst is... zo klein zie je dat niet
    Maar meestal als ik met mijn zoontje weg ben schiet ik gewoon wat raak en let ik niet zo op:p

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Super gave fotos, vooral die van de kleine man :)

Ik vind jouw eerste foto helemaal geweldig!!!!

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Even een grappig fotootje tussen door ;)

Jagermeister?? Alleen als ie ijs en ijs koud is :D

14. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    HAHAHAHA, BRILJANT!!!!! Die is echt zoooooooooooooooo goed, ik lig hier helemaal dubbel!

AMEN.:D

Ik zie hier zulke mooie foto's voorbij komen!! Ik ben zelf nog aan het 'prutsen' / uitproberen. Maar ik durf geen foto's te plaatsen hoor vergeleken met al die beauty's die ik voorbij zie komen!!:)

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    ;)

-x-

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @ZG: Dankje :)
    Werk wil ik het nog niet echt noemen, maar stapje voor stapje wil ik wel die richting op. Momenteel doe ik het alleen in het weekend in opdracht, maar in de toekomst zou ik het wel graag uit willen breiden naar een parttime baan met misschien over een jaar of 2 bruidsfotografie erbij. Ik heb er geen haast mee in ieder geval, ik focus me nu lekker op mn kinderen (thuisblijfmoeder)
    Wat betreft de belichting: Daar heb je helemaal gelijk in dat de foto's "plat" zijn. Ik denk dat het een bepaald modebeeld is, want steeds meer mensen vragen ernaar. Over t algemeen straalt wit en veel licht toch een bepaald soort jeugdigheid uit.
    Ik zou zelf graag wat vaker met bijv. een zwarte achtergrond willen werken en meer met schaduwen mbt de belichting, maar er is niet echt vraag naar. Ik zal dat echt als vrij werk moeten doen :) (Helaas heb ik alleen niet zoveel mensen om mij heen die model willen staan, al is t wel iets waar ik wat aan wil gaan doen dmv werven)

@Thalina: Ik herken het wel hoor :) Al moet ik zeggen dat ik wel steeds meer ga letten op t scherpstellen op bepaalde focuspunten bij t fotograferen van mn kinderen, maar soms wil je gewoon net even dat bepaalde plaatje hebben en neemt het focussen dan zodanig tijd in dat je het plaatje kwijt bent.

@MissQ: Dankje :D
    Haha, en of die koud zal zijn!

@Hier: Zodra de kleine geboren is van degene van de zwangerschapsshoot ga ik een newbornshoot bij hen thuis doen. Ben benieuwd wanneer ze bellen met het goede nieuws!
    Ik heb er in elk geval enorm zin in en ben al lekker aan het rondkijken voor wat leuke accessoires voor bepaalde foto's, al hoop ik toch wel de meeste foto's zo puur mogelijk te houden :)

Iemand hier ervaring met newbornfotoshoots?

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mooie foto's kristel!

een vriendin van mij is zwanger dus ga binnenkort eff knutselen hihi
    nog geen ervaring in newbornshoots ben me er wel in aan het verdiepen denk.dat ik straks mijn eerste fotos kan maken van de kleine van dezelfde vriendin ;)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zo'n schapenvachtje van de Ikea doet het altijd goed.

Ik ben niet zo van de haarbandjes bij naakte baby's en ze in een emmer of doosje leggen, vind dat een beetje onnatuurlijk.

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

IKEA STOCKHOLM Plaid - IKEA

OFELIA Plaid - IKEA

OFELIA Deken - IKEA

Deze heb ik zijn zeer fijn!

Oh ja een mooie rieten mand is niet lelijk

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Schapenvachtje heb ik, die gaat dan ook zeker mee, lekker zacht ook voor de kleine :)
    Die Ofelia deken heb ik ook al liggen, alleen de plaid nog niet, maar die moet ik ook maar eens gaan halen dan, ziet er wel mooi uit!
    Binnenkort ook maar even naar de markt om een groot stuk zwarte stof te kopen voor leuke effecten.

Verder heb ik laatst bij de Action een mooie "bloemen"mand gekocht; een wat plattere mand zeg maar.
    Daarbij ook nog een grote platte bamboeschaal; zoiets > HULTET Schaal - 30 cm - IKEA

Maar ik wil de kleine niet al te veel storen en uit handen nemen, dus ik hoop eigenlijk gewoon zoveel mogelijk mooie foto's samen met mama/papa te maken :)
    Vind het wel spannend, want het wordt de eerste keer dat ik newborn ga doen (weet het stel ook, maar ze stelden zich maar al te graag beschikbaar :D)
    Maargoed, even geduld nog; ze is nu 35 weken zwanger.

@MrsNuke: Leuk leuk! Geweldig om zo steeds nieuwe dingen uit te proberen he? :)

Deel Deze Pagina