Hallo allemaal ! Ik ben even benieuwd of hier nog meer mamma's zijn die zingen. Het is een enorme passie van mij. Ik had 6 jaren les en sinds januari heb ik een nieuwe zangleraar, en heb ik zangles op het conservatorium. Als er nog meer zingende mamma's zijn, dan kunnen we hier ervaringen uitwisselen ! Groetjes, Nikki F
Hoi hoi Ik ben nog geen mama, maar wel onderweg en ik zing ook. Ik ben muziekjuf op een basisschool en ik geef muziek op schoot, dan zing je eigenlijk continu. Verder alleen thuis achter de piano.
Hier ook een zingende mama. Ik pak als de kleine er is ook de lessen weer op. Mijn grote wens is om ooit nog eens in een bandje te zingen. Helaas mis ik mis een beetje lef en naast mijn zangleraar en mijn vriend laat ik me niet zo snel aan iemand horen.
Hallo meiden ! Wat leuk, nog meer zingende mamma's ! @ Eefje ... zijn er ook dingen die we niet het zelfde hebben ? Ik zing klassiek, opera/operette. Ik had de eerste zes jaren les bij een mevrouw aan huis en dat was leuk en ze heeft me veel geleerd maar op een bepaald moment heb je het gevoel dat je niet meer verder komt. Ik heb nu les op het conservatorium en dat is super ! Ik heb in 4 lessen meer geleerd dan in de laatste 3 jaren ! Ik heb echt een geweldige leraar ! Ik hoop dat hij het met me eens is dat ik zo lang mogelijk wil blijven zingen nu ik zwanger ben. Ik zing bij een ensemble, waar we opera/operette en klassieke liederen zingen. Ik heb binnenkort een auditie bij een barok-ensemble met eigen strijkorkest (ze werken veel samen met Opera Zuid en het Limburgs Symfonie Orkest). Dit koor is op projectbasis, dan is het wel goed te combineren met een gezin, werk en een ander ensemble. Verder zing ik geregeld kerstconcerten en huwelijksmissen. Mijn stem is heel hoog, licht en snel. (lyrische coloratuur sopraan) Hier een paar links naar liederen die ik zing: http://www.youtube.com/watch?v=HIeCthPXJiw http://www.youtube.com/watch?v=GsjTuiJIsYg http://www.youtube.com/watch?v=weaOzKeelYY http://www.youtube.com/watch?v=I7hCdGVv-G4 http://www.youtube.com/watch?v=1n6d2-uW45c Dit is een korte impressie @ Ellen27, wat leuk ! Ik ben zelf juf op een basisschool en volg met mijn zoontje de cursus Muziek op schoot ! Hij vindt het zo leuk dat we nu aan cursus 2 zijn begonnen ! @ Michelle, ga voor je dromen. Dat heb ik me ook voorgenomen. Alle kansen en mogelijkheden die ik krijg met zingen ga ik aangrijpen. Ik heb er namelijk geregeld spijt van dat ik na de Havo niet naar het concervatorium ben gegaan. Ik zie het als een tweede kans nu. Veel succes meiden ! xxx Nikki F
Me too! Ik zing wel heeeeeeeeel graag! Soms neem ik m'n stem op als ik zing en luister er dan naar, maar het is niet al te denderend.
ja ik nam het 'vroeger' ook wel eens op, nou VRESELIJK! haha maar ik wou echt wel dat ik mooi kon zingen, ik vind het geweldig! Vooral de nummers van Anouk!
ben geen mamma, maar heb heel lang in een band gezeten, en kon toch ook redelijk wat zingen, was met gothic/metal, maar het lukte. ERuit gestapt omdat ik zwanger was ( mk) kon mijn buikspierne niet aanspannen, zonder dat de tranen in me ogen srpongen.
Ik zing elke dag, kan niet zonder! Geen zangles gehad, maar wil t wel graag! T is alleen zo duur... Ik doe er ook niet zoveel mee eigenlijk, omdat ik zelf vind dat ik geen mooie stem heb.. Ik neem vaak dingen op ed en luister t dan terug. Ik zing niet vals ofzo, maar ik vind mn stem zelf gewoon niet mooi Hebben jullie dat niet? Dat je t vreselijk vindt om jezelf terug te horen? En ja, ik heb aan idols meegedaan.. Aan de eerste, toen ik 15 was Maarja, dan sta je daar als zwaar nerveuze puber van net 15 en dan vergeet je je tekst na 2 zinnen gezongen te hebben Wat was ik boos op die jury zeg! 'Je kan mooi zingen, maar een ster mag zn tekst niet vergeten....' Ja daar heb je wat aan
ik zing ook, heb ook zangles gehad. na de bevalling wil ik contractonderwijs aan het consevatorium gaan volgen. idols oid heb ik nooit aan meegedaan, wil namelijk mijn eigen muzikale creativiteit kwijt en geen wurgcontract. bovendien zing ik om muziek te maken en niet om bekend te worden ofzo. maar vind het heerlijk om te doen, zit nu in een theaterkoor maar wil wel gaan groeien. ik kan echt niet zonder!
Idols... Hoe vaak dat ik niet voor de klas sta, een lied voorzing en vervolgens de vraag krijg: "Maar juf, waarom doet u niet met idols/popstars/x-factor mee?" Maar nee, dat is niets voor mij. Tijdens mijn studie heb ik regelmatig op het podium gestaan, maar daar zou ik echt niet mijn beroep van willen maken. Het klaslokaal is mijn favoriete podium!
Ha ha ! Nee, aan Idols of zo heb ik ook niet meegedaan, die zoeken mensen die "lichte muziek" zingen en geen "klassiek". Wel wil ik over een paar jaartjes eens proberen om mee te doen met "Una Voce Particulare". Dat lijkt me een geweldige ervaring. @Marieke 1983, is dat dan deeltijd wat je wilt doen, als studie aan het conservatorium ? Mij lijkt dat ook geweldig, maar ik wil niet dat mijn kinderen er veel last van hebben. Misschien over een jaar of 5, als ze beiden naar school gaan of zo ... Groetjes, Nikki F
nee, ik wil via contractonderwijs gaan studeren. je koopt je dan per module toegang tot de lessen. je kunt er geen diploma mee halen, maar voor een werkende ouder is het haast geen doen om het anders te doen.