Ondanks bv binnen een maand weer ongesteld?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kanshebber, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Is dat mogelijk?
    Mijn dochter is morgen vier weken. Ik vloeide nauwelijks meer afgelopen week. Sinds vanochtend is mijn bloedverlies toegenomen en inmiddels heeft het menstratieachtige vormen aangenomen. Is dit een menstruatie? Ik geef volledig en op verzoek bv.
    Of moet ik me zorgen maken dat er iets anders is? Bijvoorbeeld een rest van de placenta? De placenta is er makkelijk uitgekomen en in zijn geheel. Ik heb een lichte, menstruatieachtge buikpijn.
    Iemand soortgelijke ervaringen?

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja hoor, kan zeker..
    Het komt niet heel vaak voor (voor zover ik weet) maar ik had direct mijn cyclus weer terug na de bevalling..
    Precies na 28 dagen werd ik alweer ongesteld en 28 dagen daarna weer, etc.
    Ik heb altijd volledig op verzoek gevoed (met daarbij ook nog op mijn eigen verzoek op momenten) tot soms wel 15x per dag, maar mooi dat mijn lichaam zich daar niks van aantrok ;)

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb t wel eens eerder voorbij zien komen icm cyclus meteen op gang: Ik heb beide keren enorme moeite gehad om mijn melkproductie op peil te houden.
    Bij de oudste dacht ik dat het kwam doordat ik fulltime kolfte, maar bij de jongste (live bv) precies dezelfde problemen. Ik heb maandenlang domperidon moeten gebruiken om er nog enigszins wat van te kunnen maken, maar dan nog was t huilen met de pet op.
    Wellicht een slechte prolactine-aanmaak? (en daardoor dus ook direct weer cyclus op gang aangezien prolactine normaal gesproken je cyclus onderdrukt)
    Misschien heeft t er niks mee te maken hoor, maar dit is even een gedachte die als eerste in me op komt hierbij...

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kan idd maar kan ook nog bij het vloeien horen. Hier was het met 4 weken gestopt maar na een week begon het weer, leek ook een menstruatie maar werd uiteindelijk pas met 5,5 maand ongesteld.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik werd 32 dagen na mijn bevalling weer ongesteld, met volledige bv. Dus het kan zeker :(

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Vanavond is het pet. Dametje wil niet slapen en vraagt permanent voeding. Ze krijgt blijkbaar wel wat binnen maar heeft net heel veel weer uitgespuugd. Kan zijn dat ze mijn productie wil opschroeven of de smaak niet zo vindt. Zou beide door menstruatie kunnen komen. Maar ja, er zijn nog zoveel redenen... Dinsdag bij cb maar eens vragen als het bloeden doorgaat en zij moeilijk blijft doen.
    Prolactine kan ik laten prikken toch ter controle?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb mijn prolactine een poos laten checken en ondanks dat ik snel (twee maand) weer ongesteld was, had ik wel een verhoogde prolactinelevel. Mijn voeding loopt al bijna een jaar, en goed ook!!

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Even off topic Maartje: ik zie dat je in de spannende wachtweken zit... Succes!

8. happymama

happymama Niet meer actief

Ook hoe laat je dat testen dan ?

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik dacht na een maand te zijn gestoptmet vloeien. Week 6 dacht ik ongesteld te zijn, achteraf was dit toch nog vloeien. Uiteindelijk pas met maand 5 geworden, met bv dus nog vroeg.

10. Yris

Yris Niet meer actief

Jazeker kan het, bij mij begonnen de menstruaties vanaf 5 weken na de bevalling ;)

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je kunt je prolactine waarde laten testen door middel van bloedonderzoek.

Spannende wachtweken... Zijn voorbij. Ik verlies roze rode afscheiding, game over... :(

12. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier 6 weken na de bevalling en borstvoeding weer ongi :)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik dacht met 5 weken ook ongi te zijn, maar het bleken toch nabloedingen te zijn omdat ik weer wat actiever werd. Mijn cyclus kwam pas met 21 maanden weer op gang.

14. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik werd 7 weken na de bevalling ongi met volledige bv. Daarna duurde het weer 7 weken en daarna gewoon om de 4 weken.

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik had ook precies bloedingen na 4 weken, dus ik dacht een menstruatie maar twee weken later (dus 6 weken na de bevalling) werd ik echt ongesteld en sindsdien een regelmatige cyclus van welke 4 weken.

(geef volledige borstvoeding)

Deel Deze Pagina