Is dat mogelijk? Mijn dochter is morgen vier weken. Ik vloeide nauwelijks meer afgelopen week. Sinds vanochtend is mijn bloedverlies toegenomen en inmiddels heeft het menstratieachtige vormen aangenomen. Is dit een menstruatie? Ik geef volledig en op verzoek bv. Of moet ik me zorgen maken dat er iets anders is? Bijvoorbeeld een rest van de placenta? De placenta is er makkelijk uitgekomen en in zijn geheel. Ik heb een lichte, menstruatieachtge buikpijn. Iemand soortgelijke ervaringen?
Ja hoor, kan zeker.. Het komt niet heel vaak voor (voor zover ik weet) maar ik had direct mijn cyclus weer terug na de bevalling.. Precies na 28 dagen werd ik alweer ongesteld en 28 dagen daarna weer, etc. Ik heb altijd volledig op verzoek gevoed (met daarbij ook nog op mijn eigen verzoek op momenten) tot soms wel 15x per dag, maar mooi dat mijn lichaam zich daar niks van aantrok Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb t wel eens eerder voorbij zien komen icm cyclus meteen op gang: Ik heb beide keren enorme moeite gehad om mijn melkproductie op peil te houden. Bij de oudste dacht ik dat het kwam doordat ik fulltime kolfte, maar bij de jongste (live bv) precies dezelfde problemen. Ik heb maandenlang domperidon moeten gebruiken om er nog enigszins wat van te kunnen maken, maar dan nog was t huilen met de pet op. Wellicht een slechte prolactine-aanmaak? (en daardoor dus ook direct weer cyclus op gang aangezien prolactine normaal gesproken je cyclus onderdrukt) Misschien heeft t er niks mee te maken hoor, maar dit is even een gedachte die als eerste in me op komt hierbij...
Kan idd maar kan ook nog bij het vloeien horen. Hier was het met 4 weken gestopt maar na een week begon het weer, leek ook een menstruatie maar werd uiteindelijk pas met 5,5 maand ongesteld.
Vanavond is het pet. Dametje wil niet slapen en vraagt permanent voeding. Ze krijgt blijkbaar wel wat binnen maar heeft net heel veel weer uitgespuugd. Kan zijn dat ze mijn productie wil opschroeven of de smaak niet zo vindt. Zou beide door menstruatie kunnen komen. Maar ja, er zijn nog zoveel redenen... Dinsdag bij cb maar eens vragen als het bloeden doorgaat en zij moeilijk blijft doen. Prolactine kan ik laten prikken toch ter controle?
Ik heb mijn prolactine een poos laten checken en ondanks dat ik snel (twee maand) weer ongesteld was, had ik wel een verhoogde prolactinelevel. Mijn voeding loopt al bijna een jaar, en goed ook!!
Ik dacht na een maand te zijn gestoptmet vloeien. Week 6 dacht ik ongesteld te zijn, achteraf was dit toch nog vloeien. Uiteindelijk pas met maand 5 geworden, met bv dus nog vroeg.
Je kunt je prolactine waarde laten testen door middel van bloedonderzoek. Spannende wachtweken... Zijn voorbij. Ik verlies roze rode afscheiding, game over...
Ik dacht met 5 weken ook ongi te zijn, maar het bleken toch nabloedingen te zijn omdat ik weer wat actiever werd. Mijn cyclus kwam pas met 21 maanden weer op gang.
Ik werd 7 weken na de bevalling ongi met volledige bv. Daarna duurde het weer 7 weken en daarna gewoon om de 4 weken.
Ik had ook precies bloedingen na 4 weken, dus ik dacht een menstruatie maar twee weken later (dus 6 weken na de bevalling) werd ik echt ongesteld en sindsdien een regelmatige cyclus van welke 4 weken. (geef volledige borstvoeding)