Angelsounds

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi,

ik heb deze week de Angelsounds van mijn zus gekregen. Zodat ik thuis naar het hartje kan luisteren.

Nu lees ik op de website dat je vanaf week 12 naar het hartje kunt luisteren, maar ik kreeg hem echtttt niet te pakken :confused:

Volgens mijn zus hoefde ik niet per se een tube gel te gebruiken.

Vanaf wanneer hoorde jullie het hartje :(:

Nu moet ik erbij vertellen dat het wel de Angelsound was van rond de 42 euro. Dus de goedkopere.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi, je moet heel lang zoeken en best stevig drukken op de buik. Je moet wel degelijk gel gebruiken, al is het maar een ander soort gel, maar iets wat geleid. Zo kun je makkelijker glijden over je buik en ineens vind je hem dan. Probeer ook heel laag te zoeken (tegen je schaambot aan).

Ik heb in het begin soms wel een half uur tot uur moeten zoeken, maar je baby is nog zo klein, dat hij/zij zich makkelijk nog kan verstoppen. Maak je niet al te druk als je niks hoort. Volgens mijn VK zijn ze ook niet zo betrouwbaar, dus het hoeft niks te betekenen als je niks hoort.
    Succes!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je moet idd wel iets gebruiken. Babyolie gebruikte wij :) Ik had ook diezelfde en ik had hem vanaf 14 weken en ik hoorde het gelijk. Alleen moest ik de eerste keer wel goed zoeken en vrij laag ook.

4. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik moest ook de eerste x goed zoeken, maar met 14weken vond ik het.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als je dan zo'n ding hebt.. Ga je dan weet ik hoevaak naar t hartje van je kindje luisteren?

Het lijkt mij zo'n "zonde-van-het-geld-aanschaf"

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, ik heb hem zelf niet gekocht, mijn zus had hem nog van haar laatste zwangerschap.

Ik gebruikte dus helemaal geen gel of olie ofzo.
    Misschien lag het daaraan.

Want bij de VK hoorde ik het hartje met 13 weken echt luid en duidelijk kloppen, ze hoefde ook echt niet te zoeken :)

Ik ben me er ook bewust van dat die Angelsounds niet zo sterk zijn als de apparaten bij de VK ;)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb het hartje al met 10 weken gevonden, aar ik moest het wel 4x opnieuw proberen voordat ik t kon vinden hoor.
    Zelfs nu moet ik soms nog zoeken, maar meestal vind ik het nu wel binnen 10 seconden. Allleen droog niet, zonder gel oid lukt het mij écht niet om t hartje te vinden, hoe goed ik ook mn best doe...
    Gewoon iets gebruiken wat goed glijdt over je buik (bodylotion, huidolie, etc) en zoeken maar.
    Als je het hartje eenmaal gevonden hebt dan zal het de volgende keren al veel makkelijker zijn omdat je dan weet waar je moet zoeken.

En idd, een beetje drukken in je buik en probeer zo plat mogelijk te liggen.
    Succes!

@Annemarie: Waarom zou het zonde van je geld zijn? Er is toch niks leukers dan wanneer je zelf wil even naar je kindje te kunnen luisteren? :D
    En ookal zou je het maar een paar keer gebruiken, ik vind het geld dan alsnog goed besteed want je hebt er toch plezier van gehad?

8. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik heb ook een angelsound en ik ben er helemaal blij mee. De een vind het zonde van het geld en de ander helemaal niet. En ik dus helemaal niet. Ik vind het gewoon zo fijn om naar het hartje te kunnen luisteren als ik daar zin in heb! Ik ben heel blij dat ik er één heb, maar moet idd wel spul gebruiken om het hartje te kunnen horen. Droog werkt het niet. Bij mij (nu 22 weken zwanger) is het vlak onder mijn navel altijd heel goed te horen.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    @ Kristel..

Nee ik vind t zonde van t geld.. Ik vind bij de vk t hartje horen voldoende..

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb hem met 13 weken voor het eerst gehoord. Ik kan het hartje niet altijd vinden maar ik ben geen stresskip die me daar druk om maakt haha. Anders zou ik het niet doen.

Wat bij mij goed hielp was het hoofdtelefoontje vervangen voor een ander. Dan hoor je het veel duidelijker!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt en kon het hartje wel horen. Wel nog even goed zoeken. Je moet wel vaak iets van olie ofzo gebruiken hoor, anders hoor ik mijn eigen hartslag niet eens.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    met 15 weken moet je nog vrij laag zoeken naar het hartje.. net boven of naast het schaambot.

ik vond het geen weggegooid geld, na 4 MKen vond ik het heel prettig om ook tussendoor keer naar het hartje te luisteren als ik me ongerust maakte.

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben ook heel blij met m'n Angelsounds. Vooral... Ik voel inmiddels echt wel dat ik zwanger ben. Er verandert zo ontzettend veel in mijn lichaam, ik voel mijn baarmoeder groeien, ik heb trek ik gekke dingen, ik voel me echt heel anders dan anders. Maar mijn lief ziet eigenlijk alleen maar dat ik een beetje boller ben dan ik was en dat ik iets meer slaap dan eerder. Maar als we 's avonds in bed liggen en we luisteren samen naar het hartje en naar de bewegingen van ons kindje, dan wordt de hele zwangerschap voor hem ook meer tastbaar. Ik vind het vooral heel leuk om samen met hem te luisteren. Dan zie ik echt een trotse papa naast me in bed, en daar word ik dan op mijn beurt weer heel vrolijk van. :D

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Belle,

we zijn precies even ver in onze zwangerschappen, wat leuk!

Voel jij je kindje dan al?
    Soms denk ik iets te voelen wat ik niet kan plaatsen...een gevoel wat uit mijn lichaam komt, maar dat niet door mij wordt veroorzaakt. Dat je echt even denkt: Huh...wat was dat?!

Ik baal nu onwijs dat ik mijn Angelsounds bij mijn ma heb laten liggen, hahaha.

15. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Inderdaad Assi, op de dag precies. Leuk!

Ik voel van alles, maar ik weet niet of dat ons kindje is. Ik voel het vooral regelmatig drukken en trekken onderin mijn buik. Dat moet het groeien van mijn baarmoeder zijn, lijkt me zo. Mijn darmen zijn ook een stuk levendiger dan voorheen (niet altijd even prettig, hehehe) en ik moet vaak naar de wc. Maar ik geloof niet dat ik ons kindje al voel bewegen. Nou ja, misschien ook wel, maar dan herken ik het niet (dit is mijn eerste zwangerschap, of althans, de eerste waarbij is zo ver ben gekomen).

Heb je inmiddels het hartje al kunnen horen trouwens, met wat baby-olie of een andere geleider? Of heb je dat nog niet kunnen proberen omdat hij bij je moeder ligt? Ik hoop dat het je snel lukt, het is het mooiste geluid ter wereld. :D

16. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Ha, mijn lief en ik hebben zojuist met het computerkabeltje een opname gemaakt van het hartje van de baby. Met een bewerkingsprogramma hebben we zoveel mogelijk van de ruis weggepoetst en het geluid wat versterkt. Dus nu kunnen onze ouders, broers en zussen ook naar het hartje van ons wonderkindje luisteren.

Ik ben zo blij met de Angelsounds! :D

17. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik ben helemaal nieuwsgierig geworden!
    Kan het geen kwaad voor de baby, bepaalde stralingen? (zoiets heb ik wel eens gehoord/gelezen :oops: )

In ieder geval heb ik net ook 1 besteld, een simpele afgeprijste versie van 32,50 (149,- vond ik wel wat veel!) voor mijn lief. Hij is namelijk jarig volgende week en dit lijkt mij het perfecte cadeau! :D

Gr Lisszy

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Over die straling, dat stond laatst ook in een topic over de AngelSounds. Ik heb het afgelopen week gecheckt bij mijn vk. Zij vond het onzin. Dit stralings-verhaal is in de wereld gekomen omdat al deze apparatuur een bepaalde warmte veroorzaakt; de Doppler van de vk is veel sterker dan de AngelSounds, bij de AS is dit maar minimaal. Vooral in de eerste 10-12 weken van de zwangerschap is directe warmte niet goed voor het kindje. Maar je zit toch geen 6 uur per dag met dat ding op je buik :confused:

Verder moet je natuurlijk uitkijken dat je niet gestresst wordt van dat ding. Vooral bij een prille zwangerschap kun je het zeker niet altijd horen, of heel wisselend. Ik hoorde het vrij vroeg met mijn AngelSounds, met 10,5 weken. Vanaf 12-13 weken was het hartje echt goed te horen. Ik vind het echt een leuk ding, en ook mijn vriend vindt het prachtig!

Veel plezier ermee,

Liefs Monique

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden, is het hartje wel duidelijk te horen via de Angelsounds?
    Niet al teveel ruis?

Kan me voorstellen dat het bij de VK veeeeeeeel duidelijker te horen is. En bij de VK is het ook een heel helder geluid.

20. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Valt mij alles mee hoor! Heb hem wel op de hardste stand.

Deel Deze Pagina